Σφράγιση… ψευδοσφραγίδων, Ερτζάν και κερατιάτικα

ΑΠΟΨΗ /ΚΑΤΑ ΒΑΡΒΑΡΩΝ

Η παρέμβαση του γενικού Ελεγκτή στη Βουλή αποκάλυψε ένα σκάνδαλο από μέρους της με το φέσι των δεκάδων εκατομμυρίων να καταλήγει στην τσέπη μας

Η Βουλή της κάθε χώρας είναι, όπως και να το κάνουμε, καθρέφτης της. Για τη σοβαρότητά της κυρίως. Αν και όχι μόνο για αυτήν.

Προχθές, που λέτε, ο γενικός ελεγκτής πήγε στη Βουλή για να συζητήσει τα 23 εκατομμύρια ευρώ τα οποία ζητεί ως αποζημίωση από τον φορολογούμενο η εταιρεία που διαχειρίζεται τα αεροδρόμιά μας, λόγω της παράνομης λειτουργίας του αεροδρομίου της Τύμπου, το οποίο σήμερα ονομάζεται Ερτζάν και η χρήση του οποίου ΔΕΝ είναι παράνομη για υπηκόους της ΕΕ και συνεπώς και της Κυπριακής Δημοκρατίας με βάση τον Κανονισμό 866/2004 τον οποίο αποδέχτηκε ο Τάσσος Παπαδόπουλος.

Για όσους δεν είναι γνώστες της ιστορίας αυτής, ο Τάσσος είχε φύγει για τις Βρυξέλλες εν μέσω λεονταρισμών και είχε επιστρέψει με τον εν λόγω κανονισμό, προσπαθώντας ωστόσο να πείσει ότι δεν καθιστούσε νόμιμη τη χρήση του Ερτζάν. Είχαν μάλιστα συλλάβει έναν Ε/Κ ο οποίος επέστρεφε από την Κωνσταντινούπολη και τον είχαν οδηγήσει στο δικαστήριο.

Και ο δικαστής είχε υποδείξει το αυτονόητο: πως ο Κανονισμός υπερέχει της όποιας εθνικής νομοθεσίας και συνεπώς ο άνθρωπος δεν είχε κάνει κάτι κακό. Ακολούθησαν δύο προσφυγές στο Ανώτατο το οποίο κατέληξε στο ίδιο συμπέρασμα. Όταν υπογράφεις κάτι, το υπέγραψες και ισχύει.

Η Πολιτεία, λοιπόν, πληρώνει κάθε χρόνο εκατομμύρια ως αποζημίωση στην εταιρεία που διαχειρίζεται τα αεροδρόμια στη λογική ότι πολύς κόσμος χρησιμοποιεί το Ερτζάν αντί τη Λάρνακα και την Πάφο. Και φέτος, ο γενικός ελεγκτής –προς τιμήν του– αποφάσισε να ζητήσει την επιβαλλόμενη διόρθωση στον λογαριασμό.

Διότι, βλέπετε, η αποζημίωση υπολογίζεται επί του συνόλου των επιβατών. Εξ ου και το αστρονομικό ποσό που λαμβάνει η εταιρεία. Ένα τεράστιο όμως μέρος των επιβατών είναι Τούρκοι υπήκοοι όπως και έποικοι οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δικά μας αεροδρόμια.

Σ’ αυτό θα πρόσθετα και τους Τουρκοκύπριους επιβάτες του Ερτζάν οι οποίοι πάλι δεν θα τα χρησιμοποιούσαν για να πάνε λ.χ. στην Κωνσταντινούπολη με έναν ενδιάμεσο σταθμό στην Αθήνα ή αλλού και με το τετραπλάσιο κόστος, πόσω δε μάλλον στην Άγκυρα ή άλλους προορισμούς στην Τουρκία με δύο σταθμούς και απείρως περισσότερα χρήματα, όταν έχουν πάμφθηνες κατευθείαν πτήσεις μίας ώρας ή και μισής εάν μιλάμε για νότιες πόλεις της Τουρκίας.

Εάν αφαιρέσει, λοιπόν, κανείς αυτά τα ταξίδια, το μεγάλο μέρος της επιβατικής κίνησης από το Ερτζάν εκπίπτει της λογικής των απωλειών και των αποζημιώσεων που πληρώνουμε. Και αυτό που απομένει, είναι οι Τ/Κ που πηγαίνουν μέσω Τουρκίας σε άλλες χώρες από την Τύμπου, οι Ε/Κ που πηγαίνουν στην Τουρκία ή σε τρίτες χώρες και οι ξένοι που κάνουν ακριβώς το ίδιο.

