Σε ποιο μοναστήρι έκαναν όργια οι μοναχοί;

ΑΠΟΨΗ /ΚΑΤΑ ΒΑΡΒΑΡΩΝ
Είναι οι ειδήσεις σαν αυτήν. Που ενοχλούν πολλούς. Μας στέλνουν και μας ρωτούν «τι πράγματα είναι αυτά;». Το θέμα είναι απλό: πόσοι τις διαβάζουν;

Είναι, ξέρετε, οι ειδήσεις που ενοχλούν πολλούς. Μας στέλνουν μηνύματα του τύπου «μα τι πράγματα είναι αυτά;» – ακόμα κι όταν δεν είναι και παρόλο που σίγουρα έχουμε κάνει και εμείς ουκ ολίγες μαλ… Εγκαλώντας μας για το κακό επίπεδο που προάγουμε.

Με κάποιες εξαιρέσεις, τα περισσότερα δεν είναι καν τέτοια.

Ούτε του δικού μου γούστου είναι συχνά, αλλά δεν γίνεται να είναι όλα του γούστου μας.

Καθημερινή εφημερίδα ευρείας κυκλοφορίας είναι, όχι το «New Yorker». Τι να κάνουμε; Ό,τι δεν γουστάρουμε, δεν το διαβάζουμε. Έτσι;

Όχι, δυστυχώς! Αυτά συνήθως διαβάζονται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο και δεν εννοώ μόνο από αυτούς που γουστάρουν το trash. Εκεί είναι θέμα επιλογής. Για τους άλλους, λέω. Αυτούς με το δάχτυλο πάνω. Εμείς που βλέπουμε τα κλικ έχουμε να σας πούμε πολλά συμπερασματικά. Πολλά όμως.

Χθες λ.χ. είχαμε μια είδηση –είδηση;– για ένα σκάνδαλο με ένα βίντεο στο οποίο μοναχοί βουδιστές στην Ταϊβάν παρουσιάζονται να κάνουν σεξ μεταξύ τους και να τρώνε κρέας, κάτι που απαγορεύεται.

Το σεξ μεταξύ ανδρών δεν απαγορεύεται, έτσι; Ούτε και το κρέας. Θα σας εξηγήσω. Ο βουδισμός δεν διακρίνει αναλόγως ταυτότητας, προσεγγίζει τη σεξουαλικότητα συνολικά. Στο επίπεδο της διαγωγής έναντι του εαυτού του καθενός, όπως επίσης και έναντι των άλλων. Δεν έχει τέτοια θέματα.

Το σκάνδαλο λοιπόν αφορούσε το γεγονός ότι, πρώτον, οι βουδιστές μοναχοί εφαρμόζουν την πλήρη αγαμία, δεύτερον, ότι σε κάποιες ασιατικές χώρες –οι μοναχοί πάντα– δεν τρώνε κρέας και, τρίτον, ότι τα βιντεοσκοπούσαν κιόλας.

Και πάλι έλαβα το γνωστό feedback περί κακού επιπέδου, αν και πολλοί άλλοι το γλέντησαν. Εκεί. Γράφοντας σχόλια του τύπου «μια χαρά είναι τα όργια». Και ναι, γιατί όχι; Ποιο το κακό;

Το θέμα, εάν με ρωτάτε, δεν ήταν στην είδηση, αλλά στη μη είδηση. Πέρα από το ροζ του πράγματος –που δεν είναι κακό επίσης– πώς μπορεί να είναι είδηση, σε ορθόδοξη χώρα, το γεγονός ότι το έκαναν μεταξύ τους σε ένα μοναστήρι; (!)

Συνεπώς το ζήτημα δεν είναι η σκανδαλοθηρία. Είναι η ουσία της είδησης. Υπάρχει ή όχι. Θα έλεγα ότι από χώρα σε χώρα διαφέρει... Εδώ δεν υπάρχει.

Τι άλλο έγινε χθες; Ο κατακλυσμός δεν ήρθε και πέρασε το Black Friday. Επιζήσαμε και φέτος. Εδώ δεν θρηνούμε ακόμη νεκρούς ούτε τραυματίες, όπως στις ΗΠΑ λ.χ. όπου φέτος έπεσε και πιστολίδι, αλλά δεν ήταν λίγοι εκείνοι που στήθηκαν στις ουρές για να προλάβουν να αγοράσουν αυτό που ήθελαν ή που είδαν και αποφάσισαν ακαριαία ότι ήθελαν.

Το αγαπημένο μου εμένα ήταν οι αναφορές των συναδέλφων. Από τις υπερβολές για το ότι έγινε χαμός μέχρι το υπέροχο «τιμήθηκε το Black Friday», το οποίο κάποιος πέταξε και το αντέγραψαν διάφοροι άλλοι.

Black Friday είναι. Δεν είναι η Ελένη Αρβελέρ, μάνα μου. Να κόψουμε και τα παράσημα για να κάνουμε την τελετή. Αυτά, όμως, δεν σας ενοχλούν κουφαλίτσες. Η είδηση με τους μοναχούς σας ενόχλησε!

Θα μου πείτε γιατί ασχολήθηκα σήμερα με τέτοια πράγματα. Διότι –μέρα με την ημέρα– όσο πιο σοβαρό είναι το θέμα που θίγουμε, πάει όλο και πιο άπατο.

Άμα ασχολούμαστε με τέτοια, αντί λ.χ. για το Κυπριακό ή και για διεθνή, για την κρίση με το Brexit και την είδηση με τις 13.000 νέους άστεγους κάθε χρόνο στη Βρετανία, την άνοδο του φασισμού και όλα τα άλλα, που τάχα ζητούν, τα διαβάζουν όλοι.

Ειδικά αν βάλουμε και πιασάρικο ή και clickbait τίτλο -σαν αυτόν που έβαλα- ή και φωτογραφίες; Πετάνε. Και μετά, εκείνοι που δεν θα περίμενες να τα διαβάσουν διαμαρτύρονται κιόλας. Αλλά τα διαβάζουν μια χαρά.

Κακό δεν είναι τίποτα, όχι. Ή σχεδόν. Νομίζω πως το πραγματικό όριο είναι ευδιάκριτο.

Κακή είναι μόνο η υποκρισία. Διότι πέφτει πολλή στον τόπο μας και μας κάνει να ξεχνάμε την ουσία. Στο καθετί.


Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Αλυσοδεμένοι και ηλίθια βολεμένοι

ΚΑΤΙΑ ΣΑΒΒΑ, 22.01.2019

ΑΠΟΨΗ

Ευρωεκλογές: Θα αλλάξουν τα πράγματα αυτή τη φορά

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 22.01.2019

ΑΠΟΨΗ

Πολιτικά ομιλούντες για τη Δικαιοσύνη και ποιοι πρέπει να παραιτηθούν;

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 22.01.2019

Επιστροφή
στην αρχή