Σχολικά ρούχα 200 ευρώ...και βάλε

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Έτσι οικονομικά κάθε χρόνο μια οικογένεια με ένα μόνο παιδί στο δημοτικό θέλει 200 περίπου ευρώ για αρχή. Αν έχεις 2, 3 παιδιά το κόστος αυξάνεται.

Κάθε αρχή νέας σχολικής χρονιάς όλοι οι γονείς προθερμαίνονται με την αγορά σχολικών ρούχων-στολών κ.λπ. Έτσι οικονομικά-οικονομικά κάθε χρόνο μια οικογένεια με ένα μόνο παιδί στο δημοτικό θέλει 200 περίπου ευρώ για αρχή.

Αν έχεις 2, 3 παιδιά το κόστος αυξάνεται ανάλογα. Τα σχετικά καταστήματα ρούχων κάθε τέλη Αυγούστου κάνουν ένα γερό τζίρο από αυτή την ανάγκη των παιδιών. Ποιο είναι το ιδεολογικό υπόβαθρο πίσω από την ύπαρξη της στολής;

Σου λέει χρειάζεται η στολή για να μην ξεχωρίζουν τα παιδιά μεταξύ τους. Κάποιος μπορεί να αντιτείνει ότι το να ξεχωρίζεις-φύσει ανθρώπινο- μπορεί να γίνεται με χίλιους άλλους τρόπους ακόμα και από τον τρόπο που μιλάς και συμπεριφέρεσαι και όχι με το χρώμα της φανέλας σου. Και ναι, υπάρχουν και ακριβές άσπρες φανέλες που τα παιδιά μέσα στο άχρωμο του σχολικού τους περιβάλλοντος, έμαθαν και τις ξεχωρίζουν μια χαρά, μην τα νομίζετε για παλαβά.

Η κασετίνα και τα μολύβια και η τσάντα και το χτένισμα και για πιο μεγάλες τάξεις γυμνασίου και λυκείου, άλλα χίλια δυο που φέρουν πάνω τους οι μαθητές μια χαρά βοηθούν στο να ξεχωρίζει ο ένας απ' τον άλλο. Μην πούμε για τα smart phones τώρα και τα μπλέξουμε.

Μα όχι, ας μείνουμε χαλαροί. Το ευρύτερο σύστημα θεωρεί πως με τη στολή προστατεύεται ο φτωχός μαθητής να μην νιώθει υποτιμητικά, αντί να κάτσουν ακριβοπληρωμένοι σοφοί να συζητήσουν για το τι σημαίνει υποτίμηση του άλλου και πώς μπορεί αυτό να διδαχτεί μέσα σε μια ελεύθερη και πολύχρωμη τάξη. Όλες οι σοβαρές έρευνες κατά καιρούς από μεγάλα πανεπιστήμια παρέχουν αντιφατικά συμπεράσματα για την αναγκαιότητα της στολής.

Το ερώτημα που ανακύπτει όσον αφορά τα κυπριακά σχολεία είναι αν θα πρέπει να υπάρχει ή όχι η στολή. Για την ώρα αυτό που υπάρχει μπορεί επιεικώς να χαρακτηριστεί ως είναι ένας αισθητικός συμβιβασμός με αμοιβαίες υποχωρήσεις. Με άλλα λόγια ή θα εφαρμόσουμε το μοντέλο των χωρών στις οποίες δεν υπάρχει στολή και να υιοθετήσουμε το ανάλογο φιλοσοφικό υπόβαθρο πίσω από αυτήν την επιλογή ή θα εφαρμόσουμε το μοντέλο της στολής.

Το τελευταίο όμως σημαίνει ότι το κάθε σχολείο σχεδιάζει τη δική του στολή, παράγεται ομοιόμορφα και πωλείται από συγκεκριμένα καταστήματα στους μαθητές. Διαφορετικά θα αναλωνόμαστε στους βυζαντινισμούς των εξεζητημένων τζιν, στις ποικίλες αποχρώσεις του μαύρου και του μπλε. Ο εκπαιδευμένος βοηθός διευθυντής μπορεί να έχει ειδικευτεί στις μαύρες αποχρώσεις του εξεζητημένου. Ένας καθηγητής όμως ενδέχεται να μην μπορεί καν να σκεφτεί τι είναι εξεζητημένο και τι όχι. Δύο δασκάλες μου περιέγραφαν για το πόσα τραβάνε στο δημοτικό με τα κολάν των μαθητριών όπου όταν τηλεφωνούν στους δικούς τους για να το αναφέρουν οι δικοί τους απαντούν «νάμπου σας κόφτει εσας;» και οι δασκάλες εννοείται πως νιώθουν πέρα για πέρα ηλίθιες.

Όταν τις ρώτησα αν τελικά συμφωνούν με τη στολή μου απάντησαν πως όχι, και ίσως θα συμφωνούσαν αν μπορούσε η στολή να εφαρμοστεί. Στα δε λύκεια επικρατεί το απόλυτο χάος γιατί εκεί οι μαθητές αφήνουν γένι και οι μαθήτριες «εξεζητημένα» μαλλιά και νύχια και άντε τώρα να βγάλει άκρη ο καθηγητής τους για το τι είναι εξεζητημένο-προκλητικό και τι όχι. Μπέρδεμα μεγάλο σου λέω και καβγάδες και αποβολές και περιπαίξιμο απ' την πλευρά των μαθητών.

Το σίγουρο είναι πως ακόμα μια σχολική χρονιά μπαίνει με τα 200 ευρώ και βάλε να κάνουν φτερά. Ο κ.Ιωάννης ο βοηθός πάλε θα βουρά 150 τριταίους να τους αποβάλλει για το παντελόνι και οι διευθυντές θα χώνονται πίσω από το αστείο βιβλιαράκι κανονισμών. Περαστικά μας.

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Οφειλόμενη αναφορά τιμής στον Τ. Μητσόπουλο

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΙΒΑΣ, 21.08.2017

ΑΠΟΨΗ

Το να θέλει κανείς λύση ρίχνοντας λάσπη και συκοφαντώντας

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 21.08.2017

ΑΠΟΨΗ

Ανόητοι, περήφανοι και θρήσκοι

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 20.08.2017

Επιστροφή
στην αρχή