Προϊόντα εκατομμυρίων ευρώ κατέστρεψε η Burberry-Το παράδοξο της μόδας

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όπως αναφέρει το BBC, αν συνυπολογιστούν τα προϊόντα που έχουν καταστραφεί τα προηγούμενα χρόνια, η αξία τους ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ

Στην καταστροφή απούλητων ρούχων, κοσμημάτων και αρωμάτων αξίας 32 εκατομμυρίων ευρώ προχώρησε πέρσι ο γνωστός οίκος μόδας Burberry, με στόχο να προστατέψει το όνομα της εταιρείας.

Όπως αναφέρει το BBC, αν συνυπολογιστούν τα προϊόντα που έχουν καταστραφεί τα προηγούμενα χρόνια, η αξία τους ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τους Times τα 32 εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν με την καταστροφή 20.000 καμπαρντινών Burberry κάθε χρόνο.

Η τακτική αυτή είναι ευρέως διαδεδομένη στους οίκους μόδας, οι οποίοι θέλουν να αποτρέψουν το ενδεχόμενο τα προϊόντα τους να κλαπούν ή να πωληθούν σε χαμηλές τιμές.

Σε δηλώσεις του εκπρόσωπος της Burberry, ανέφερε ότι η διαδικασία που ακολουθείται είναι το κάψιμο των προϊόντων, διαδικασία που ωστόσο είναι φιλική προς το περιβάλλον.

Σύμφωνα με το βρετανικό δίκτυο, η εταιρεία δεν είναι η μόνη που εφαρμόζει αυτή την τακτική. Μεταξύ αυτών και η Richemont, ιδιοκτήτρια εταιρεία των Cartier και Montblanc, η οποία αναγκάστηκε να αγοράσει πίσω προϊόντα αξίας 480 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων κάποια θα ανακυκλωθούν, ωστόσο τα περισσότερα θα καταστραφούν.

Η τακτική αυτή προκάλεσε την έντονη αντίδραση περιβαλλοντικών οργανώσεων, με την Λου Γεν Ρόλοφ, μέλος της Greenpeace, να σημειώνει ότι αυτό είναι το «βρώμικο μυστικό» στον χώρο της μόδας και πως η «Burberry είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου».

Το παράδοξο της μόδας

Ο καθηγητής της Βρετανικής Σχολής Μόδας του Λονδίνου, Τιμ Τζάκσον, ανέφερε στο BBC πως οι μεγάλοι οίκοι μόδας τίθενται αντιμέτωποι με το εξής παράδοξο: Προκειμένου να ικανοποιήσουν τους μετόχους τους, αναγκάζονται να επεκταθούν με το ρίσκο να αλλάξουν την ταυτότητά τους και να παράγουν περισσότερα από όσα χρειάζονται. «Δεν θα μπορέσουν ποτέ να λύσουν αυτό το πρόβλημα», πρόσθεσε.

 


Επιστροφή
στην αρχή