Ο Ντίμης Μαυρόπουλος «αγκαλιάζει»το παρελθόν του

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

«…να είναι έρημος, να βλέπεις ατέλειωτη καφέ άμμο μπροστά. Να τρέχεις με 160/ώρα, με τους δείκτες των ρολογιών του αυτοκινήτου τερματισμένους...»

 «…να είναι έρημος, να βλέπεις ατέλειωτη καφέ άμμο μπροστά και στον ορίζοντα να αιωρούνται κυματισμοί. Να τρέχεις με 160 μίλια την ώρα – μίλια, όχι χιλιόμετρα! - μέσα στην έρημο που δεν έχει δρόμους. Με τους δείκτες όλων των ρολογιών του αυτοκινήτου σου τερματισμένους και περιμένοντας τον συνοδηγό να σου πει: "ξέρεις, ε να δούμεν δκυο δρόμους, πιάσ΄ τον αριστερό ή πιάσ΄τον δεξί…"».   

 

Ο άνθρωπος πίσω από το μουσείο

Περπατάμε στο Κυπριακό Μουσείο Κλασικού & Ιστορικού Αυτοκινήτου στη Λεμεσό, ανάμεσα σε 157 συλλεκτικά οχήματα, σε εγκαταστάσεις 3.000 τ.μ. Ο κ. Ντίμης Μαυρόπουλος, 68 χρονών σήμερα, μας περιγράφει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες είχε κερδίσει, μεταξύ πολλών άλλων, και το Ράλι της Ιορδανίας. Προηγουμένως περάσαμε από τη φωτογραφία του αυτοκινήτου με το οποίο κέρδισε τον αγώνα χωρίς το λάστιχο του ενός οπίσθιου τροχού. Το 1988, στην Κύπρο. «Μπορείς να γράψεις κάτω από τη φωτογραφία: 'ανακαλύψτε τι λείπει από το αυτοκίνητο!',  λέει, για κάτι που τώρα προκαλεί χαμόγελο, ενώ τότε αγωνία . Η τελευταία του κούρσα ήταν ηρωική. Το 2007 ήταν στην Πάφο για να τρέξει στα 58 του χρόνια με χορηγό την Austrian Airlines. Θυμάται που όλοι οι άλλοι οδηγοί, πιο νέοι, άρχισαν στην αρχή του αγώνα να βάζουν στοιχήματα ότι λόγω της ηλικίας του – μάλιστα είχε επιστρέψει μετά από επτά χρόνια αποχής - δεν θα ολοκλήρωνε τη «μεγάλη ειδική διαδρομή των 42 χιλιομέτρων». Στο τέλος την κέρδισε.    

Το Κυπριακό Μουσείο Κλασικού & Ιστορικού Αυτοκινήτου στη Λεμεσό. 157 συλλεκτικά οχήματα, σε εγκαταστάσεις 3.000 τ.μ.

 

Ο κ. Μαρόπουλος μπορεί να σου διηγείται αμέτρητες ιστορίες από αγώνες ταχύτητας, σε όλες τις καιρικές συνθήκες, στα ράλι του Ηνωμένου Βασίλειου, της Ευρώπης και της Κύπρου: RAC, Μόντε Κάρλο, Ακρόπολις κ.ά.  Άλλωστε, με πάνω από 45χρόνια εμπειρίας στους αγώνες ράλι – σύνολο 384 αγώνες στη ζωή του - κατέχει το καλύτερο ρεκόρ τερματισμού από κάθε άλλον Κύπριο οδηγό του Διεθνούς Ράλι Rothmans και πιο καλή συνολική τοποθέτηση σε όλα τα πρωταθλήματα της Κύπρου μέχρι σήμερα.

«Μπορείς να γράψεις κάτω από τη φωτογραφία: ''ανακαλύψτε τι λείπει από το αυτοκίνητο!''»

 

Audi UR – Quattro του 1991. Ένα αυτοκίνητο για τον δρόμο και αγώνες ταχύτητας που πρωτοπαρουσιάστηκε στην επίδειξη αυτοκινήτου στη Γένουα, στις 3 Μαρτίου 1980.

 

 

«Ήθελα να "χτυπώ" τον χρόνο του 'δάσους'»

«Μου άρεσε πάντα το άγνωστο», λέει. «Δεν μου άρεσε να κάνω το ίδιο πράγμα συνέχεια, ήθελα να μπαίνω μέσα σε έναν 'δάσος' και το 'δάσος' να το φοβάμαι - αλλά να με φοβάται κι εκείνο.  Ήθελα να 'χτυπώ' τον χρόνο  του καλύτερου,  ο οποίος ήταν το 'δάσος' εναντίον μου».  Το 'αν δεν συναντήσεις τα όριά σου δεν μπορείς να πεις ότι προσπαθείς' και 'το μισό ράλι κερδίζεται στην προετοιμασία του garage' είναι κάποια από τα ρητά του.

 

 

Ο Ντίμης Μαυρόπουλος «αγκαλιάζει» παρελθόν του. Με μία από τις στολές του στους αγώνες ράλι.

