Σε διάλογο 16 σημείων καλεί η Κυβέρνηση εκπαιδευτικούς και γονείς

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

«Η Κυβέρνηση εκφράζει την ικανοποίηση της για την εξέλιξη αλλά και για το ήθος που επικράτησαν στη χθεσινή διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών»

Η Κυβέρνηση καλεί τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών αλλά και τους οργανωμένους γονείς σε ένα εντατικό διάλογο για τα θέματα της παιδείας, με συγκεκριμένη ημερήσια διάταξη και καθορισμένο χρονοδιάγραμμα, ολοκλήρωσης του, θέτοντας προς συζήτηση 16 σημεία.

Λέει παράλληλα ότι πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να διασφαλίσει την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η οποία είναι εκ των πραγμάτων καθοριστική για την εφαρμογή σειράς μεταρρυθμίσεων που έχουν ήδη αποφασιστεί. 
 
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Προεδρίας της Δημοκρατίας, η εκπαιδευτική πολιτική είναι ευθύνη της εκάστοτε Κυβέρνησης, χρειάζεται δημιουργικός διάλογος, όμως αυτός δεν μπορεί να γίνεται κάτω από την απειλή λήψης μέτρων.
 
«Η Κυβέρνηση εκφράζει την ικανοποίηση της για την εξέλιξη αλλά και για το ήθος που επικράτησαν στη χθεσινή διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Εκφράζουμε τον σεβασμό μας στο δικαίωμα του κάθε πολίτη και οργανωμένου συνόλου να διεκδικούν ελεύθερα ή και να διαμαρτύρονται εάν το κρίνουν απαραίτητο προβάλλοντας τις κατά την κρίση τους αξιώσεις, προστίθεται.

Την ίδια ώρα, επισημαίνεται πως η Κυβέρνηση έχει καθήκον, αλλά και την λαϊκή εντολή να πολιτεύεται κατά τρόπο που οι αποφάσεις της να αποβαίνουν προς το καλώς νοούμενο συμφέρον του συνόλου των πολιτών.

Κανένας δεν επιτρέπεται να αγνοεί ευαίσθητους τομείς που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον μίας χώρας, όπως είναι η παιδεία, συμπληρώνεται.

«Η παιδεία όμως και η εκπαιδευτική πολιτική είναι ευθύνη της εκάστοτε Κυβέρνησης και δεν περιορίζεται μόνο στις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, αλλά εκτείνεται στις δεκάδες χιλιάδες μαθητές, γονείς και την ευρύτερη κοινωνία» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Προεδρίας.

Εν τούτοις, συνεχίζει η ανακοίνωση, αναγνωρίζουμε ότι κατά την χάραξη της εκπαιδευτικής ή οποιασδήποτε άλλης πολιτικής θα πρέπει να  γίνεται ένας δημιουργικός διάλογος με τους ενδιαφερόμενους, όπως επίσης και εμπειρογνώμονες, σχετικά με την υπό συζήτηση πολιτική.

«Επισημαίνουμε ωστόσο πως ο διάλογος  δεν μπορεί να γίνεται κάτω από την απειλή λήψης μέτρων που θα είναι μόνο επί  ζημία της παιδείας και των  μαθητών και της κοινωνίας» σημειώνεται.

Σύμφωνα με την Κυβέρνηση, η ημερήσια διάταξη πρέπει να περιλαμβάνει 15 σημεία και συγκεκριμένα τον συνολικό εξορθολογισμό του συστήματος απαλλαγών, με στόχο την ενσωμάτωση των απαλλαγών στο νέο σύστημα αξιολόγησης, το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μαθητών και το θέμα του Ταμείου Προνοίας νεοεισερχομένων Εκπαιδευτικών.
 
Επίσης, λέει ότι πρέπει να επεκταθεί σε ζητήματα που αφορούν την ανάγκη μετάταξης πλεονάζοντος προσωπικού ή τον εξορθολογισμό με μείωση του αριθμού εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε μη εκπαιδευτικά καθήκοντα (αποσπάσεις κ.ά.), την ασφάλεια και υγεία στα σχολεία, καθώς και την υλικοτεχνική υποδομή, ανεγέρσεις- αναβαθμίσεις σχολικών μονάδων.
 
Επιπλέον, κάνει λόγο για τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών για βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων, την ενίσχυση προγράμματος πρόληψης ουσιών, το πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ (Δράσεις Κοινωνικής Ένταξης), την Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης (για παραβατικότητα) και την Ειδική Εκπαίδευση ΑΜΕΑ (Αναπηρίες).
 
Άλλα σημεία της ημερήσιας διάταξης, σύμφωνα με την Κυβέρνηση, είναι οι Μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (με ειδικές ικανότητες), η στήριξη αναλφάβητων (ενισχυτική διδασκαλία), οι παιχνιδότοποι, οι αθλητικές εγκαταστάσεις και το γραμματειακό προσωπικό στην προδημοτική εκπαίδευση


Επιστροφή
στην αρχή