Πώς θα χάσετε τα πρόσθετα κιλά του καλοκαιριού;

BUZZLIFE /HEALTH
Το καλοκαίρι τελείωσε, όμως τα κιλά των διακοπών... επιμένουν να μην αποχωρούν! Ωστόσο, υπάρχουν πρακτικές λύσεις που θα σας βοηθήσουν

Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μας συμβαίνουν όταν πάμε για διακοπές είναι ότι ξεφεύγουμε από την καθημερινότητά μας και έτσι έχουμε τη δυνατότητα να απολαύσουμε περισσότερο ύπνο, να τρώμε χωρίς πρόγραμμα και σε περίεργα ωράρια πράγμα που μας βοηθά να επαναφορτίσουμε τις μπαταρίες μας πριν την επιστροφή στη ρουτίνα μας. Όμως τα πλούσια γεύματα πρωινού (από μπουφέ), τα πλούσια γεύματα πολλαπλών πιάτων και η υπερκατανάλωση αλκοόλ αυξάνουν τις ημερήσιες θερμίδες που καταναλώνουμε. Ακόμα και όταν ταξιδεύουμε με παιδιά και τρώμε με οικογενειακούς φίλους σε εστιατόρια, οι μεγάλες μερίδες και οι ακαταμάχητες τηγανητές πατάτες που συνοδεύουν κάθε γεύμα μπορούν να καταστρέψουν κάθε είδους πρόθεση για αυτοσυγκράτηση που έχουμε.

Μπορεί να είναι μόνο λίγα τα κιλά που θα πάρουμε αλλά αν δεν κάνουμε μια συνειδητή προσπάθεια να τα χάσουμε μετά από τις διακοπές μας, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μελλοντική παχυσαρκία (creeping obesity).

Η creeping obesity είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τι συμβαίνει όταν το βάρος που αποκτάται κατά τη διάρκεια των διακοπών δεν χάνεται από χρόνο σε χρόνο και με την πάροδο των ετών αυτό οδηγεί σε παχυσαρκία. Έρευνες έδειξαν ότι με την αύξηση του βάρους ανά 2 κιλά ετησίως λόγω διακοπών τότε σε 10 χρόνια κάποιος θα έχει πάρει επιπλέον 20 κιλά βάρους και αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά στην υγεία του ατόμου.

Αυτό που μπορείτε να κάνετε πριν τις διακοπές σας είναι να προσέξετε τι καταναλώνετε και σε τι ποσότητα το καταναλώνετε, έτσι ώστε κατά τη διάρκεια των διακοπών σας να είστε λίγο πιο χαλαροί. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες οι περισσότεροι από εμάς προτιμάμε δροσιστικά ροφήματα και πολλές φορές με γλυκιά γεύση.

Ξεκινήστε λοιπόν με το να αντικαθιστάτε τη ζάχαρη με μια γλυκαντική ουσία που δεν περιέχει θερμίδες αλλά έχει την ίδια γλυκιά γεύση. Αυτή η αλλαγή μπορεί να εξαλείψει 32 θερμίδες για κάθε δύο κουταλάκια του γλυκού ζάχαρης που αντικαθιστάτε. Και ανάλογα με το πόσα γλυκά ποτά καταναλώνετε είτε κοκτέιλ είτε αλκοολούχα ποτά κάθε μέρα και πόσο γλυκά σας αρέσουν, αυτές οι θερμίδες μπορούν πραγματικά να εξαλειφθούν. Μπορείτε επίσης να συνεχίσετε αυτή την εναλλαγή κατά τη διάρκεια των διακοπών σας για να κόψετε θερμίδες χωρίς να χρειάζεται να εγκαταλείψετε τη γλυκύτητα στα αγαπημένα σας ποτά.

Πώς να αποφύγετε την αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια των διακοπών σας

Έρευνες δείχνουν ότι ο αυτοέλεγχος είναι το κλειδί για την ελαχιστοποίηση της αύξησης βάρους (ή ακόμα και της απώλειας βάρους) για άτομα που βρίσκονται σε μακροπρόθεσμο πρόγραμμα απώλειας βάρους.

  • Κατά τη διάρκεια των διακοπών σας προγραμματίστε διασκεδαστικές φυσικές δραστηριότητες όπως αναρρίχηση, περπάτημα στο δάσος με παρέα, διάφορα οικογενειακά παιχνίδια.
  • Επιλέξτε φρέσκα εποχιακά φρούτα για επιδόρπιο ή τάρτα με φρούτα, μηλόπιτα.
  • Παραγγείλετε ένα ποτό με λίγες θερμίδες ή ποτό διαίτης.
  • Αφήστε ένα από τα 3 γεύματά σας να είναι πιο βαρύ, όχι και τα 3.
  • Αν είστε σε μέρος όπου δεν έχετε το δικό σας όχημα τότε καλύτερα χρησιμοποιείστε τα πόδια σας για να εξερευνήσετε και λίγο την περιοχή αντί να πάρετε λεωφορείο ή ταξί.
  • Μοιραστείτε μικρά πιάτα για να δοκιμάσετε τις πολλές γεύσεις της τοπικής κουζίνας.
  • Καταναλώστε πρωινό έτσι ώστε να μπαίνετε λιγότερο σε πειρασμό για τροφές πλούσιες σε θερμίδες που αναπόφευκτα είναι διαθέσιμες.
  • Εάν είστε καλεσμένος σε πάρτι βεβαιωθείτε ότι έχετε τσιμπήσει κάτι πριν πάτε έτσι ώστε να μην πεινάτε πολύ. Πολύς κόσμος κάνει το λάθος να εξοικονομεί τις θερμίδες του για το πάρτι. Αυτό συνήθως δεν έχει καλά αποτελέσματα, καθώς χάνουμε τον έλεγχο και τρώμε ανεξέλεγκτα και ιδιαίτερα τροφές πλούσιες σε θερμίδες. Έτσι καλύτερα να φάτε ένα πρόχειρο σνακ πριν πάτε στο πάρτι όπως γιαούρτι που αναμιγνύεται με δημητριακά με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες ή κάποιο πιάτο με χούμους και λαχανικά. Στο πάρτι ρίξτε μια ματιά στα φαγητά που υπάρχουν και διαλέξτε 2-3 από αυτά που πραγματικά θέλετε να δοκιμάσετε. Επιμείνετε σε πιο υγιεινές επιλογές όπως σαλάτες, άπαχο κρέας, φρέσκα φρούτα.