 

Porsche 930, του 1982

 

Στην ηλικία για το κλασικό

Μετά το τέλος της καριέρας του ως οδηγός ταχύτητας, το ενδιαφέρον του κ. Μαυρόπουλου στράφηκε προς τα κλασικά και ιστορικά αυτοκίνητα. Έγινε συλλέκτης τους, αλλά και οδηγός σε αγώνες τους. «Έπρεπε να έρθει η ηλικία εκείνη για να μπω στο κλασικό», αναφέρει. Το 1996 άρχισε να αγοράζει και να επισκευάζει στην αυλή του σπιτιού του παλιά, κλασικά αμάξια. Το 2014  δημιούργησε στη Λεμεσό το Κυπριακό Μουσείο Κλασικού & Ιστορικού Αυτοκινήτου και παραχώρησε σε αυτό την προσωπική συλλογή 90 παλαιών αυτοκινήτων.

 

 

Με το εκπληκτικό Ford «T» του 1912.

 

Από το Ford «T» του 1912 μέχρι το συλλεκτικό του 2004

Τα πρωτότυπα εκθέματα καλύπτουν έναν αιώνα αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού ο «βετεράνος» της συλλογής είναι ένα Ford «T» του 1912, ενώ το νεότερο όχημα είναι ένα συλλεκτικό κομμάτι του 2004. Στα εκθέματα περιλαμβάνονται οχήματα άξια θαυμασμού, πολλά από τα οποία έχουν τόσο πολιτιστική, όσο και συναισθηματική αξία για τον κυπριακό λαό. Μερικά από αυτά  είναι η υπερθωρακισμένη προεδρική «Cadillac» που κατασκεύασε ειδικά η αμερικανική κυβέρνηση για να τη δωρίσει στον Πρόεδρο Μακάριο Γ’ το 1977. Δυστυχώς, ο ίδιος δεν πρόλαβε να τη χρησιμοποιήσει, και έτσι πέρασε στα χέρια της προεδρικής φρουράς και των μετέπειτα κυβερνήσεων. Εξαιτίας της ειδικής θωράκισής της έχει βάρος 4,2 τόνους, αλεξίσφαιρα παράθυρα που δεν ανοίγουν, ενώ διαθέτει και σύστημα κλιματισμού με φίλτρα για προστασία από επιβλαβή αέρια.

Η υπερθωρακισμένη προεδρική «Cadillac» που κατασκεύασε ειδικά η αμερικανική κυβέρνηση για να τη δωρίσει στον Πρόεδρο Μακάριο Γ’ το 1977.

 

 

Daimler Ferret Scout Car, βρετανικό τεθωρακισμένο όχημα μάχης.

 

Διθέσιο ανοιχτό σπορ αυτοκίνητο L.A. Roadster.

 

Υπάρχει, με επίσημο πιστοποιητικό, το διάσημο πράσινο αυτοκίνητο «Mini» του Мr. Bean με τη γνωστή κλειδαριά στο πλάι (για το συγκεκριμένο ο κ. Μαυρόπουλος υποχρεώθηκε να δώσει επική μάχη με κάποιον Ιρλανδό σε αίθουσα δημοπρασιών επί 20 λεπτά-  μάλιστα ο δημοπράτης είχε κουραστεί να τους βλέπει να ανεβάζουν συνέχεια το ποσό) και ένα από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσε η σιδηρά κυρία Margaret Thatcher, μάρκας Rover P5 του 1973.

Ανάμεσα στα «κοσμήματα» του μουσείου διακρίνουμε και μερικά που συνοδεύονται με φωτογραφίες και ονόματα άλλων ιδιοκτητών. «Πολλοί  προτιμούν αντί να πουλήσουν το κλασικό αυτοκίνητό τους, να το δωρίσουν στο μουσείο, γι’ αυτό και υπάρχουν οι φωτογραφίες με το όνομά τους», εξηγεί.

 

Mε επίσημο πιστοποιητικό, το διάσημο πράσινο αυτοκίνητο «Mini» του Мr. Bean. Για το συγκεκριμένο, ο κ. Μαυρόπουλος υποχρεώθηκε να δώσει επική μάχη με κάποιον Ιρλανδό σε αίθουσα δημοπρασιών επί 20 λεπτά. Θυμάται ότι ο δημοπράτης είχε κουραστεί να τους βλέπει να ανεβάζουν συνέχεια το ποσό της προσφοράς. 

 

 

Τρέχοντας σε πρωτάθλημα κλασικού αυτοκινήτου

Στις 10 του Δεκέμβρη θα ολοκληρωθεί το πρώτο πρωτάθλημα κλασικού αυτοκινήτου, στο οποίο τρέχει και ο ίδιος. Διοργανώνεται από τη λέσχη του κ. Μαυρόπουλου και των φίλων του (περίπου 500 μέλη). Είναι το πρώτο πρωτάθλημα του είδους που έχει διοργανωθεί ποτέ στην Κύπρο. Τα καθαρά έσοδά του πάνε σε φιλανθρωπικά ιδρύματα. Στο συγκεκριμένο ράλι συμμετέχουν και αυτοκίνητα του μουσείου.

Στόχος της λέσχης είναι να στεγάσει την αγάπη και το πάθος των φίλων των παλαιών οχημάτων, όπως επίσης και να ενδυναμώσει και τους δεσμούς φιλίας μεταξύ τους. Ο χαρακτήρας της είναι κοινωνικός και πολιτιστικός, ενώ μέλη της λέσχης μπορούν να γίνουν όσοι αγαπούν τα κλασσικά οχήματα και όχι μόνο οι ιδιοκτήτες τους.

 

Η συλλογή με μικρά μοντέλα αυτοκινήτων.


Επιστροφή
στην αρχή