Δεν μιλάμε σίγουρα για τους αριθμούς που παρουσιάζονται, ούτε καν για την πλειονότητα των επιβατών του Ερτζάν παρά μόνο για ένα πολύ μικρότερο μέρος τους. Και συνεπώς το ποσό είναι πολύ μικρότερο από αυτό που καταβάλλεται εδώ και χρόνια.

Επίσης, υπάρχουν και οι ξένοι που επισκέπτονται τα κατεχόμενα και οι οποίοι όπως υπέδειξε και ο ελεγκτής έρχονται μέσω Λάρνακας. Από αυτούς η εταιρεία όχι μόνο δεν χάνει αλλά κερδίζει κι από πάνω.

Το ίδιο και πάρα πολλοί Τ/Κ οι οποίοι πετούν από τη Λάρνακα και την Πάφο για άλλους προορισμούς εκμεταλλευόμενοι τις τιμές εταιρειών χαμηλού κόστους και τις απευθείας πτήσεις. Προσθέστε επίσης σ’ αυτό τη ραγδαία αύξηση της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου και η εικόνα είναι σχεδόν πλήρης.

Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς ότι το μεγαλύτερο μέρος των όσων πληρώνουμε εδώ και χρόνια για τη νομιμοποιημένη –από την κυβέρνηση… Παπαδόπουλου κιόλας!– χρήση του Ερτζάν είναι αυτό που αποκαλούμε κερατιάτικα, στην καθομιλουμένη. Με βούλα της Βουλής.

Η Βουλή; Έδωσε χθες ρέστα για άλλη μια φορά με πατριωτικά ρεσιτάλ της οκάς τα οποία δεν θα μεταφέρω, πρώτον διότι είναι προβλέψιμα, φαρισαϊκά και boring και, δεύτερον, διότι ο χώρος τελειώνει αλλά και εάν είχα θα έβρισκα κάτι καλύτερο να σας πω από αυτές τις θεατρινίστικες μαλ...

Σόρι κιόλας. Αυτό στο οποίο αξίζει να σταθεί κανείς, είναι ένα και είναι βασικό. Ένα Σώμα το οποίο μας φέσωνε εδώ και χρόνια αποζημιώνοντας κάτι που δεν θα έπρεπε, στο πολλαπλάσιο μάλιστα, έδειξε διά των πλέον… βαρβάτων πατριωτών του μια άγνοια τόσο τραγική που πρέπει να μας προβληματίσει.

Διατυπώνοντας ως μοναδική... πρόταση που ακούστηκε το αίτημα να υποχρεώνονται, λέει, όσοι έχουν σφραγίδες από το Ερτζάν στα διαβατήριά τους να καταβάλλουν ειδικό τέλος στις Αρχές της Δημοκρατίας. Πιθανότατα παράνομο και αυτό λόγω του Κανονισμού. Αλλά ανάξιο συζήτησης.

Γιατί; Διότι δεν μπορεί βουλευτές άνθρωποι να μην γνωρίζουν καν ότι τα διαβατήρια ΟΛΩΝ –Ε/Κ, λοιπών Ευρωπαίων και άλλων– δεν σφραγίζονται ποτέ στο Ερτζάν και πως χρησιμοποιείται ένα χαρτάκι παρόμοιο με αυτό που υπήρχε στα οδοφράγματα το οποίο σφραγίζεται αντί του διαβατηρίου.

Δεν μπορεί αυτοί που μας φεσώνουν με εκατομμύρια για αποζημιώσεις κάθε χρόνο να είναι τόσο τεμπέληδες και αδιάβαστοι που να μην το ξέρουν ούτε καν αυτό, όταν το ξέρει ο περισσότερος κόσμος.

Για την ιστορία, η σφράγιση των διαβατηρίων καταργήθηκε όταν κάποιοι άλλοι έξυπνοι βουλευτές είχαν εφαρμόσει, πολλά χρόνια πριν, το μέτρο οι σφραγίδες του ψευδοκράτους να… ακυρώνονται με τη σφράγισή τους από πάνω με άλλες σφραγίδες και την ένδειξη «άκυρο».

Σε ξένα διαβατήρια πάντα διότι εμείς δεν μπορούσαμε τότε να πάμε καν απέναντι.

Το περί ου ο λόγος ευφάνταστο μέτρο της… σφράγισης των ψευδοσφραγίδων (!) καταργήθηκε και τυπικά με απόφαση της ΕΕ, η οποία μας το απαγόρευσε υποδεικνύοντας το αστείο και το παιδιάστικο ομολογουμένως του πράγματος.

Μην το ψάχνετε. Κάθε #Pellotopos έχει και την #Pellovouli που του αξίζει. Το πρόβλημα είναι πως εμάς το ανέκδοτο μας κοστίζει πολύ ακριβά.


Επιστροφή
στην αρχή