Πρόστιμο ύψους €250.000 για παραπλανητική διαφήμιση στο Facebook

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διοικητικό πρόστιμο ύψους €250.000 επέβαλε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή στην εταιρεία VEOO SOLUTIONS LTD για άσκηση αθέμιτης εμπορικής πρακτικής.

Διοικητικό πρόστιμο ύψους €250.000 επέβαλε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή στην εταιρεία VEOO SOLUTIONS LTD για άσκηση αθέμιτης εμπορικής πρακτικής.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ανακοίνωση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, η Υπηρεσία ερεύνησε την εμπορική πρακτική της εταιρείας αναφορικά με διαφήμιση στο Facebook με χρήση εμπορικών σημάτων, εμπορικών επωνυμιών και φωτογραφιών με προϊόντα και βιτρίνες επώνυμων αλυσίδων καταστημάτων, η οποία καλούσε τους καταναλωτές να κερδίσουν δωροεπιταγές αξίας €500 από τις εν λόγω αλυσίδες καταστημάτων.  
 
Έπειτα από συμμετοχή τους σε έρευνα αγοράς για διεκδίκηση των δωροεπιταγών, οι καταναλωτές, μέσω γραπτών μηνυμάτων SMS, εγγράφονταν σε συνδρομητικές υπηρεσίες με χρεώσεις.

Από την έρευνα της υπόθεσης, διαπιστώθηκε ότι η εμπορική πρακτική της εταιρείας ήταν αντίθετη προς τις απαιτήσεις επαγγελματικής ευσυνειδησίας, γιατί η εταιρεία δεν μερίμνησε, όπως ευλόγως αναμένεται να επιδεικνύεται από έναν εμπορευόμενο, να εφαρμόσει τις γενικές αρχές της καλής πίστης, της ορθής και έντιμης πρακτικής μεταξύ εμπορευόμενου και καταναλωτή.
 
Συγκεκριμένα,  η εταιρεία, πρώτον δεν ενημέρωνε από την αρχή τον καταναλωτή σχετικά με την φύση της υπηρεσίας, δηλαδή ότι αφορά συνδρομητική υπηρεσία με χρεώσεις, δεύτερον, δεν ενημέρωνε ότι η δωροεπιταγή δεν προσφερόταν από επώνυμες αλυσίδες καταστημάτων αλλά από την εταιρεία και, τρίτον, η χρήση εμπορικών επωνυμιών και εμπορικών σημάτων, καθώς και φωτογραφιών από προϊόντα και βιτρίνες επώνυμων αλυσίδων καταστημάτων, γινόταν χωρίς την έγκριση των εν λόγω επώνυμων αλυσίδων καταστημάτων και δημιουργούσαν σύγχυση στους καταναλωτές.

Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η εμπορική πρακτική της εταιρείας ήταν παραπλανητική ως προς την φύση και τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, τα οφέλη της εμπορικής πρακτικής, τα κίνητρα της εμπορικής πρακτικής, την εμπορική προέλευση, την εμπορική επιδίωξη, την εμπορική διαφάνεια, τον τρόπο προώθησης του προϊόντος και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εμπορευόμενου.

Μετά από εξέταση της υπόθεσης, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή διέταξε την εταιρεία VEOO Solutions LTD να τερματίσει τις διαπιστωθείσες παραβάσεις και να αποφύγει επανάληψή τους στο μέλλον και επέβαλε διοικητικό πρόστιμο ύψους €250.000.


Επιστροφή
στην αρχή