Ομοσπονδία: Ένας κατά φαντασίαν γάμος

ΑΠΟΨΗ /ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ
Κάθε φορά που μια καλή ιδέα έρχεται στο προσκήνιο με πιάνει χτυποκάρδι για την τύχη της. Οι αντιδράσεις στην ιδέα του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΔΗΣΥ, Νίκου Τορναρίτη, να ενημερώνονται οι μαθητές μας για την ομοσπονδία, αναδεικνύουν, για άλλη μια φορά, το χαμηλό επίπεδο του πολιτικού διαλόγου της χώρας, που ορισμένες φορές εξελίσσεται σε ένα κακόγουστο θέατρο του παραλόγου.

Κάθε φορά που μια καλή ιδέα έρχεται στο προσκήνιο με πιάνει χτυποκάρδι για την τύχη της. Οι αντιδράσεις στην ιδέα του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΔΗΣΥ, Νίκου Τορναρίτη, να ενημερώνονται οι μαθητές μας για την ομοσπονδία, αναδεικνύουν, για άλλη μια φορά, το χαμηλό επίπεδο του πολιτικού διαλόγου της χώρας, που ορισμένες φορές εξελίσσεται σε ένα κακόγουστο θέατρο του παραλόγου.

 

Οι ad hominem επιθέσεις παρασύρουν τη συζήτηση μακριά από το ίδιο το θέμα προς την κριτική στο πρόσωπο. Δεν θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει να κρίνουμε το πρόσωπο, αλλά να συζητούμε την πολιτική ιδέα που εξέφρασε. Όποιος δεν συμφωνεί με τη συγκεκριμένη πολιτική ιδέα ας πει αυτό, όχι να αρχίζει τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς. * Οι αντιδράσεις φέρνουν στο προσκήνιο, ως κεντρικό χαρακτηριστικό της πολιτικής ζωής της χώρας, τη διγλωσσία. ’λλα υπογράφουν οι ηγέτες μας στις συμφωνίες κορυφής, και αλλιώς μας τα παρουσιάζουν στο εσωτερικό. ’λλοι είναι οι γραπτοί δεδηλωμένοι στόχοι της πλειονότητας της ε/κ πολιτικής ηγεσίας διαχρονικά, και άλλα υποστηρίζει στην καθημερινή της πολιτική ρητορική και πρακτική.

 

Έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος: οι πολιτικές ελίτ συνεχίζουν να μην ενημερώνουν τους ψηφοφόρους για το πού βρίσκονται τα πραγματικά διλήμματα και οι δυνατότητες της δικής μας πλευράς, και από την άλλη πλευρά μια παραζαλισμένη κοινή γνώμη εγκλωβίζει τις πολιτικές ελίτ, ακόμη και τις πιο τολμηρές. Με αυτό τον τρόπο, οι πολιτικές ελίτ συνεχίζουν να κρύβονται πίσω από μια "δημιουργική ασάφεια" ή να λένε άλλα αντί άλλων για τα "ανθρώπινα δικαιώματα" και για το "σωστό περιεχόμενο". Να προπαγανδίζουν ουτοπικές συνταγές για μια "ετοιμοπόλεμη νέα γενιά" που μπορεί κάποτε στο αόριστο μέλλον να επιτύχει το θαύμα: να ρίξει τους Τούρκους στη θάλασσα σκεπάζοντας με τη γαλανόλευκη το νησί από άκρη σε άκρη. Υπάρχουν και οι πιο πονηροί που δεν έχουν την τόλμη να βγουν μπροστά και να πουν ότι προτιμούν τη συντήρηση του status quo παρά την επανένωση του τόπου στη βάση ομοσπονδίας. Παρά τις επανειλημμένες διαψεύσεις τους, τέτοιες στάσεις εξακολουθούν και σήμερα να λειτουργούν στην κυπριακή κοινωνία. Η παιδεία των παιδιών μας έγινε το πεδίο εκτόνωσης όλων μας των αντιφάσεων, των ανεπαρκειών και των φόβων.

