Πάρε τον ένα και συγκύλισε τον άλλο. Ήμαρτον δέσποτα

ΑΠΟΨΗ /ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

Πάντως, αυτός που σάρωσε τα Όσκαρ, σεναρίου, πρώτου αντρικού ρόλου, ενορχήστρωσης και παραγωγής, ήταν ο μητροπολίτης Ταμασού Ησαΐας

  • Είναι αλήθεια πως ο μητροπολίτης Κύκκου διαθέτει δημιουργικό πνεύμα. Αυτό φάνηκε και από τα πρακτικά του Συνοδικού Δικαστηρίου, όπου ορθά και ορθόδοξα έθεσε το θέμα του συγκυλισμού. Βαθύς γνώστης των ιερών κανόνων, αντιλήφθηκε την απουσία αμαρτήματος που σχετίζεται με την επαφή ενός γέρου με ένα μωρό τεσσάρων χρονών και το επεσήμανε στους άγιους αδελφούς του. Τι να κάνουν και αυτοί; Υποκλίθηκαν στο μεγαλείο της υποκρισίας και έτσι κουκούλωσαν το έγκλημα.
  • Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι ουδείς εκ των ιεραρχών φάνηκε να έχει απορία για το τι εστί συγκυλισμός. Είτε ξέρουν πολύ καλά ελληνικά, είτε είναι πολύ γνωστή πράξη στους εκκλησιαστικούς κύκλους, ώστε δεν χρειάζεται διευκρινίσεις. Πάντως, όλοι εμείς οι υπόλοιποι (αμαρτωλοί) ψάχναμε στα λεξικά για να αντιληφθούμε τι είναι ο συγκυλισμός.
  • Πολύ καλός και ο μητροπολίτης Αθανάσιος. Σιγά μην πίστευε τους ψυχολόγους και τους ψυχιάτρους. Αυτές είναι επιστήμες τους διαβόλου. Για να πιστέψει ήθελε δυο – τρεις αυτόπτες μάρτυρες. Άλλωστε είναι σύνηθες οι βιασμοί και οι σεξουαλικές επιθέσεις να λαμβάνουν χώρο μπροστά σε κοινό, ώστε να μπορούν να πιστοποιηθούν. Την επόμενη φορά που κάποιος ιερέας «πειράξει» κάποιος κοριτσάκι ή αγοράκι, να ρωτήσει τον άγιο Λεμεσού πόσοι μάρτυρες είναι απαραίτητοι για να επιβεβαιωθεί ο συγκυλισμός. Μπορεί σε μια τέτοια περίπτωση ο Αθανάσιος να θέλει 10 μάρτυρες.
  • Πάντως, αυτός που σάρωσε τα Όσκαρ, σεναρίου, πρώτου αντρικού ρόλου, ενορχήστρωσης και παραγωγής, ήταν ο μητροπολίτης Ταμασού Ησαΐας. Σχεδόν να καταρρεύσει και να κλάψει στην τηλεοπτική του παρέμβαση διά τηλεφώνου για τον θάνατο της Έλενας Φραντζή, επειδή όπως είπε δεν μπόρεσε να τη σώσει. Πότε είπαμε πως ήταν η Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου; Χρόνια Πολλά δέσποτα.
  • Ο Ησαΐας είχε κάνει ό,τι μπορούσε για να ξεπλύνει τον παπά και να σπρώξει πιο κοντά στην πλήρη απελπισία το θύμα του. Τον έβαλε σε γυναικείο μοναστήρι, του έδωσε σπίτι δίπλα σε νηπιαγωγείο και τον κρατούσε από τον ώμο όταν έλεγε για τον Γολγοθά που περνάει. Πάλι καλά που δεν είπε του Ρώσου ολιγάρχη και σπόνσορα της Μητρόπολης να του χρηματοδοτήσει και καμιά αγιογραφία με τον παπά και την παπαδιά σε κάποια εκκλησία όπως έκανε με την αφεντιά του.
