Σοβαρό το θέμα της ασφάλειας στα «έξυπνα» περιπολικά

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

Οι προδιαγραφές προέβλεπαν ειδική βάση στήριξης και όχι τέσσερις βίδες στο ταμπλό του περιπολικού - Προκύπτει πρόβλημα ασφάλειας

Τo θέμα της «άτσαλης» τοποθέτησης των οθονών του συστήματος ANPR (αυτόματη αναγνώριση πινακίδων οχημάτων) στα περιπολικά της Αστυνομίας απασχόλησε αρκετά μέλη της Τροχαίας που υπηρετούν ως πληρώματα στα «έξυπνα» αυτοκίνητα του σώματος. Όπως μας ανέφεραν, είναι ικανοποιημένοι από την απόφαση της ηγεσίας να διατάξει έρευνα, ώστε να εξηγηθούν οι λόγοι για τους οποίους υπήρξε αυτή η ερασιτεχνική τοποθέτηση των συστημάτων. Οι αστυνομικοί ωστόσο, πέρα από τα θέματα ασφάλειας, έθεσαν και θέμα ορθών διαδικασιών που αφορούν τις προδιαγραφές του διαγωνισμού και τη διαδικασία παραλαβής από το Τμήμα «Δ» της Αστυνομίας.

Εκτός προδιαγραφών;


Όπως αναφέρθηκε στον «Π», ο διαγωνισμός στο φύλλο συμμόρφωσης προέβλεπε την παρακάτω ρητή προδιαγραφή: «Οθόνη αφής 8-10 ιντσών, με πληκτρολόγιο αφής ή ασύρματο μικρό πληκτρολόγιο με ενσωματωμένο ποντίκι. Να τοποθετηθεί πλησίον του οδηγού. Η οθόνη να ενσωματωθεί στο ταμπλό του οχήματος ή σε ειδική βάση στήριξης, η οποία να επιτρέπει τόσο στον οδηγό όσο και στον συνοδηγό τη χρήση της. Η εγκατάσταση να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην επηρεάζεται η ορατότητα των επιβαινόντων και να είναι ασφαλής για τους επιβαίνοντες σε περίπτωση σύγκρουσης». Στη βάση αυτής της προδιαγραφής θα έπρεπε να γίνει και η παραλαβή του συστήματος, κάτι που φαίνεται να μην συνέβη. Οι αστυνομικοί που μίλησαν στον «Π» ρωτούν «γιατί η επιτροπή παραλαβής πραγματοποίησε την παραλαβή χωρίς παρατηρήσεις αφού δεν ήταν σύμφωνη με την προδιαγραφή που είχε τεθεί στο φύλλο συμμόρφωσης;».

Κίνδυνος - θάνατος


Θα πρέπει να σημειωθεί πως όταν γίνεται εγκατάσταση οθονών ή άλλων υλικών σε οχήματα, και στη συγκεκριμένη περίπτωση σε περιπολικά, υπάρχουν διεθνείς κανονισμοί οι οποίοι θα πρέπει να ακολουθούνται καθώς πρόκειται για τροποποίηση που αφορά μεταξύ άλλων και την ασφάλεια. Συγκεκριμένα, ό,τι έχει να κάνει με τους αερόσακους ο ειδικός εγκατάστασης πρέπει να έχει τα manuals (οδηγίες κατασκευαστή) του οχήματος και να γνωρίζει ακριβώς τη διάσταση που δημιουργεί ο αερόσακος, από τη στιγμή της ενεργοποίησης μέχρι τη στιγμή κατά την οποία ξεφουσκώνει. Σύμφωνα με τη μέτρηση αυτή, θα πρέπει να υποβάλει μελέτη στον χρήστη του οχήματος που να του περιγράφει το σημείο εγκατάστασης. Το σημείο εγκατάστασης πρέπει να είναι τέτοιο ώστε σε περίπτωση που ενεργοποιηθεί ο αερόσακος να μην υπάρχει καμία περίπτωση να ακουμπήσει και να παρασύρει την οθόνη. Σε περίπτωση που αυτό συμβεί είναι τόσο μεγάλη η ταχύτητα και το εύρος ενεργοποίησης του αερόσακου που θα παρασύρει την οθόνη και ένας σοβαρός και πιθανόν θανάσιμος τραυματισμός δεν μπορεί να αποκλειστεί.

Δουλειές του ποδαριού


Στην περίπτωση των «έξυπνων» περιπολικών η εταιρεία που έκανε την εγκατάσταση φαίνεται να επέλεξε μια απλή βάση και όχι ειδική βάση στήριξης όπως προβλέπει ο διαγωνισμός, καθώς οι ειδικές βάσεις έχουν ένα επιπλέον κόστος. Αυτή την απλή βάση τη βίδωσε στο ταμπλό του αυτοκίνητου, χωρίς να ενδιαφέρεται αν η τοποθέτηση επηρεάζει σημαντικά τη σωστή οδηγική λειτουργία του οχήματος.

Να ξηλωθούν

 

Οι αστυνομικοί που χειρίζονται τα ANPR στα «έξυπνα» περιπολικά ζητούν να ξηλωθούν οι οθόνες και να γίνει μελέτη από τον προμηθευτή για την τοποθέτηση ειδικών βάσεων, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες που διαθέτουν το σύστημα. Επειδή όλα τα περιπολικά της Αστυνομίας δεν είναι του ίδιου τύπου, χρειάζεται μελέτη για τον κάθε τύπο ξεχωριστά. Στη συνέχεια θα πρέπει να γίνει επανεγκατάσταση.


Επιστροφή
στην αρχή