Πέντε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες για περισσότερη ενέργεια

BUZZLIFE /HEALTH

Οι πρωτεΐνες είναι το μακροθρεπτικό συστατικό που συμβάλλει στην ανάπτυξη της μυϊκής μάζας, ταυτόχρονα όμως παίζει ρόλο-κλειδί και στον μεταβολισμό

Επειδή διασπώνται με αργό ρυθμό στον οργανισμό, οι πρωτεΐνες παρέχουν σταθερή ροή ενέργειας χωρίς να προκαλούν απότομες αυξομειώσεις του σακχάρου, άρα και έντονες «κρίσεις» πείνας και λιγούρας.

Ιδανική θεωρείται η συνολική ημερήσια πρόσληψη πρωτεϊνών που φτάνει τα 0,8 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους, ενώ πλούσια σε πρωτεΐνες θεωρείται μια τροφή που παρέχει 5-8 γραμμάρια του μακροθρεπτικού συστατικού.

Πατώντας επάνω στις φωτογραφίες της παρακάτω gallery μπορείτε να δείτε πέντε τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες που θα σας εξασφαλίσουν την ενέργεια που χρειάζεστε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Αυγό: Μόλις ένα βραστό αυγό παρέχει 6 γραμμάρια πρωτεϊνών. Το αυγό παρέχει επίσης υγιεινά λιπαρά και βιταμίνες.

Στραγγιστό γιαούρτι: Δίνει 12-20 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα. Το γιαούρτι με πλήρη ή με χαμηλά λιπαρά είναι πιο χορταστικό από το 0%, καθώς και τα λιπαρά αποτρέπουν την πείνα και τις λιγούρες.

Ξηροί καρποί: Ιδανικό σνακ για κάθε στιγμή της ημέρας. Η περιεκτικότητα των διάφορων ξηρών καρπών σε πρωτεΐνες ποικίλλει. Ενδεικτικά, ¼ του φλιτζανιού αμύγδαλα δίνει περίπου 7 γραμμάρια πρωτεϊνών. Εκτός από χορταστικές πρωτεΐνες οι ξηροί καρποί παρέχουν επίσης φυτικές ίνες και καλά λιπαρά, επομένως το όφελος είναι τριπλό!

Τυρί κότατζ: Δίνει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη Α και η βιταμίνη D. Μόλις μισό φλιτζάνι τυρί κότατζ παρέχει περίπου 13 γραμμάρια πρωτεϊνών.

Σκληρό τυρί: Ανάλογα με το είδος του, το κάθε τυρί παρέχει από 5 μέχρι 8 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 30 γραμμαρίων.


Επιστροφή
στην αρχή