  • Οι υπόλοιποι μητροπολίτες και επίσκοποι, είτε μετείχαν είτε όχι στο Συνοδικό Δκαστήριο και την ανακριτική (παρωδιακή) επιτροπή, δεν έχουν λιγότερες ευθύνες. Γνώριζαν και το βούλωσαν, όπως το βουλώνουν πάντα. Κανένας δεν είχε το θάρρος να βγει και να διαμαρτυρηθεί. Κανένας δεν ψέλλισε έστω και μια κουβέντα για να περισώσει την αξιοπρέπειά του. Άλλωστε, τι αξία είχε η ψυχή μια γυναίκας μπροστά στα χρυσοποίκιλτα άμφια του ιερέα;
  • Ακόμα και μετά την αποκάλυψη της συμπαιγνίας και της συγκάλυψης, κανένας εξ αυτών δεν βρήκε το κουράγιο να ζητήσει συγγνώμη και να παραιτηθεί. Θα μπορούσαν να πάνε ομαδικώς σε κάποιο μοναστήρι να κλειστούν, ώστε να μην τους βλέπουμε μπροστά μας. Σιγά μην άφηναν τις λιμουζίνες και τα χλιδάτα συνοδικά. Εκεί, σταθεροί στις αξίες τους που μετριούνται σε ευρώ. Οι υπόλοιπες πνευματικές αξίες είναι για τους υπηκόους τους.
  • Είπαμε για αξίες και θυμηθήκαμε και τον νέο υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη. Αποτελούν, είπε, και για τον ίδιο αξίες, οι αξίες του ΕΛΑΜ, για να διευκρινίσει μετά ότι εννοούσε τα «ελληνοχριστιανικά ιδεώδη». Από ό,τι γνωρίζουμε, ο Χριστιανισμός είχε ταυτίσει τον Έλληνα με τον ειδωλολάτρη. Συνεπώς, τα περί ελληνοχριστιανικών ιδεωδών πάνε περίπατο, κύριε υπουργέ.
  • Επί της ουσίας. Τι σχέση έχουν οι ΕΛΑΜίτες με τον χριστιανισμό και τον ελληνισμό; Φανταζόμαστε ο χριστιανισμός δεν εμπεριέχει τον ρατσισμό, το ξυλοφόρτωμα αλλοδαπών και το μίσος σε κάθε ξένο. Επίσης, δεν φανταζόμαστε πως ο ελληνισμός έχει οποιαδήποτε σχέση με αυτά τα «παιδιά» που στις πέντε ελληνικές λέξεις κάνουν τις οκτώ λάθος. Άλλωστε, οι ανακοινώσεις του ΕΛΑΜ αποτελούν μνημείο αμορφωσιάς.
  • Σε εκκλησιαστικούς όρους, θα λέγαμε πως υπήρξε συγκυλισμός της κυβέρνησης με τους νεοναζί και αν ρωτάγαμε τον άγιο Κύκκου θα μας έλεγε πως δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί οι ιεροί κανόνες δεν προβλέπουν κάτι επί τούτου. Άλλωστε ο μέγιστος Αρχιεπίσκοπος τους είχε χαρακτηρίσει παιδιά με κρυστάλλινες απόψεις, έχοντας προφανώς κατά νου τη Νύχτα των Κρυστάλλων στην προπολεμική Γερμανία του Χίτλερ, το 1938.
  • Πάντως, αυτός που χάρηκε περισσότερο με τα καμώματα των αγίων και τις γκάφες (;) του Χαμπιαούρη είναι ο κυρ – Κώστας, που απέφυγε τη συνέχιση του κραξίματος για τα σβησμένα εξώδικα και τα πεταμένα στα σκουπίδια κομπιούτερ. Να μην ανησυχεί, θα επανέλθουμε, γιατί τέτοια επιτεύγματα δεν ξεχνιούνται εύκολα, όσο κι αν τα παπαγαλάκια του σε κάποιες εφημερίδες συνεχίζουν να του κάνουν υποκλίσεις.

Επιστροφή
στην αρχή