«Σχολικά θεατράκια»… και η καπύρα της καθαρίστριας

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Η σκηνή του θεάτρου είναι πάντα ανοιχτή για μεγάλες εμπνεύσεις, όσα σύρματα τζ'αι κάγκελα τζ'αι αν υψώσουμε στα σχολεία.

Κανένας διάλογος δεν πρόκειται να λύσει τα θέματα των σχολείων, είπεν ένας καθηγητής θκιαβασμένος. Νομίζω συμφωνώ. Τα σχολεία βαριανασαίνουν, το σύστημα βρίσκεται στην αληθινή του δύση. Οι επιθεωρητές σιωπούν. Μιλούν μόνο με τους φίλους τους, τους υπόλοιπους επιθεωρητές. Τι ακριβώς φοούνται μόνο οι ίδιοι μπορούν μάλλον να μας πουν. Κάποτε ήταν απλοί δάσκαλοι. Ποττέ δεν κατάλαβα τη λέξη «απλός». Που μόνη της παραπέμπει σε κάτι… κατώτερο, ας πούμε, αν το αντίθετο είναι το «σύνθετος».

Που την άλλην το να είσαι στην τάξη που μόνον του έν' πολλά δύσκολο. Για να γίνεις επιθεωρητής κάποτε ήσουν «απλός». Μέσα στην τάξη, δηλαδή, στον πραγματικό αγώνα. Οι ίδιοι σήμερα βουρούν στα σχολεία με κάμποσες κόλλες τζ'αι κρίνουν τους καθηγητές. Βάλλουν πόντους τζ'αι κάμνουν παρατηρήσεις για τα φυλλάδια που έδωκεν η κυρία Μαρία στο μάθημα για τη Χοιροκοιτία. Η κυρία Μαρία μέσα στην τάξην της υποφέρει που πολλά δύσκολους μαθητές. Την μέραν του επιθεωρητή τούτοι ήταν αρνούθκια γιατί κατά βάθος αγαπούν την καθηγήτριαν τους. Η κυρία Μαρία ακούει τις παρατηρήσεις του επιθεωρητή θλιμμένη. Ο επιθεωρητής ξέρει το υπόγειο παιχνίδι που παίζεται στο υποσυνείδητο της κυρίας Μαρίας, μα κρατά τον ρόλο του. Έτσι τον θέλει το σύστημα, έτσι θέλει και την κυρία Μαρία. Ο διευθυντής του σχολείου όταν μιλήσει με τον επιθεωρητή για τη δασκάλα μας θα του πει μάλλον τα καλύτερα. Έχει και αυτός ένα σχέδιο, φαντάζεται μάλλον τον εαυτό του σε κάποια φάση να έχει τον ρόλο του επιθεωρητή. Το έργο παίζεται δηλαδή σε διπλό επίπεδο. Ο θεατής το καταλαβαίνει αυτό πολύ γρήγορα. Ο χορός αποτελείται από τους «γονείς», που βασικά θωρούν το συμφέρον των παιδιών τους. Μα το θωρούν με το μάτι του εφήμερου. Ας πούμε μιλούν για ένα talent show που θέλουν να οργανώσουν, «ψήνουν» κάμποσους καθηγητές να τραβήσουν την παλλουτζ'ιά, οι καθηγητές επειδή έν' καλά παιθκιά τζ'αι θέλουν πόντους που τον διευθυντήν βουρούν να στήσουν το show, τζ'αι ούλλα κινούνται μέσα στο παράλογο. Την αλήθκειαν την ξέρουν οι καθαρίστριες, μα τούτες οι καημένες εν μιλούν, εν τες αφήνει ο διευθυντής. Οι πιο υποψιασμένοι καθηγητές στα κυπριακά σχολεία κάμνουν παρέα με τις καθαρίστριες. Κάποιος μαθηματικός κάποτε εν έλειπε ποττέ που το μιτσίν δωματιούιν τους. Έτρωεν καπύρες μαζίν τους τζ'αι αγαπούσαν τον. Η διευθύντρια του σχολείου στο τέλος έφαν τον λάχανον.

Η σκηνή του θεάτρου είναι πάντα ανοιχτή για μεγάλες εμπνεύσεις, όσα σύρματα τζ'αι κάγκελα τζ'αι αν υψώσουμε στα σχολεία με δήθεν σύνθημα την ασφάλεια. Για να θυμούμαστε πως τίποτε σε τούντον τόπο εν θα αλλάξει έτσι. Με έναν δήθεν διάλογο για το τίποτε. Λύσεις υπάρχουν και είναι μπροστά μας. Και βάση κάθε μεγάλης αλλαγής ενός νεκρού συστήματος θα έπρεπε να ήταν η ειλικρίνεια. Το ίδιο όμως το σύστημα επιβιώνει με την υποκρισία. Οι ελιωτούες που εφάαν οι συνδικαλιστές στο Προεδρικό ήταν φρέσκες. Η συζήτηση όμως με τον Πρόεδρο ήταν μουχλιασμένη σαν τις τάξεις των παιδιών μας. Αναζητούν τη λύση για τα 3 και ξεχνούν τα 1.003, δηλαδή τη μεγάλη εικόνα. Μα ούτε ο Πρόεδρος την ξέρει. Ή δεν θέλει να την ξέρει, πράγμα που είναι το ίδιο. Μέσα στην καθολική άγνοια, είναι αδύνατον να υπάρχει γνώση. Τα αποτελέσματα στις εξετάσεις και το δυστυχισμένο πρόσωπο των μαθητών θα είναι πάντα εκεί, για να μας θυμίζουν το ψέμα μας. Στο τέλος, παρηγοριά και μόνο θα βρουν στους δασκάλους τους, μα όχι στο σύστημα. Το σύστημα θα συνεχίσει να πολεμά την κυρία Μαρία και η ιστορία θα επαναλαμβάνεται…

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Το Κυπριακό πρόβλημα- Μια άλλη προσέγγιση (Του Πόλυ Πολυβίου)

Πολίτης News, 18.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Σημειώσεις: Το οξύμωρο του «λάθους»

ΚΑΤΙΑ ΣΑΒΒΑ, 18.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Ωραία τα πολιτικά ανέκδοτα, όσο δεν εκλέγονται...

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 18.09.2018

Επιστροφή
στην αρχή