Σαράντα χρόνια Volkswagen Golf GTI

AUTO /ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Πριν από σαράντα δύο ακριβώς χρόνια, και συγκεκριμένα στις 29 Μαρτίου του 1974 το πρώτο Golf άφηνε τη γραμμή παραγωγής...

Πριν από σαράντα δύο ακριβώς χρόνια, και συγκεκριμένα στις 29 Μαρτίου του 1974 το πρώτο Golf άφηνε τη γραμμή παραγωγής. Σήμερα, με περισσότερα από 30 εκατομμύρια πωλήσεις, το VW Golf ξεπέρασε ακόμα και το διαχρονικό Beetle. Όμως, φέτος γιορτάζει τα 40 του χρόνια μια θρυλική παραλλαγή του VW Golf. Πρόκειται για την έκδοση GTi που ουσιαστικά δημιούργησε μια ολόκληρη κλάση αυτοκινήτων και έκανε προσιτές τις επιδόσεις για καθημερινή χρήση.

Η πρώτη γενιά του Golf παρουσιάστηκε το 1974. Σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro, στα πρώτα του μεγάλα βήματα, σε συνεργασία με το τμήμα design της VW, ήταν σύγχρονο και άνετο ενώ αποδείχθηκε και αξιόπιστο. Πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε best seller. Μέσα σε δύο μόλις χρόνια πούλησε ένα εκατομμύριο μονάδες και έτσι έδωσε τη δυνατότητα στους ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας να κάνουν κι άλλες κινήσεις ρισκάροντας ακόμα περισσότερο για μία προϊοντική επέκταση στη γκάμα του αυτοκινήτου. Αυτό έγινε το 1976 όταν οι μηχανικοί της Volkswagen τοποθέτησαν ένα κινητήρα 1,6 λίτρων με μηχανικό ψεκασμό καυσίμου αντί για το κλασικό καρμπυρατέρ, που απέδιδε 110 ίππους. Από εκείνη τη στιγμή πήρε «σάρκα και οστά» το πρώτο GTi δημιουργώντας μία νέα κατηγορία οχημάτων, που ακόμα και σήμερα, διατηρεί την ονομασία του. Η έκδοση επιδόσεων του Golf βρήκε θέση και στην γκάμα των πετρελαιοκίνητων μοντέλων. Παράλληλα, με το Golf D η VW παρουσίασε και την έκδοση GTD. Από τον Αύγουστο του 1983, η 2η γενιά του Golf πρόσφερε μεγαλύτερη άνεση και όχι μόνο. To Golf II ήταν αυτό που εφοδιάστηκε πρώτο στην κατηγορία του με καταλυτικό μετατροπέα καυσαερίων, ABS, υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι και σύστημα τετρακίνησης (1986) ενώ η έκδοση GTi απέκτησε κινητήρα στα 1.8 λίτρα. Αρχικά οκταβάλβιδο και στη συνέχεια 16βάλβιδο.

Τα καλοκαίρι του 1991 παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του Golf. Μαζί και η τρίτη γενιά του GTi που απέδιδε 150 συνολικά ίππους. Όμως η VW παρουσίασε μία ακόμα ισχυρότερη έκδοση, την VR6 ε εξακύλινδρο κινητήρα 2,8 λίτρων και 170 ίππους.

Στα τέλη του 1997 έκανε την εμφάνισή του το Golf IV. Βελτιωμένο σε όλους του τομείς, εισήγαγε το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC (το 1998) και το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION που, σε αντίθεση με τα προηγούμενα, χρησιμοποιούσε συμπλέκτη Haldex. Από το 2002 κυκλοφορούσε με τους πρώτους κινητήρες άμεσου ψεκασμού FSI. Τεχνολογίες που προωθήθηκαν και στις εκδόσεις GTi ενώ πρωτοπαρουσιάστηκε και η κορυφαία έκδοση με τον κωδικό R32. Μοντέλο που χρησιμοποιούσε, για πρώτη φορά, το επαναστατικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

To 2003 έκανε την εμφάνιση της η πέμπτη γενιά του Golf δίνοντας έμφαση στην άνεση, στην ασφάλεια και στο δυναμισμό. Η γκάμα των FSI έφτασε στο αποκορύφωμά της, μέχρι που το 2006 ξεκίνησε να δίνει τη θέση της στη νέα γενιά κινητήρων TSI, των πρώτων που χρησιμοποίησαν ταυτόχρονα turbo και μηχανικό υπερσυμπιεστή και αυτών που ουσιαστικά δημιούργησαν την τάση του downsizing. Ακολούθησε το Golf VI και στα μόλις 4 χρόνια που έμεινε σε παραγωγή, από το 2008 έως το 2012, κατάφερε να πουλήσει άλλα 2,85 εκ. οχήματα. Διαθέτοντας πλέον μία ώριμη τεχνολογικά γκάμα κινητήρων TSI και TDI, κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό, σε ισχύ, επιδόσεις και κατανάλωση.

Στις μέρες μας πλέον κυκλοφορεί η έβδομη έκδοση του Golf, βασισμένη σε ένα νέας λογικής «παγκόσμιο» δάπεδο MQB. Αυτό είναι ελαφρύτερο κατά 100 κιλά από τον προκάτοχό του, χωρίς να χάνει σε στρεπτική ακαμψία και παθητική ασφάλεια. Η γκάμα του, πλουσιότερη από ποτέ, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το πετρελαιοκίνητο αντίπαλο δέος του GTI, GTD, το ηλεκτρικό e-Golf και το plug-in hybrid Golf GTE. Όσο για τη Volkswagen, έχει κάθε λόγο να χαμογελά, μιας που το δημιούργημά της συμπληρώνει 40 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και ατενίζει με αισιοδοξία αυτά που έρχονται.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στις όχθες της λίμνης Woerthersee στην Αυστρία γιόρτασε η Volkswagen τη συμπλήρωση τεσσάρων δεκαετιών από τη γέννηση του πρώτου Golf GTI. Το Φεστιβάλ του Woerthersee διοργανώνεται για 35η χρονιά, ενώ εκεί η γερμανική εταιρία παρουσιάζει παραδοσιακά από το 2008, πρωτότυπες εκδόσεις του Golf GTI. Φέτος οι προβολείς στράφηκαν στο Golf GTI Clubsport S, το οποίο έχει ισχύ 310 ίππων, ενώ κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο του ταχύτερου προσθιοκίνητου μοντέλου στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ με χρόνο 7:49:21. Παράλληλα στον ίδιο χώρο έκανε το ντεμπούτο του το πρωτότυπο Golf GTI Heartbeat των 400 ίππων με τη ξεχωριστή εμφάνιση, το οποίο αποτελεί δημιούργημα των μαθητευόμενων της Volkswagen.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

AUTO

Πρώτη Pole στην καριέρα του Zarco

Πολίτης Auto, 24.06.2017

AUTO

O Hamilton πετούσε στα προκριματικά του Baku

Πολίτης Auto, 24.06.2017

AUTO

Οδηγούμε την τρομερή Μercedes E 300 (video)

Πολίτης Auto, 24.06.2017

Επιστροφή
στην αρχή