Παιδί και επιστροφή στο σχολείο

BUZZLIFE /ΥΓΕΙΑ
Μικρές συμβουλές για να προετοιμάσετε το παιδί σας για την επιστροφή στο σχολείο. Από το πρόγευμα και το κολατσιό μέχρι το δείπνο...

Το πρόγευμα
Είναι απαραίτητο για πολλούς λόγους:

  • Σπάει το διάστημα αφαγίας που διαρκεί πέρα των 10 ωρών: ένα παιδί που δεν παίρνει πρόγευμα, μένει χωρίς τροφή για περισσότερες από 16 ώρες. Δοκιμάστε να μείνετε νηστικοί για όλο αυτό το διάστημα και θα συνειδητοποιήσετε άμεσα τη σημαντικότητα του προγεύματος.
  • Περιέχει υδατάνθρακες (στο ψωμί, φρυγανιές, δημητριακά με μειωμένα σάκχαρα), που θα βοηθήσουν το παιδί να διατηρήσει τη συγκέντρωσή του στο μάθημα καθώς και την ενέργειά του καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωινού αλλά και της μέρας.
  • Επιτρέπει, σε κάποιο βαθμό, την εξασφάλιση των απαραίτητων βιταμινών (στα φρούτα, κομπόστες, φρέσκους χυμούς) και κυρίως ασβεστίου (στα γαλατκοκομικά προϊόντα), συστατικά απαραίτητα για την ανάπτυξη του παιδιού.
  • Αποτρέπει το παιδί από τα τσιμπήματα κατά τη διάρκεια του πρωινού (σφολιάτες, μπάρες σοκολάτας...), τα οποία πριμοδοτούν την παχυσαρκία.

Ένα γερό υγιεινό πρόγευμα οφείλει να περιλαμβάνει ένα προϊόν δημητριακών (για τους υδατάνθρακες), ένα γαλακτοκομικό προϊόν (για τη σωματική ανάπτυξη), ένα φρούτο (για την καλή υγεία) και νερό (για την ενυδάτωση του οργανισμού).

 

Το κολατσιό στις 11 π.μ.

Λαμβάνεται στο ενδιάμεσο του πρωινού κι επιτρέπει στο παιδί σας να κρατηθεί χωρίς δυσκολία μέχρι το μεσημεριανό γεύμα. Επιπρόσθετα, ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό την πείνα μέσα στη μέρα του, με αποτέλεσμα να καταναλώνει μικρότερες ποσότητες στο γεύμα. Καλό είναι να διατηρηθεί ποικιλία ενδιάμεσων κατά τη διάρκεια της βδομάδας: φρούτα, χυμός φρούτων, μπισκότα, λαχανικά (καρότα, αγγουράκια, πιπεριές, ντοματίνια, κεράσια κτλ).

 

Το γεύμα

Το μεσημεριανό γεύμα οφείλει να είναι όσο το δυνατό πιο ισορροπημένο, για να διασφαλίσετε την υγεία και την ανάπτυξη του παιδιού σας. Για το λόγο αυτό οφείλει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

