Ποια δημόσια συνείδηση; - Του Σενέρ Λεβέντ

ΑΠΟΨΗ /ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Κανένας από εσάς δεν βγαίνει να ρωτήσει «ποιος σκότωσε τον Κουτλού Ανταλί;» Ποιος σκότωσε τον Σολομού; ...ο δολοφόνος του Φαζίλ Οντέρ που ζει ακόμη;

Τι είναι η δημόσια συνείδηση; Υπάρχει σε εμάς κάτι τέτοιο; Άστε τη δημόσια συνείδηση, σε ποιον από εμάς έμεινε συνείδηση; Ξέρετε για ποιο πράγμα είμαι περίεργος ακόμα; Για το γιατί δεν υπήρχε κανείς άλλος εκτός από τον αδελφό του και έναν ιμάμη στην κηδεία του Φαζίλ Οντέρ, ο οποίος δολοφονήθηκε με πυροβολισμούς και μαχαιριές από την οργάνωση μέσα στο παζάρι. Μήπως ενοχλήθηκε η δημόσια συνείδηση απ’ αυτό; Δεν συνάντησα κανένα τέτοιο στοιχείο.
Μιλάτε συνεχώς για δημόσια συνείδηση. Ψάχνετε τους δολοφόνους των αγέννητων εμβρύων και δεν νοιάζεστε καν για τους δολοφόνους τόσων πολλών εγκλημάτων και φόνων που ζουν ανάμεσά μας. Κανένας από εσάς δεν βγαίνει να ρωτήσει «ποιος σκότωσε τον Κουτλού Ανταλί;» Ποιος σκότωσε τον Σολομού; Ποιος σκότωσε τον Τάσο; Όμως, ξέρετε ότι ζουν ανάμεσά μας εκείνοι που τους δολοφόνησαν. Αλλά δεν ρωτάτε. Γιατί; Δεν ενοχλείται η δημόσια συνείδηση απ’ αυτό; Σας ενδιαφέρει η αφαίρεση του εμβρύου από την κοιλιά μιας γυναίκας εγκύου πέντε μηνών και μπορείτε να την κατηγορήσετε ακόμα και για φόνο. Και δεν σας ενδιαφέρει ο δολοφόνος του Φαζίλ Οντέρ που ζει ακόμη; Αυτό είναι δημόσια συνείδηση;


Πόσο ενοχλείστε από το να κρύβετε τις δολοφονίες στις οποίες ήσασταν μάρτυρες και δεν τις αναφέρατε σε κανέναν; Ακόμα ζουν ανάμεσά μας σε αυτό το νησί οι δράστες των ομαδικών εγκλημάτων. Αλλά δεν είδα μέχρι σήμερα ότι ενοχλείται και πολύ η συνείδησή σας από αυτό. Αυτούς τους συγχωρείτε και δεν ξέρετε να συγχωρήσετε μιαν γυναίκα επειδή σκότωσε το έμβρυο που είχε μέσα στην κοιλιά της. Ζείτε μέσα σε μια πρωτόγονη επαρχιακή τρέλα που πετροβολάει έναν αμαρτωλό και δεν το αντιλαμβάνεστε. Μακάρι να νιώθατε και έναντι εκείνων που σκότωσαν ολοζώντανους ανθρώπους τον θυμό που νιώθετε έναντι εκείνων που σκότωσαν αγέννητα έμβρυα. Μπορείτε να έχετε συνείδηση μόνο μέχρι το σημείο το οποίο θεωρείτε επικίνδυνο για τον εαυτό σας, αλλά πέρα από αυτό δεν ανακατεύεστε. Σωπαίνετε έναντι του ισχυρού και το παίζετε λιοντάρια έναντι του αδύνατου. Πόσο πόνεσε η συνείδησή σας έναντι της αθωότητας του Μιχάλη Τσακούρμα που απήχθη και συνελήφθη στην Πύλα κατηγορούμενος για λαθρεμπόριο ναρκωτικών; Εκείνη την ημέρα πού στον διάολο είχε χαθεί η δημόσια συνείδηση; Αν δεν πονάει η δημόσια συνείδηση από τη φυλάκιση ενός αθώου ανθρώπου, από τι άλλο μπορεί να πονάει;


