Τα μαθητικά φουγάρα... Ενός καταϊδρωμένου καθηγητή

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Σε σχολείο της Λεμεσού ο διευθυντής που πήγε να τα βάλει με το σύστημα του καπνού παραλίγο να τα μείνει με την καρδία του και τα παράτησε

Οι μαθητές καπνίζουν. Τα διαλλείματα. Μέσα στα δέντρα, πάνω στις κερκίδες, πίσω από κολώνες, μέσα στις τουαλέτες. Καπνίζουν κρυμμένοι ο ένας πίσω από τον άλλον, μέσα στα λεωφορεία, στις εκδρομές και στο… δωμάτιό τους κρυφά ή φανερά που τον παπάν τους.

Τα σχολεία έχουν να αντιμετωπίσουν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ιστορία τους. Οι καθηγητές-καπνιστές βγαίνουν να καπνίσουν τα διαλείμματα εκτός του σχολικού χώρου αφού από καιρό τώρα έχει καταργηθεί ο σύλλογος καπνιστών, αν και διατηρεί κάτι απ’ τη χαμένη του αίγλη, ας πούμε τον εξαεριστήρα και κάποια αραχνιασμένα τασάκια στα συρτάρια. Πάντως οι πιο πρωτοποριακοί καθηγητές -αν και αντικαπνιστές- συχνάζουν στον πάλαι ποτέ σύλλογο καπνιστών (που είναι και ο μικρότερος - πολύ μικρότερος από τον κανονικό), λόγω της μποέμ του ιστορίας. Τα διαλείμματα λοιπόν υποφέρουν τα σχολεία προκειμένου να ελέγξουν τους εκατοντάδες καπνιστές-μαθητές, ναι, ναι δεν υπερβάλλω, είναι πολλοί, και οι εφημερεύοντες (καθηγητές που επιβλέπουν τους μαθητές τα διαλείμματα, εκπαιδευμένοι στο σβήσιμο καλάθων) λίγοι, κάπου 2-3 σε ένα γήπεδο.

Αν πλησιάσουν και κάνουν παρατήρηση ή τολμήσουν να σημειώσουν τον μαθητή-φουγάρο, τότε γίνεται χαμός. Τους γιουχάρουν, τους ρίχνουν νερά, τους περιπαίζουν, ουυυυυυ κ.λπ. επιφωνήματα πολιτισμένα. Οι διευθύνσεις των σχολείων σηκώνουν ψηλά τα χέρια. Σε σχολείο της Λεμεσού ο διευθυντής που πήγε να τα βάλει με το σύστημα του καπνού παραλίγο να τα μείνει με την καρδία του και τα παράτησε. Αν πιαστεί κανένας μαθητής και καταφέρουν να τον τραβήξουν ώς το γραφείο με το τηλέφωνο και επικοινωνήσουν με τους δικούς του, τότε ακούνε από την άλλη γραμμή… «Ε, ίνταμ που θέλεις να κάμω εγιώ δηλαδή; Τζαι έσσω καπνίζει». Έτσι, σιγά-σιγά επιβλήθηκε στα σχολεία το «κάμνω τα στραβά μμάθθκια» να περάσουμε. Πολλά σχολεία με ιδέες καλές κάλεσαν και τον σύνδεσμο γονέων να δει την κατάσταση (τα παιθκιά τους), μα το αποτέλεσμα ήταν επίσης αρνητικό. Βασικά την πατήσαμε.

Όποιος βρει τη λύση θα πάρει νόμπελ κανονικά. Το πρόβλημα είναι ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός των καπνιστών. Ένα δεύτερο πρόβλημα είναι πως ο καπνός, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, εθίζει. Ένα τρίτο είναι πως και πολλοί καθηγητές καπνίζουν, αν και αυτοί -όπως είπαμε- σιγά-σιγά εξορίζονται στους πέριξ των σχολείων αγρούς και ανεγειρόμενες οικοδομές. Πώς να αποβάλει 150 μαθητές το σχολείο; Και να πρέπει να ενημερώσεις τον κηδεμόνα. Αν απαντήσουν (αφού τους ενημερώνει από πριν ο κανακάρης τους και κλείνουν το τηλέφωνο). Και τι θα πει το σχολείο στο υπουργείο για τις εκατοντάδες αποβολές; Και τι θα πει το υπουργείο στο σχολείο; Διάθεση να λυθεί το πρόβλημα υπάρχει μεγάλη, μα από ιδέες τίποτα. Οι καπνοβιομηχανίες ξεπέρασαν τον Ελύτη, που και αυτός με τη σειρά του ήταν φουγάρο παρεμπιπτόντως. Ο έλεγχος στις τσάντες που πρότεινε η κυρία Μόνικα απαγορεύεται διά νόμου. Το κάπνισμα στα σχολεία λοιπόν είναι ίσως απ τα top 10 μεγαλύτερα πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος και όποιος δεν το παραδεχτεί είναι ψεύτης ή καπνιστής. 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Το κουσούρι του κ. Οδυσσέα Μιχαηλίδη

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 14:20 (τελευταία ενημέρωση 14:20)

ΑΠΟΨΗ

Σχεδιασμός εξάλειψης λίπους...

ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ, 14:00 (τελευταία ενημέρωση 14:00)

ΑΠΟΨΗ

Αναμένοντας το μοιραίο (Του Αντώνη Πολυδώρου)

ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ, 13:40 (τελευταία ενημέρωση 13:40)

Επιστροφή
στην αρχή