Στη Βουλή νομοσχέδιο για αλλαγές στο κρατικό μισθολόγιο

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η πρόσθετη ετήσια δαπάνη για αλλαγές (στρογγυλοποιήσεις) που προωθούνται, με τη σύμφωνη γνώμη και της ΠΑΣΥΣΥ, περιορίζονται στις 53 χιλ. ευρώ.

Στη Βουλή έχει προωθήσει το Υπουργείο Οικονομικών το νομοσχέδιο για στρογγυλοποιήσεις μισθών στην κρατική μηχανή, που θα έχουν επιπρόσθετο κόστος μόλις 53 χιλ. ευρώ. Όπως έγραψε ξανά ο «Π», το Υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί αναδιάρθρωση του κρατικού μισθολογίου με την ενσωμάτωση των γενικών και τιμαριθμικών αυξήσεων στους ετήσιους βασικούς μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και για σκοπούς διαφάνειας.

Συγκεκριμένα, σκοπός του νομοσχεδίου που έχει τίτλο «ο περί Αναδιαρθρώσεως του Κρατικού Μισθολογίου (Ενσωμάτωση Γενικών Αυξήσεων και του Τιμαριθμικού Επιδόματος και Ρύθμιση 'Αλλων Συναφών Θεμάτων) Νόμος του 2018» είναι η ενσωμάτωση των υφιστάμενων γενικών αυξήσεων (6,656%) και των τιμαριθμικών αυξήσεων (27,99%) που ίσχυαν μέχρι την 31.12.2017 στους ετήσιους βασικούς μισθούς της κρατικής υπηρεσίας.

«Η εν λόγω ενσωμάτωση συντείνει στη διαφάνεια και καλύτερη κατανόηση της μισθοδοσίας στην κρατική υπηρεσία, αφού οι νέοι βασικοί μισθοί θα αντανακλούν καλύτερα τον ακαθάριστο μισθό που καταβάλλεται στους επηρεαζόμενους υπαλλήλους και αξιωματούχους, καθώς και στον Πρόεδρο και στα Μέλη της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας και της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας», αναφέρει η εισηγητική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο.

Προς στρογγυλοποιήσεις

Όπως αναφέρει η εισηγητική έκθεση, για σκοπούς διασφάλισης ότι οι προσαυξήσεις μεταξύ των βαθμίδων της ίδιας κλίμακας θα παραμείνουν ισοϋψείς, αλλά και επειδή το λογισμικό που χρησιμοποιείται για την καταβολή των μισθών από το Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας δεν επιτρέπει τη χρήση δεκαδικών για τον ετήσιο βασικό μισθό, ενδέχεται σε κάποιες περιπτώσεις να προκύψει μικρή στρογγυλοποίηση προς τα κάτω ή προς τα πάνω.

Η έκθεση διευκρινίζει πως η ενδεχόμενη μείωση περιορίζεται σε ένα ευρώ ετησίως και η ενδεχόμενη αύξηση μέχρι πέντε ευρώ ετησίως ανά υπάλληλο, η δε πρόσθετη ετήσια δαπάνη για τις προτεινόμενες αλλαγές εκτιμάται περίπου στις 53.000 ευρώ. Η ΠΑΣΥΔΥ, αναφέρει η έκθεση, δεν έχει ένσταση για την προτεινόμενη ρύθμιση / στρογγυλοποίηση.

Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, ο ετήσιος βασικός μισθός των υπαλλήλων που βρίσκονται προσωρινά εκτός βαθμίδας στη μισθοδοτική τους κλίμακα, είτε γιατί προήχθησαν είτε γιατί έχουν ανελίχθησαν σε υψηλότερη συνδυασμένη κλίμακα, θα στρογγυλοποιηθεί κατά την ημερομηνία της ενσωμάτωσης προς το πλησιέστερο ευρώ προς τα πάνω.

Αναφέρεται ακόμα πως η πιο πρόσφατη αντίστοιχη ενσωμάτωση είχε γίνει το 2005 με τον περί Αναδιαρθρώσεως του Κρατικού Μισθολογίου (Ενσωμάτωση Γενικών Αυξήσεων και Μέρους του Τιμαριθμικού Επιδόματος και Ρύθμιση 'Αλλων Συναφών Θεμάτων) Νόμο (Ν. 50(I)/2005), όταν ενσωματώθηκαν στους βασικούς μισθούς 44,447% των γενικών αυξήσεων και 220% τού τότε ισχύοντος 250,69% τιμαριθμικού επιδόματος.

Το ΥΠΟΙΚ διευκρινίζει πως η προτεινόμενη ενσωμάτωση αφορά μόνο την κρατική υπηρεσία, αφού στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (ημικρατικοί, αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης κ.λπ.) ισχύουν μισθοδοτικές κλίμακες με μικρές διαφορές σε σχέση με την κρατική υπηρεσία (π.χ. διαφορετικά κατώτατα όρια για παραχώρηση γενικών αυξήσεων). «Μετά τη ρύθμιση της προτεινόμενης ενσωμάτωσης στην κρατική υπηρεσία θα κληθεί ο ευρύτερος δημόσιος τομέας να υιοθετήσει ανάλογες ρυθμίσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους συμφωνίες οι οποίες έλαβαν χώρα μετά από κοινωνικό διάλογο», καταλήγει η εισηγητική έκθεση.

 


Επιστροφή
στην αρχή