  • Λαχανικά και φρούτα, για την εξασφάλιση φυτικών ινών, βιταμινών και μετάλλων, απαραίτητων για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Το παιδί μπορεί να επιλέξει αυτά που του αρέσουν και σε όσες ποσότητες επιθυμεί. Προσοχή στην προετοιμασία τους, όχι πολλά λαδερά (βούτυρο, λάδι, κρέμα).
  • Κρέας ή ψάρι ή αυγά, για τις απαραίτητες πρωτεϊνες μιας αρμονικής ανάπτυξης.
  • Εξηγείστε στο παιδί σας πως πρέπει να αποφεύγονται τα πιάτα με σάλτσες καθώς και τα πανέ (κρέας, ψάρι, fish fingers, cordons bleus), τα οποία είναι πολύ λιπαρά και προάγουν την αύξηση βάρους.
  • Αμυλούχες τροφές: είναι οι υδατάνθρακες του οργανισμού. Χωρίς αυτούς, είναι δύσκολο για το παιδί να συγκεντρωθεί, να κινηθεί ακόμη και να ψηλώσει. Προσοχή στις αμυλούχες τροφές που περιέχουν πολύ λίπος, όπως οι τηγανιτές πατάτες, οι συνοδευτικές σάλτσες (φρέσκα κρέμα, καρμπονάρα κτλ). Σίγουρα, τα παιδιά είναι ξετρελαμένα με αυτές τις τροφές, ωστόσο ο οργανισμός τους δεν έχει την ίδια άποψη.
  • Γαλακτοκομικό προϊόν: πολύ σημαντικό για το ασβέστιο που περιέχει, απαραίτητο για την ανάπτυξη. Προσοχή στις επιδόρπιες κρέμες που δεν είναι ισοδύναμες με αυτά, καθώς περιέχουν πολλά σάκχαρα και πολύ λίγο ασβέστιο.
  • Νερό, το μοναδικό ποτό που φροντίζει με άψογο τρόπο την ενυδάτωση του οργανισμού. Ξεχάστε τις σόδες και άλλα σακχαρούχα ποτά, τα οποία δε φέρουν κανένα όφελος εκτός σε αυτούς που τα εμπορεύονται.

Εξηγείστε στο παιδί σας πως, όπως το τσιγάρο και το αλκοόλ, έτσι και η κακή διατροφή μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας.

 

Το απογευματινό κολατσιό

Είναι ένα μικρό πρόγευμα, επομένως: προϊόν δημητριακών, γαλακτοκομικό και φρούτο αλλά σε πολύ περιορισμένες ποσότητες. Εάν το παιδί σας δεν πεινά για κολατσιό, μην το πιέσετε να φάει!

Συμβουλή: αποφεύγετε το κολατσιό σε πολύ προχωρημένη απογευματινή ώρα, επειδή κόβεται η όρεξη του παιδιού για το δείπνο και επιφέρει απώλεια ισορροπίας στη διατροφή.

 

Το δείπνο

Οφείλει να έχει την ίδια δομή με το μεσημεριανό με τρόπο που να το συμπληρώνει. Εάν το γεύμα ήταν πλούσιο, τότε το δείπνο οφείλει να είναι ελαφρύ και αντίθετα. Εάν οι ποσότητες αμύλου κατά το γεύμα ήταν μεγάλες, τότε προτιμήστε λαχανικά για το δείπνο. Γενικά, το δείπνο είναι το γεύμα εκείνο που επιφέρει την ισορροπία. Πληροφορηθείτε για το γεύμα της καντίνας, εάν το παιδί σας τρέφεται εκεί το μεσημέρι, διαφορετικά εξισορροπείστε μόνοι σας τα δυο γεύματα. Εκμεταλλευτείτε, επίσης, αυτό το γεύμα, για να δειπνήσετε οικογενειακώς, να ακούσετε τα νέα του παιδιού σας, να το μάθετε να εκτιμά τις διάφορες τροφές ακόμη και για να του εξηγάτε τους λόγους της καλής διατροφής. Εν κατακλείδι, έχετε στο μυαλό σας ότι η ομαλή ανάπτυξη του παιδιού σας περνά επίσης κι από το πιάτο του.

 

Επισκεφτείτε σήμερα μαζί με το παιδί σας ένα από τα καταστήματα Holland & Barrett και διαλέξτε μαζί του τα προϊόντα που του αρέσουν για το κολατσιό και το πρόγευμά του.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

BUZZLIFE

Ποσό ρεκόρ για τη Χρυσή Σφαίρα της Μέριλιν Μονρόε

BUZZLIFE , 18:37 (τελευταία ενημέρωση 18:37)

BUZZLIFE

Σεργουλόπουλος:ξαλάφρωσα όταν μίλησα ανοιχτά για τη σεξουαλικότητά μου

BUZZLIFE , 15:30 (τελευταία ενημέρωση 15:30)

BUZZLIFE

O συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός στο Τετ-Α-Τετ-εκτάκτως απόψε στις 21.05

BUZZLIFE , 14:09 (τελευταία ενημέρωση 14:09)

Επιστροφή
στην αρχή