Τα καμπουριασμένα παιδάκια... Ενός καταϊδρωμένου καθηγητή

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Αν ένα παιδάκι 1ης δημοτικού ζυγίζει 22 κιλά και η τσάντα 8 είναι σαν να κουβαλά ένας ενήλικας 80 κιλών τσάντα 29 κιλών, ή δύο πολύ μεγάλα καρπούζια

Τα σχολεία άνοιξαν για τα καλά. Δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας τους και τα περισσότερα ιδρύματα της γνώσης φαίνονται μια χαρά οργανωμένα. Τα παιδάκια κατάλαβαν τι σημαίνει πόνος στη μέση. Απίστευτο το βάρος της τσάντας των μικρών του δημοτικού. Στην πρώτη δημοτικού οι περισσότεροι μαθητές με σοφούς γονείς παίρνουν τσάντα με τροχάκια την οποία αφήνουν για πάντα στη δευτέρα αφού δεν μοιάζει καθόλου in κατά τη γνώμη τους. Μα ακόμα και αυτή η τσάντα με τροχάκια πολύ δύσκολα ανεβαίνει τις σκάλες των σχολείων και αναγκάζονται να την τραβούν με όλη τους τη δύναμη. Ένα πρόχειρο ζύγισμα της τσάντας μαθητών δημοτικού φτάνει τα 7-8 κιλά (μέσα βάζουμε και το νερό μαζί με το κολατσιό).

Αν ένα παιδάκι 1ης δημοτικού ζυγίζει 22 κιλά και η τσάντα 8 είναι σαν να κουβαλά ένας ενήλικας 80 κιλών τσάντα 29 κιλών, ή δύο πολύ μεγάλα καρπούζια. Τζιαι τούτη η δουλειά κάθε μέρα όχι όπως το καρπούζι που το γοράζεις κάποτε. Το ενδιαφέρον είναι πως όσο περνούν τα χρόνια και ο μαθητής ανεβαίνει τάξεις η τσάντα ελαφραίνει. Οι μαθητές εφαρμόζουν τη μέθοδο ελάφρυνσης τσάντας με το να μην κουβαλούν όλα τα βιβλία της μέρας. Έχουν στην καλύτερη περίπτωση από ένα βιβλίο σε κάθε θρανίο το οποίο φέρνουν στην τάξη εναλλάξ. Ο καθηγητής για το παράπτωμα τούς απειλεί με μείωση βαθμού μα οι μαθητές το …ζυγίζουν το θέμα και συνήθως προτιμούν ένα πόντο κάτω παρά 3 κιλά πάνω. Αυτό δεν ισχύει για μαθητές με φιλοδοξίες, παιδιά γιατρών, ιερωμένων, εκπαιδευτικών ή μελών του συνδέσμου γονέων. Ένα άλλο μεγάλο θέμα στα δημοτικά όπως μου το εξομολογήθηκε μια καλή δασκάλα είναι η διάρκεια των διαλειμμάτων. Έχουμε και λέμε. Οι μαθητές δημοτικού πηγαίνουν στο σχολείο από τις 7:30 και σχολνούν 1:05.

Το πρώτο διάλειμμα είναι 20 λεπτά και τα άλλα 2 από 10. Μέχρι να βγουν απ' την τάξη, να πάνε τουαλέτα, να πάρουν κάτι απ' την καντίνα το κουδούνι χτυπά και βρουυμμμμ πίσω στην τάξη ακριβώς στην ώρα τους αφού αν καθυστερήσουν λιγάκι θα πάρουν την παρατήρηση. Βασικά δεν προλαβαίνουν καθόλου να παίξουν, να κοινωνικοποιηθούν κ.λπ. και δεν χρειάζεται να αναλύσουμε εδώ την τεράστια σημασία του παιχνιδιού στον παιδικό ψυχισμό. Τα ίδια τα παιδάκια αυτό θα σου πουν, πως το διάλειμμα είναι πολύ μικρό και το ενδιαφέρον είναι πως με την κατάσταση αυτή συμφωνούν και οι πιο πολλές ευαίσθητες δασκάλες οι οποίες λυπούνται τα παιδάκια που δεν έχουν καθόλου χρόνο να ζήσουν στο σχολείο ως παιδάκια. Μιλούμε για βίαιη και απότομη ιδρυματοποίηση της πιο ευαίσθητης ηλικίας.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό μα χρόνια τώρα κανείς αρμόδιος δεν ενδιαφέρθηκε σοβαρά να βρει μια λύση. Και το μάθημα στο κυπριακό σχολείο είναι κανονικό μάθημα απαλλαγμένο απ' τη χαρά του παιχνιδιού και της σύνδεσής του με τη φαντασία που γεννιέται με έναν περίπατο στη φύση ας πούμε. Κανείς δεν καταλαβαίνει γιατί να μην γίνει το πρώτο διάλειμμα μισάωρο και τα άλλα δύο δεκαπεντάλεπτα να ανασάνουν λιγάκι τα παιδιά και να μπουν στην τάξη με πολύ περισσότερη όρεξη. Τέτοιο σύστημα έχουν τα περισσότερα ευρωπαϊκά σχολεία τα οποία μάλιστα διαθέτουν πολύ πιο όμορφο και φιλικό περιβάλλον μέσα στις ίδιες τις γεμάτες χρώμα και χαρά τάξεις τους. Πώς να μην βαριούνται δηλαδή όταν επιστρέφουν σπίτι και έχουν και ένα σωρό διάβασμα; Και άλλες τόσες δραστηριότητες αθλητικές και ιδιαίτερα τα απογεύματα. Πώς να μην μισήσουν το σχολείο από την πρώτη κιόλας τάξη; Οι μεγάλες αλλαγές που ονειρεύεται το υπουργείο χρόνια τώρα, ναι, πρέπει να ξεκινήσουν από τη συζήτηση των πιο απλών, αυτών που λανθασμένα θεωρεί το βαθύ σύστημα δεδομένα. Μα κανείς ποτέ δεν ρωτά τον δάσκαλο, κι αυτός βαρέθηκε να χτυπά κενές πόρτες και έπεσε στη βαθιά σιωπή. Κρίμα, πολύ κρίμα αφού μιλάμε για την παιδεία. Μια παιδεία κουρασμένη, καταϊδρωμένη από έναν αγώνα άγονο για το κέρδος μιας άχρηστης συσσωρευμένης γνώσης, βασισμένης στον ατέρμονο διάλογο του δείκτη επιτυχίας και επάρκειας. Οι δάσκαλοι το ξέρουν καλά, τα παιδάκια το νιώθουν, και ο τόπος κολυμπά στο θαμπό όνειρο.

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Το Brexit και o Αναστασιάδης ως μάντης κακών

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 13:25 (τελευταία ενημέρωση 13:25)

ΑΠΟΨΗ

Σκότωσαν τις οικογένειες τους αλλά δεν σταμάτησαν τη φιλία των παιδιών

SEVGUL ULUDAG, 13:10 (τελευταία ενημέρωση 13:10)

ΑΠΟΨΗ

Η κυβερνητική κλίκα και η κοινωνική κανονικότητα

ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΑΤΤΟΣ, 10:55 (τελευταία ενημέρωση 10:55)

Επιστροφή
στην αρχή