Προωθείται η εισαγωγή ΜΟΤ σε μοτοσικλέτες πέραν των 125 κυβικών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ
Πρόκειται για οδηγία που πρέπει να ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο της Κύπρου.Η εισαγωγή του θεσμού θα γίνει από το 2021 και ο έλεγχος κάθε πέντε χρόνια

 

Την εισαγωγή του θεσμού της τεχνικής επιθεώρησης των μοτοσικλετών πέραν των 125 κυβικών εκατοστών από το 2021, προνοεί εναρμονιστική νομοθεσία, που τροποποιεί τον Περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων Νόμο.

Ο τροποποιητικός νόμος και οι σχετικοί κανονισμοί, που εισαγάγουν στο εθνικό δίκαιο την οδηγία 2014/45, συζητήθηκαν σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, στην πρώτη της συνεδρία μετά την ανάπαυλα για τις γιορτές των Χριστουγέννων και τις προεδρικές εκλογές.

Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας, η οδηγία θα πρέπει να ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο μέχρι τις 26 Μαρτίου του τρέχοντος έτους, καθώς η Κυπριακή Δημοκρατία έχει λάβει αιτιολογημένη γνώμη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η οδηγία καθορίζει διάφορα θέματα, από τον εποπτικό φορέα και τα προσόντα του προσωπικού, νέα σημεία ελέγχων στην επιθεώρηση των οχημάτων (όπως το κεντρικό διαγνωστικό σύστημα του αυτοκινήτου), την ανταλλαγή πληροφοριών με άλλες εθνικές αρχές, την κατηγοριοποίηση αστοχιών για τις οποίες ελέγχεται ένα όχημα, με τη σημαντικότερη αλλαγή να αφορά στη θέσπιση τεχνικών ελέγχων μοτοσικλετών πάνω των 125 κυβ. εκατοστών.

«Η σοβαρότερη αλλαγή που προτάθηκε από την ΕΕ είναι ότι θα γίνεται περιοδικός τεχνικός έλεγχος των μοτοσικλετών από 125 κυβ. εκατοστά και άνω κάθε πέντε χρόνια», ανέφερε σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γιώργος Προκοπίου, προσθέτοντας πως αυτό θα ισχύσει από το 2021 και μετά.

Εξήγησε ακόμη πως μέχρι τώρα, δεν διεξάγεται τεχνικός έλεγχος σε μοτοσικλέτες γενικότερα, παρά μόνο στις μοτοσικλέτες ενοικιάσεως που διεξάγεται κάθε δύο χρόνια.

Ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), Σωτήρης Κωλέτας εξήγησε ότι η οδηγία αφήνει στη διακριτική ευχέρεια των κρατών να καθορίσουν τη συχνότητα των τεχνικών ελέγχων στις μοτοσικλέτες.

«Εμείς θεωρήσαμε ότι η περίοδος των 5 χρόνων για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο των μοτοσικλετών είναι ικανοποιητική», είπε, εξηγώντας πως βάσει στατιστικών στην ΕΕ τα οδικά ατυχήματα που οφείλονται σε καθαρά τεχνική βλάβη τόσο μοτοσικλετών όσο και αυτοκινήτων ανέρχονται σε λιγότερο από 3%. Σημειώνεται ότι ο τεχνικός έλεγχος των αυτοκινήτων γίνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ τα οχήματα δημόσιας χρήσης κάθε χρόνο.

Ο κ. Κωλέτας είπε παράλληλα πως υπήρχε γενικότερο θέμα για τη μη επιπλέον επιβάρυνση των πολιτών.

Ο επικεφαλής του ΤΟΜ ανέφερε ακόμα πως αν και το θέμα των τελών επιθεώρησης μοτοσικλετών θα καθοριστεί σε κατοπινό στάδιο, σε πρώτο στάδιο εξετάζεται η τιμή των €25.

Σύμφωνα με τον κ. Κωλέτα, τα συνεργεία που θα διεξάγουν τους τεχνικούς ελέγχους μοτοσικλετών θα πρέπει να εξασφαλίσουν διαφορετικά μηχανήματα, αφού τα σημεία ελέγχου είναι διαφορετικά και λιγότερα απ’ ότι στον τεχνικό έλεγχο που διεξάγεται στα αυτοκίνητα.

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΥΠΕΞ: Ανάδειξη του ρόλου της Κύπρου, πυλώνας της εξωτερικής πολιτικής

Πολίτης News, 09:49 (τελευταία ενημέρωση 09:49)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μεγάλη φωτιά στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (βίντεο)

Πολίτης News, 09:32 (τελευταία ενημέρωση 09:32)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα λατομεία κατασπάραξαν την Ανδρολύκου

Πολίτης News, 09:22 (τελευταία ενημέρωση 09:22)

Επιστροφή
στην αρχή