Ο στίβος της ύλης... Ενός καταϊδρωμένου καθηγητή

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Ο μαθητής βαριέται, αδιαφορεί και αγωνιά πότε θα κλείσει το σχολείο. Όταν πάει σπίτι του, θα πάει στα ιδιαίτερα, όπου θα μάθει όσα δεν έμαθε στην τάξη

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του κυπριακού σχολείου είναι η ταχύτητα. Σχεδόν σε κάθε πράξη του ανθρώπου μπορεί κανείς να εντοπίσει τη φυσική αυτή έννοια. Στην τουαλέτα, στον αθλητισμό, στο φαγητό, στον δρόμο, στη μουσική, στον έρωτα. Σε πολλές καταστάσεις η γρήγορη ταχύτητα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη έως απαραίτητη. Στη διδασκαλία ωστόσο μάλλον είναι βλαπτική. Οι καθηγητές βουρούν να καλύψουν την ύλη. Αυτή είναι η μόνη τους έγνοια. Προγραμματισμένοι και φοβισμένοι από το υπουργείο. Από την πρώτη μέρα εργασίας τους. Ο διευθυντής, ο βοηθός, τα 150 σεμινάρια έχουν ως μότο τους την «ύλη». Η ύλη τώρα είναι στην πραγματικότητα ένα ποίημα, ένας μαθηματικός τύπος, η καρδιά του ανθρώπου και η λειτουργία της, η σωστή διατροφή και χίλια δυο άλλα. Καθένα από τα σημεία της σηκώνει μεγάλη κουβέντα και σκέψη. Για να γίνει ουσιαστική κουβέντα και σκέψη χρειάζεται συγκέντρωση. Για να έχεις συγκέντρωση χρειάζεσαι ηρεμία. Για να έχεις ηρεμία χρειάζεσαι χρόνο να την αποκτήσεις. Όλο αυτό το σύστημα, αν υπήρχε, θα οδηγούσε τον μαθητή στη γοητεία της μάθησης, στην έγνοια, στο… θέλω να συνεχίσω και αύριο.

Αδιαφορεί

Αντίθετα όμως. Ο μαθητής βαριέται, αδιαφορεί και αγωνιά πότε θα κλείσει το σχολείο να πάει σπίτι του. Όταν πάει σπίτι του, θα πάει στα ιδιαίτερα, όπου θα μάθει όσα δεν έμαθε στην τάξη. Είναι καλύτερος ο δάσκαλος των ιδιαιτέρων; Βεβαίως και όχι. Απλώς εκεί υπάρχει περισσότερος χρόνος. Ο καθηγητής των ιδιαιτέρων τώρα ξέρει πολύ καλά τι θα μπει στις εξετάσεις. Διδάσκει λοιπόν μόνο την ύλη των εξετάσεων. Έτσι ο χρόνος πολλαπλασιάζεται κάθετα. Αν τα σχολεία δίδασκαν μόνο την ύλη των εξετάσεων, λοιπόν, θα υπήρχε ο ίδιος χρόνος που υπάρχει στα ιδιαίτερα. Έτσι τα ιδιαίτερα δεν θα χρειάζονταν και η κάθε οικογένεια θα γλύτωνε καμιά 400αριά ευρώ τον μήνα. Διότι, ναι, ας δεχτούμε να υπάρχει μια συγκεκριμένη ύλη, μα αυτή να μην πλέει στο άσχετο. Γιατί όπως οι μεγάλες πτήσεις κουράζουν και σχεδόν μισείς τον προορισμό, έτσι και η τεράστια ύλη που σπουδαία μέρη της πρέπει να βγουν σε 40 λεπτά γίνεται ακόμα μια πληροφορία από το Google, μόνο που σε αυτή την περίπτωση η οθόνη είναι ζωντανή μπροστά σου και ονομάζεται δάσκαλος. Και αν όλα αυτά σου φαίνονται απλά, τότε λυπάμαι, αφού μόνο απλά δεν είναι.

Η εμβάθυνση

Ο άνθρωπος μαθαίνει με την εμβάθυνση. Οι… πληροφορίες θα έρθουν μόνο για να χρωματίσουν το στέρεο οικοδόμημα της σκέψης που τα σχολεία μας θα έπρεπε κανονικά να χτίζουν. Αν λοιπόν αυτή η ονειροπόληση ήταν πραγματικότητα, η παραβατικότητα θα μειωνόταν, ο καθηγητής θα χαμογελούσε, τα παιδιά θα είχαν περισσότερο χρόνο για παιχνίδι, κοινωνική ζωή και επαφές και τα τελικά μας αποτελέσματα θα ήταν άξια θαυμασμού.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Προφητεία διχοτόμησης στο μνημόσυνο του Τάσσου το 2016

Πολίτης News, 10.12.2018

ΑΠΟΨΗ

Δεν υπάρχει κανείς που ζητά να λογοδοτήσουν οι δολοφόνοι των ανθρώπων;

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 10.12.2018

ΑΠΟΨΗ

Πολεμάτε μας. Θα νικήσουμε...

ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ, 10.12.2018

Επιστροφή
στην αρχή