Πόσα αυγά μπορούμε να τρώμε με ασφάλεια την εβδομάδα

BUZZLIFE /HEALTH
Σύμφωνα με παλαιότερες οδηγίες, η εβδομαδιαία κατανάλωση αυγών δεν έπρεπε να ξεπερνά τα 4, ενώ για τις ομάδες υψηλού κινδύνου ο αριθμός ήταν μικρότερο

Σύμφωνα με νεότερα επιστημονικά ευρήματα ωστόσο, η διατροφική χοληστερόλη δεν σχετίζεται με τη χοληστερόλη στο αίμα. Πρόσφατη μετα-ανάλυση ερευνών που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 10 χρόνια από Δανούς ερευνητές κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της υψηλότερης κατανάλωσης αυγών και των αυξημένων κινδύνων καρδιαγγειακής νόσου ή διαβήτη τύπου 2. Επίσης δεν βρήκε ουσιαστική συσχέτιση με υψηλότερα επίπεδα χοληστερόλης.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι υπάρχει ελάχιστη ή καθόλου συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης αυγών και του κινδύνου για διαβήτη τύπου 2 σε μελέτες παρακολούθησης πάνω από επτά χρόνια.

Έχει επίσης φανεί ότι, σε υγιείς ανθρώπους και άτομα με διαβήτη τύπου 2, δεν υπάρχουν συσχετίσεις μεταξύ της κατανάλωσης αυγών και της ασβέστωσης της στεφανιαίας αρτηρίας, ένας δείκτης ανάπτυξης της αθηροσκλήρωσης.

Μεταξύ των ατόμων που διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακά επεισόδια, η κατανάλωση αυγών ήταν αντιστρόφως ανάλογη με τη δυσλιπιδαιμία (υψηλή χοληστερίνη και υψηλά τριγλυκερίδια) και σε μερικές περιπτώσεις αυτοί που κατανάλωναν περισσότερα αυγά είχαν λιγότερο ορατή αθηρωματική πλάκα όταν υποβλήθηκαν σε στεφανιαία αγγειογραφία.

Όσον αφορά τον αντίκτυπο των αυγών στα επίπεδα χοληστερόλης, καλά σχεδιασμένες μελέτες δεν διαπίστωσαν δυσμενείς επιδράσεις μιας υψηλής κατανάλωσης (1 έως 3 αυγά ημερησίως) έναντι χαμηλής κατανάλωσης αυγών για διάστημα έως και ενός έτους μεταξύ υγιών ενηλίκων και διαβητικών τύπου 2 ή ατόμων με μεταβολικό σύνδρομο.

Συμπερασματικά, αναφέρουν οι ερευνητές, έως και 7 αυγά την εβδομάδα μπορούν να καταναλωθούν με ασφάλεια, αλλά σε ασθενείς με καθιερωμένη καρδιαγγειακή νόσο ή διαβήτη τύπου 2 μόνο με ιδιαίτερη έμφαση σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Τα αυγά αυξάνουν σε μικρό βαθμό την ολική και την LDL χοληστερόλη, αλλά σχεδόν πάντα και την προστατευτική HDL χοληστερόλη, με αποτέλεσμα ο θεωρητικός κίνδυνος ουσιαστικά να μην αλλάζει.

Από την άλλη μεριά έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά και μπορεί να μειώνουν τελικά τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο. Επίσης δεν αυξάνουν τα τριγλυκερίδια. Τα στοιχεία δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό European Journal of Clinical Nutrition.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

BUZZLIFE

Η σοφιστικέ εμφάνιση της Τζολί στο κόκκινο χαλί με τις δυο κόρες της

BUZZLIFE , 23.10.2017

BUZZLIFE

Το ιδανικό σνακ για να νικήσετε την απογεματινή νύστα

BUZZLIFE , 23.10.2017

BUZZLIFE

Η Βανδή απαντά για το ρετούς στο εξώφυλλο του Nitro

BUZZLIFE , 23.10.2017

Επιστροφή
στην αρχή