Ο θλιμμένος βοηθός διευθυντής (ΒΔ)

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Ένα σχολείο μπορεί να έχει πολλούς βοηθούς διευθυντές. Στην πλειονότητά τους είναι φιλόλογοι και ακολουθούν με διαφορά οι μαθηματικοί κ.λπ.

Στο κυπριακό σχολείο, από τα πολύ παλιά χρόνια, υπάρχει η θέση του βοηθού διευθυντή. Ένα σχολείο μπορεί να έχει πολλούς βοηθούς διευθυντές. Στην πλειονότητά τους είναι φιλόλογοι και ακολουθούν με διαφορά οι μαθηματικοί κ.λπ. Ο βοηθός διευθυντής έχει πάρα πολλά καθήκοντα. Τα τελευταία, δε, χρόνια οι ΒΔ είναι ολοένα και πιο λυπημένοι. Η στήλη που περηφανεύεται για τον ρηχό τρόπο σκέψης θα προσπαθήσει να αναλύσει αυτήν τη λύπη του ΒΔ. Κατ' αρχήν ο ΒΔ είναι αμέσως κάτω από τον διευθυντή / διευθύντρια, που για λόγους οικονομίας από δω και πέρα θα χρησιμοποιούμε μόνο «Δ». Ο Δ, διατάζει το ΒΔ να κάνει όλη τη βρομοδουλειά. Παράδειγμα: στο γραφείο του Δ από τις 7:30 το πρωί έρχονται εγκύκλιοι από το Υ (υπουργείο). Ο Δ τις κατανέμει στους ΒΔ. Ο ΒΔ πρέπει να ψάξει τους Κ (καθηγητές) για να διανείμει το έντυπο. Για ευκολία του δημιουργήθηκε μια μέρα που ονομάζεται «μέρα συντονισμού», προκειμένου η εγκύκλιος να μεταφερθεί σε όλους τους Κ του κάθε κλάδου. Συνήθως τη διαβάζει δυνατά για να περάσει και λίγο η ώρα. Η εγκύκλιος μπορεί να αφορά ας πούμε έναν διαγωνισμό της ιεράς αρχιεπισκοπής με θέμα «Ιερά άμφια, τα μυστήρια του επιτραχηλίου και η επιστροφή στις ρίζες μας», με έπαθλο ας πούμε 300 ευρώ στον πρώτο, 50 στον δεύτερο κ.λπ. Ο Δ, τώρα που έγινε η δουλειά της μεταφοράς της εγκυκλίου, μπορεί να παραμείνει ήσυχος στο γραφείο του κοιτάζοντας ανυπόμονα το φαξ. Όλα αυτά φανερώνουν τη σπατάλη ωρών εξαιτίας ενός συσσωρευτικού συστήματος. Η στήλη πολλές φορές προσέφερε εγκάρδια τις ιδέες της προς βελτίωση πολλών κακών. Εδώ προτείνεται οι εγκύκλιοι να γίνονται forward σε όλο το καθηγητικό προσωπικό. Χρειάζεται απλώς ο Δ κάθε φορά που ακούει το ντιν του μέιλ να πατήσει 2 φορές (forward - to all) το mouse με τον δείκτη του χεριού του και αμέσως θα μεταφερθεί η εγκύκλιος από το Υ σε όλα τα μέιλ των Κ. Με ένα σεμινάριο σε κάθε σχολείο για την ακριβή διαδικασία ο ΒΔ θα κερδίσει χρόνο και ηρεμία. Μπορεί ας πούμε ο Δ, περιμένοντας με αγωνία το ντιν, να στέλνει καλημέρες στους καθηγητές του ή να τηλεφωνεί αυτός στα σπίτια των μαθητών του σχολείου για να μάθει τι έχουν και απουσιάζουν. Θα χαίρονται και οι γονείς που θα ακούν ολόκληρο Δ να τους τηλεφωνεί, αφού τη φωνή του ΒΔ συχνά την ταυτίζουν και με ανακοινώσεις αποβολών. Μα όχι, ο ΒΔ κάθε πρωί αναγκάζεται να τηλεφωνεί στα σπίτια του κόσμου από τις 7:45 (διότι 15 λεπτά χρειάζονται οι είλωτες αστυνόμοι καθηγητές να στείλουν τις απουσίες σε ειδικό χαρτί στον ΒΔ) και να μιλάει με τους γονείς για εξηγήσεις. Αυτό το περίεργο πράγμα γίνεται από τον φόβο που υπάρχει ο μαθητής να έχει έρθει σχολείο, να μην μπήκε στην τάξη, και να ετοιμάζεται προς εμπρησμό πλαστικού καλάθου διαμέσου της αυλής με τους κοράζινους που περιμένουν τα πεταμένα σάντουιτς της μάμας. Δύσκολο κάθε πρωί ο ΒΔ να αναγκάζεται να ρωτάει. Είναι και αυτός άνθρωπος, θέλει να νιώσει κανονικός, να μην έχει όρεξη που το πρωί για κουβέντες ας πούμε και απλώς να θέλει να παραγγείλει έναν καφέ και να πει ένα καλημέρα. Μα το κάνει; Πιστός στην οδηγία του Δ, και αυτό όμως λύνεται εύκολα αν οι γονείς του μαθητή που απουσιάζει στείλουν ένα sms το πρωί στο σχολείο. Εδώ σηκώνει το χέρι κάποιος πάνω και ρωτάει - «καλά, πώς θα ξέρουμε ότι δεν το έστειλε ο μαθητής». Μετά από νομική έρευνα το λύσαμε και αυτό. Μηνύματα που λαμβάνονται από συγκεκριμένο αριθμό υπόλογός τους να παραμένει ο κάτοχος. Ο κάτοχος, δηλαδή ο γονέας, θα υπογράφει με την εγγραφή του μαθητή επαλήθευση στοιχείων, όπου μέσα στα στοιχεία θα περιλαμβάνεται και ο αριθμός του τηλεφώνου του. Η καχυποψία δεν πρέπει να αποτελεί μέρος μιας σύγχρονης εκπαίδευσης. Έτσι λύθηκε και το πρόβλημα των καθηγητών να στέλνουν κάθε πρωί έναν μαθητή, μες την κρυάδα, σαν τιμωρημένο, να κατεβαίνει κάτω να δίνει την κολλούα στον ΒΔ. Λύνεται και το θέμα του χαρτιού, καθώς επίσης και των τηλεφωνικών χρεώσεων.

 

Ο δείκτης του ΒΔ

Ο ΒΔ, πέρα από την πολύπλοκη πιο πάνω κατάσταση, είναι υποχρεωμένος από τον Δ να επαναλαμβάνει τη λέξη «δείκτες», πολλές φορές την εβδομάδα. «δείκτες» είναι η ύλη που μαθαίνουν τα παιδιά σας στο σχολείο, (εντάξει, κάπως πιο… πολύπλοκο και γι’ αυτό το αφήνω να περάσει προκειμένου να κλείσουμε χαλαρά). Τη λέξη «δείκτες» ο ΒΔ τη λέει στους καθηγητές. Είναι, εν τω μεταξύ, μυστήρια αυστηρός την ώρα που τη λέει, σαν κάποιος θεός να τον εκπαίδευσε, μα μην ανησυχείς, αυτό δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα. Τη λέξη αυτήν τη λένε οι Ε (επιθεωρητές) στους Δ, με σαφείς οδηγίες να μεταφερθεί στους ΒΔ και από αυτούς στους Κ. Αν ρωτήσεις τώρα έναν Ε να σου πει ποιος του είπε για τη λέξη, δεν θα μπορεί με σαφήνεια να σου απαντήσει. Η στήλη ρώτησε 5 επιθεωρητές και έδωσαν και οι πέντε την ίδια ακριβώς απάντηση. «Είναι πολιτική του υπουργείου». Σε αυτήν την περίπτωση, στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα πέφτει σιωπή και με ταπεινοφροσύνη αποδέχεσαι το γεγονός πως είσαι ένας θνητός αμαρτωλός και υπακούεις την εντολή. Πρακτικά, δεν υπάρχει τρόπος να πάρεις απάντηση από κάτι που ονομάζεται «πολιτική υπουργείου», αφού αυτό δεν έχει πρόσωπο, δηλαδή στόμα. Είναι ας πούμε… κάτι ή πράγμα. Αν τυχόν κάποιος Κ αμφισβητήσει τους «δείκτες», τότε ο ΒΔ θα τον κοιτάξει βλοσυρά, μα με μια βλοσυρότητα που αφήνει τα μάτια δακρυσμένα σαν να σου λέει… δεν φταίω εγώ. Οι Κ ξέρουν πως δεν νιώθει έτσι και πως πίσω από τη βλοσυρότητα κρύβεται η μεγάλη απέραντη θλίψη και τον κοιτάζουν με συμπόνια. Θυμηθείτε πως «δείκτες» είναι η ύλη που θυμάστε από πάντα, μα τότε το άγχος ήταν μικρό αφού δεν χρειαζόμασταν διακρίσεις και υψηλούς βαθμούς και νούμερα. Τα νούμερα που κάναμε ήταν στις αλάνες με μια μπάλα. Σήμερα η μπάλα απαγορεύεται στους μαθητές τα διαλείμματα. Ο ΒΔ προτιμά να βουρά να σβήνει καλάθους, να σε κυνηγά με την εγκύκλιο, να τηλεφωνά για τα ρούχα, τις απουσίες, τα μαλλιά και τα νύχια, και μέσα-μέσα να θυμάται και κανέναν στίχο, η κανένα μαθηματικό μυστήριο... Και όλο αυτό το παράξενο σύστημα κάποιοι πραγματικά το έχουν σκεφτεί και δεν το βρίσκουν καθόλου περίεργο, αντίθετα θα σε πουν εσένα περίεργο. Όλα μπορούν να συμβούν και όλα τα καταπίνει ο ΒΔ. Οι είλωτες καθηγητές καταϊδρωμένοι τραβούν το κουπί με περισσό ζήλο και μόχθο, ώσπου να παν έσω τους. Αν καμιά φορά κάποιος Κ κάνει, σκεφτεί, πει κάτι διαφορετικό από τον ΒΔ, τότε όλο το πιο πάνω σύστημα χαλά, μα δεν είναι καθόλου επί του παρόντος να το αναλύσουμε.

 

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Η φτωχή λογιστική του Κώστα Χαμπιάουρη

ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ, 15.07.2018

ΑΠΟΨΗ

Έρευνες περιπαίξιμο - Η άποψη του ΠΟΛΙΤΗ

Πολίτης News, 14.07.2018

ΑΠΟΨΗ

Μέχρι τότε, όμως, μόνο όσα πρέπει...

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 14.07.2018

Επιστροφή
στην αρχή