 

Φυσικά και δεν υπάρχει ουδέτερη εκπαίδευση. Εάν, για παράδειγμα, υπάρξει απόφαση για ένα σωστό πλάνο ενημέρωσης των μαθητών για την ομοσπονδία, θα σηματοδοτήσει ένα βήμα προς απομάγευση της ιδέας και τη μεγαλύτερη χειραφέτηση της νέας γενιάς σχετικά με το ζήτημα αυτό. Ο σκοπός δεν είναι να κάνουμε πλύση εγκεφάλου στα παιδιά για το πόσο καλό σύστημα είναι η ομοσπονδία. Ο σκοπός είναι να τους δώσουμε τις απαραίτητες πληροφορίες και γνώσεις για να κατανοήσουν πώς λειτουργεί το ομοσπονδιακό σύστημα διακυβέρνησης, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του συστήματος αυτού και ποιες χώρες λειτουργούν με ομοσπονδιακή δομή. Ο στόχος είναι η διαμόρφωση καλά ενημερωμένων πολιτών. Το σχολείο δεν μπορεί να είναι τόσο πίσω σε σχέση με αυτά που πραγματικά συζητιούνται έξω στην κοινωνία. Έχουμε ήδη αργοπορήσει τρεις δεκαετίες, αλλά, εάν όπως όλοι ευαγγελίζονται, ο αγώνας συνεχίζεται και ο στόχος επανένωσης του τόπου είναι ακόμα πάνω στο τραπέζι, τότε, ποτέ δεν είναι αργά.

Πώς πρακτικά μπορεί να σχεδιαστεί σωστά αυτή η ενημέρωση μιας και στα πρακτικά έχουμε την τάση να πνιγόμαστε σε ένα ποτήρι νερό; Σίγουρα είναι πολύ λίγο να προχωρήσει μόνο η εισαγωγή της έννοιας στο μάθημα της Πολιτικής Αγωγής της Γ' Λυκείου. Όπως επισκέπτονται τα σχολεία οι αστυνομικοί και ενημερώνουν για ζητήματα οδικής συμπεριφοράς ή οι σχολιατρικές υπηρεσίες για το κάπνισμα, θα μπορούσε μια μικρή ομάδα εκπαιδευτικών να ξεκινήσει τις επισκέψεις αρχικά σε κάποια σχολεία με μια ppt. παρουσίαση για το θέμα, που θα είχε ήδη περάσει από μια παιδαγωγική και τεχνοκρατική αξιολόγηση. Ας εκμεταλλευτούμε μια φορά τα προτερήματα του συγκεντρωτικού συστήματος εκπαίδευσης που έχουμε.

 

Οι πολιτικές ελίτ οφείλουν, αν επιθυμούν να είναι εθνικά ωφέλιμες, να αγαπάνε την αλήθεια. Κι η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει ενημέρωση της κοινής γνώμης για το τι είναι η ομοσπονδία. Δεν είναι αργά για να ξεκινήσουμε από τα σχολεία, εάν όντως δεν θέλουμε να αναπαράγουμε ακόμα μια γενιά κουρασμένων και καχύποπτων πολιτών. Διαφορετικά η επίλυση του Κυπριακού στη βάση ομοσπονδίας θα μοιάζει ολοένα και περισσότερο με έναν κατά φαντασίαν γάμο ανάμεσα σε έναν γαμπρό που δεν θέλει να παντρευτεί και σε μια νύφη που δεν υπάρχει.


 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Σε γνωρίζω από τη γεύση / του Εκμέκ την τρομερή

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 10:05 (τελευταία ενημέρωση 10:05)

ΑΠΟΨΗ

Κυπριακό: Είτε λύση, είτε κρίση

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 14.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Δεν γκρεμίζουμε τα τείχη, ανοίγουμε πόρτες

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 14.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή