Ρωσία: Οι πρώτες απαντήσεις από το μαύρο κουτί για την τραγωδία

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΔΙΕΘΝΗ
Το μοιραίο αεροσκάφος συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωση. Σε ύψος 130-150 μ., το πλήρωμα ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο.

Το μαύρο κουτί του ΑΝ-148 που συνετρίβη κοντά στη Μόσχα την Κυριακή άρχισε να δίνει τις πρώτες απαντήσεις για την τραγωδία με τους 71 νεκρούς.

Ως πιθανή αιτία για τη συντριβή θεωρείται βλάβη που είχαν υποστεί οι αισθητήρες ταχύτητας, σύμφωνα με τη Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας. Συγκεκριμένα, είναι πιθανό να είχαν παγώσει, καθώς είχε απενεργοποιηθεί το σύστημα θέρμανσής τους, με αποτέλεσμα να μην δίνουν σωστά δεδομένα.

«Σε όλες τις προηγούμενες πτήσεις, που έχουν καταγραφεί στο μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης (ακόμη 15 πτήσεις), η θέρμανση των αισθητήρων για την μέτρηση ταχύτητας (Pitot) είχε ενεργοποιηθεί πριν από την απογείωση», αναφέρει η ανακοίνωση της επιτροπής.

Το μοιραίο αεροσκάφος συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωση. Σε ύψος 130-150 μ., το πλήρωμα ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο. Όμως, 2,5 λεπτά μετά την απογείωση, σε ύψος περίπου 1.300 μέτρων και ταχύτητα που έδειχναν τα όργανα 465-470 χιλιομέτρων την ώρα, άρχισε να διαμορφώνεται μια ιδιαίτερη κατάσταση.

Το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης κατέγραψε διαφορά δεδομένων στους αισθητήρες ταχύτητας. Η διαφορά αυτή έφθασε τα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα, έπειτα από 30 δευτερόλεπτα. Ακολούθησε ειδοποίηση «Ελέγξτε τα όργανα» προς το πλήρωμα. Σε ύψος 2.000 μέτρων η εντολή αυτή επαναλήφθηκε, μόνο που εκείνη τη στιγμή η διαφορά στις ενδείξεις ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

Οι κυβερνήτες απενεργοποίησαν τον αυτόματο πιλότο. Οι ενδείξεις ταχύτητας του αεροπλάνου σε σχέση με το ατμοσφαιρικό περιβάλλον της πτήσης και οι ενδείξεις ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος, ήταν πολύ διαφορετικές. Η μία έδειχνε ταχύτητα 0 χιλιόμετρα ανά ώρα και η άλλη 540-560 χιλιόμετρα την ώρα. Στη συνέχεια η ταχύτητα σε σχέση με το έδαφος άρχισε να πέφτει (φθάνοντας τα 200 χιλιόμετρα ανά ώρα και πιο κάτω), ενώ το αεροσκάφος άρχισε να χάνει γρήγορα ύψος με γωνία κλίσης 30-35 μοιρών. Πριν προσκρούσει στο έδαφος οι ενδείξεις ταχύτητας του πρώτου ταχυμέτρου ήταν μηδενικές ενώ η ένδειξη ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος ήταν 800 χιλιόμετρα την ώρα.

Τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση το αεροσκάφος άρχισε να έχει κλίση 25 μοιρών προς τα δεξιά.

 

Πηγή: ΑΠΕ/ TASS

 

 

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Στη σύνοδο των Ευρωπαίων Αρχηγών Αστυνομίας ο Ζ. Χρυσοστόμου

Πολίτης News, 16:46 (τελευταία ενημέρωση 16:46)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το μοναστήρι Αγίας Νάπας

ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ, 16:39 (τελευταία ενημέρωση 16:39)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Νέο χρηματοδοτικό εργαλείο για επιχειρήσεις από την Ellinas Finance

Πολίτης News, 16:21 (τελευταία ενημέρωση 16:21)

Επιστροφή
στην αρχή