Μήπως πληγώνει τη δημόσια συνείδηση όταν μπήγεται κλομπ στον πισινό ενός κρατούμενου στον αστυνομικό σταθμό; Αν πληγωνόταν, οι αστυνομικοί που το έκαναν αυτό είτε θα απομακρύνονταν από το επάγγελμα είτε δεν θα μπορούσαν να ξαναπάρουν προαγωγή. Όμως, πήραν προαγωγή. Μήπως πονάει η δημόσια συνείδηση από την ύποπτη αυτοκτονία εντός στρατιώτη στο τάγμα; Αν πονούσε, ο πονεμένος πατέρας που έχασε τον γιο του σε εκείνο το τάγμα, δεν θα σερνόταν στους διαδρόμους των δικαστηρίων μόνος του για χρόνια για να αποδείξει ότι ο γιος του δεν αυτοκτόνησε αλλά δολοφονήθηκε. Πόσο πονάει η συνείδησή σας όταν ένα παιδί με σκισμένα ρούχα πουλάει νάρκισσους ή γιασεμιά στον δρόμο; Όταν το δείτε εκεί μετανιώνετε και δεν πάτε στο τραπέζι με όλα τα καλά που είναι να πάτε, αλλάζετε την αντίληψή σας για τη ζωή και αφιερώνετε τον εαυτό σας στον αγώνα στο πλευρό των καταπιεσμένων; Μήπως πονάει η συνείδησή σας για τους εργάτες που πεθαίνουν πέφτοντας από τις οικοδομές ή για έναν πεζό που σκοτώθηκε από έναν οδηγό που οδηγούσε με ταχύτητα; Πέστε μου. Πού χτυπάει το ρολόι της δημόσιας συνείδησης; Μήπως το ρολόι αυτό χτυπάει όταν δεν τιμωρούνται οι ένοχοι, ή όταν τιμωρούνται;


Τα βουνά μας καταστρέφονται. Και τα βουνά μας και οι συμπολίτες μας. Πού είναι η δημόσια συνείδηση; Πού είναι; Κοτζάμ πόλη. Το Βαρώσι. Βρίσκεται στα χέρια των φιδιών τόσα χρόνια. Αλλά δεν είδα να πονάει καθόλου γι’ αυτό η δημόσια συνείδηση. Έναντι εκείνων που παρέδωσαν την πόλη αυτή στα φίδια δεν νιώσατε ούτε το ένα χιλιοστό της οργής που νιώσατε έναντι της μητέρας του εμβρύου. Χάσαμε τις ωραιότερες παραλίες μας. Δεν πόνεσε καθόλου η συνείδησή σας; Όταν βιάστηκε η Ελληνοκύπρια γυναίκα στην Καρπασία. Όταν η αστυνομία πέρασε χειροπέδες στον νεαρό που συνελήφθη με ένα τσιγάρο με ναρκωτικά. Όταν η αστυνομία δεν διεξήγαγε ανάκριση για τον νέο μας που βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητό του και εξήγαγε μόνο το συμπέρασμα ότι πέθανε λόγω ναρκωτικών. Πόσο πόνεσε η συνείδησή σας; Αν πονούσε η συνείδησή σας από το γεγονός ότι κατακρατούνται τα διαβατήρια των γυναικών που τυγχάνουν μεταχείρισης σκλάβων του σεξ στα νυκτερινά κέντρα, θα μπορούσαμε να σώζαμε αυτές τις γυναίκες. Πέθανε και εκεί η συνείδηση.


Μήπως η έλλειψη συνείδησης δεν είναι ο ουσιαστικός λόγος και αυτού του μπελά που αποκαλείται κυπριακό πρόβλημα; Κοιτάξτε, τόσα χρόνια καταπατούνται ανθρώπινα δικαιώματα, τόσοι άνθρωποι δεν μπορούν να πάρουν πίσω τις σφετερισθείσες περιουσίες τους και να βρουν τα οστά των αγνοουμένων τους. Πού είναι η δημόσια συνείδηση; Πού είναι; Ζητάτε να λογοδοτήσουν για τα έμβρυα και δεν μπορείτε να ζητήσετε για όλα αυτά τα εγκλήματα;

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Τα ηττημένα μυαλά και η Τουρκία

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 25.06.2017

ΑΠΟΨΗ

Απαλλαγές μαθητών (Ενός καταϊδρωμένου καθηγητή)

ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ, 25.06.2017

ΑΠΟΨΗ

Η μοναχική σκέψη (Του Παύλου Μ. Παύλου)

ΠΑΥΛΟΣ Μ. ΠΑΥΛΟΥ, 25.06.2017

Επιστροφή
στην αρχή