Ωστόσο, μετά από τις διακοπές καλό είναι να επιστρέψετε στις συνήθειες που είχατε πριν από τις διακοπές και να μειώσετε αρκετά την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών.

Μικρές συμβουλές για το πώς να επιστρέψετε πίσω στη ρουτίνα σας

  • Μην απογοητεύεστε. Ό,τι έγινε έγινε δεν πρέπει να σκέφτεστε αρνητικά και να μειώνετε τον εαυτό σας για τα λίγα κιλά που βάλατε. Να σκέφτεστε θετικά και να δείτε τι μπορείτε να κάνετε από εδώ και πέρα.
  • Μην τιμωρείτε τον εαυτό σας με μια ακραία δίαιτα. Το δεύτερο χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να υποχρεώσετε τον εαυτό σας να καταναλώνει μόνο μαρούλι και τσάι για να χάσετε ό,τι βάλατε κατά τη διάρκεια των διακοπών. Οι ακραίες δίαιτες συνήθως τελειώνουν με αρνητικά αποτελέσματα και με την πιθανότητα να επιστρέψετε πίσω σε κακές συνήθειες όπως τσιμπολογήματα και υπερκατανάλωση τροφών.
  • Επιστρέψτε πίσω στη ρουτίνα σας και στη διατροφή που ακολουθούσατε πριν από τις διακοπές το συντομότερο δυνατόν. Μην το καθυστερείτε άλλο, μην το αναβάλλετε για αργότερα. Ξεκινήστε σήμερα.
  • Μειώστε το μέγεθος των μερίδων σας. Αυτός είναι ο ευκολότερος τρόπος να χάσετε βάρος, επειδή δεν χρειάζεται να αλλάξετε αυτό που τρώτε, απλά θα τρώτε λιγότερο. Σταματήστε να τρώτε τα υπολείμματα του συντρόφου σας, φάτε μια ελαφρώς μικρότερη μερίδα λαζάνια ή ακόμη μπορείτε και να παραγγείλετε μια κανονική πίτσα αντί για μια μεγάλη. Έτσι σταδιακά προπονείτε το στομάχι σας για να απολαμβάνετε πιο διαχειρίσιμα μεγέθη, καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες και συνεπώς αρχίζετε να χάνετε βάρος χωρίς καν να το παρατηρήσετε.

Τι πρέπει να προσέξουμε

  • Να επιστρέψουμε στο μαγειρεμένο φαγητό το οποίο δεν πρέπει να είναι πολύ λαδερό
  • Να καταναλώνουμε ψάρι (όχι τηγανητό) εάν έχουμε κάνει υπερκατανάλωση κρέατος
  • Να επιστρέψουμε στις μερίδες που καταναλώναμε (αυτές που είναι κατάλληλες για το κάθε άτομο)
  • Να καταναλώνουμε πρωινό καθώς θα μειώσει το αίσθημα της πείνας και της κατανάλωσης ανεξέλεγκτου φαγητού μέσα στη μέρα
  • Να προσπαθήσουμε το κυρίως γεύμα να είναι είτε το μεσημεριανό είτε το απογευματινό και το βράδυ να καταναλώνουμε πιο ελαφρύ γεύμα
  • Να καταναλώνουμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά μέσα στη μέρα καθώς μπορεί να μην τα καταναλώναμε τόσο συχνά στις διακοπές
  • Να καταναλώνουμε 5-6 γεύματα και σνακ την ημέρα (3 γεύματα και 3 σνακ)
  • Να μειώσουμε την κατανάλωση παγωτού ή γλυκών στην 1 με 2 φορές την εβδομάδα
  • Να καταναλώνουμε περισσότερο νερό από οτιδήποτε άλλο ρόφημα
  • Να ασκούμαστε όσο περισσότερο μπορούμε καθημερινά για να αυξήσει τον μεταβολισμό μας και για να διευκολυνθεί η απώλεια πρόσθετων κιλών

 

Νικόλ Πηλείδη 
Διατροφολόγος - κλινική διαιτολόγος (MSc)
nicolepileidi@gmail.com
+357 97838941  

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

BUZZLIFE

Η Μ. Αρναούτη μιλά για το τροχαίο του Παντελίδη στην εκπομπή Αυτοψία

BUZZLIFE , 22.11.2017

BUZZLIFE

Το πιο υγιεινό ψωμί για τον οργανισμό σύμφωνα με το Χάρβαρντ

BUZZLIFE , 22.11.2017

BUZZLIFE

Σε δημοπρασία γυμνές φωτογραφίες της Μαντόνα σε ηλικία 18 ετών

BUZZLIFE , 22.11.2017

Επιστροφή
στην αρχή