Συνεχίζεται αύριο ο διάλογος για την Παιδεία

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

Αύριο θα συνεχιστεί ο διάλογος για την Παιδεία αφού η σημερινή συνάντηση του Υπουργού Παιδείας με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις ολοκληρώθηκε.

Ολοκληρώθηκαν γύρω στις 8 το βράδυ, οι συναντήσεις του Υπουργού Παιδείας με τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του εντατικού διαλόγου του Υπουργού και των εκπαιδευτικών για εξορθολογισμό του δημόσιου σχολείου, που άρχισε σήμερα.
 
 Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Χαμπιαούρης, είχε από το μεσημέρι διαδοχικές συναντήσεις με τις ηγεσίες των εκπαιδευτικών οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ, ΟΛΤΕΚ.
 
Μετά την ολοκλήρωση των συναντήσεων, ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι προσπάθεια είναι όπως ο εντατικός αυτός διάλογος ολοκληρωθεί μέχρι την Κυριακή.
 Πρόσθεσε ότι αν χρειαστεί θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις και κατά το Σαββατοκύριακο.
 
Ο Υπουργός Παιδείας ευχαρίστησε τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και τους γονείς για τη συμμετοχή τους στο διάλογο.
 
 Αύριο, ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ θα έχουν χωριστές συναντήσεις στο Υπουργείο Παιδείας με τις Διευθύνσεις, Δημοτικής, Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης, αντίστοιχα.

Σωκράτους: Εντατικός διάλογος μέχρι την κατάληξη 

 
Σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Γιάννος Σωκράτους είπε ότι ξεκίνησε ο κύκλος του εντατικού διαλόγου και ευελπιστούν να κλείσει με το καλύτερο τρόπο για το καλό της εκπαίδευσης. 
 
Εξέφρασαν, είπε, την ετοιμότητά τους να συνεχίσουν την προσπάθεια με στόχο να καταλήξουν στο  τέλος στο καλύτερο για την παιδεία, για την εκπαίδευση για όλους. 
 
Αναφορικά με την άρνηση τους να είναι παρόντες οι γονείς  Μέσης  Εκπαίδευσης, οι οποίοι βγήκαν από την αίθουσα για να μπουν μετά το τέλος της συνάντησης με την ΟΕΛΜΕΚ, ο κ. Σωκράτους είπε ότι δεν αποκλείουν από τα εκπαιδευτικά ζητήματα και δεν έχουν δικαίωμα να αποκλείσουν τους γονείς και πρόσθεσε ότι η συζήτηση για εργασιακά ζητήματα δεν αφορά τους γονείς αλλά είναι κάτι που θα συζητήσουν με τον εργοδότη τους. 
 
Ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Συνδέσμων γονέων Μέσης Εκπαίδευσης Κυριάκος Νικηφόρου, σε δηλώσεις του είπε ότι νοιώθουν αρκετά πικραμένοι από τη στάση των εκπαιδευτικών και όπως πληροφορήθηκαν δεν μίλησαν μόνο για εργασιακά θέματα με την ΟΕΛΜΕΚ. 

100 λιγότεροι και 3 εκατ. από πάνω

Εκατόν πενήντα πέντε εκπαιδευτικούς στη μέση εκπαίδευση -κατά συνέπεια και θέσεις εργασίας- «εξοικονομεί» το Υπουργείο Παιδείας από τα νέα μέτρα που έλαβε με στόχο να καλύψει τις ανάγκες σε στελέχωση για τη νέα σχολική χρονιά. Άλλες 42 «εξοικονομήσεις» (30 περίπου μόνο από το «κόψιμο» ωρών για τους υπεύθυνους τμήματος) προκύπτουν για τη δημοτική εκπαίδευση, με τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς για το σχολικό έτος 2018-2019, όπως πληροφορείται ο «Π», να υπολογίζονται στις 102. Στη δημοτική εκπαίδευση αναμένεται ότι θα δοθούν 60 θέσεις, από τις επιπλέον 159 που ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο, συνεπώς το υπουργείο έχει προγραμματίσει την κάλυψη των 42 θέσεων μέσα από τον… εξορθολογισμό της παιδείας. Αν οι 60 θέσεις δοθούν, όντως, στη δημοτική εκπαίδευση και υποθέσουμε ότι οι υπόλοιπες 99 απορροφηθούν από τη μέση εκπαίδευση με τον μέσο όρο της μισθοδοσίας των εκπαιδευτικών να κυμαίνεται στις 2.500 ευρώ μηνιαίως (32.500 ευρώ τον χρόνο), τότε το υπουργείο, πέραν των θέσεων, εξοικονομεί και 3 εκατ. ευρώ περίπου [(155-99) + 42) Χ 32.500] = 3,185 εκατ. ευρώ.

Τα νούμερα όμως φέρνουν στην επιφάνεια και ένα άλλο πρόβλημα για το οποίο εκφράζονται φόβοι εδώ και καιρό από τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς οι οποίοι κινδυνεύουν να μείνουν εκτός σχολείων. «Συμβασιούχοι καθηγητές που βρίσκονται στα σχολεία δέκα και δώδεκα χρόνια κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς δουλειά», δήλωσε στον «Π» καλά ενημερωμένη πηγή, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι αυτό ενισχύεται από την απόφαση ότι το 50% των νέων θέσεων θα καλυφθεί μέσω του νέου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση. Αξίζει να σημειωθεί ότι τη σχολική χρονιά 2017-2018 ο αριθμός των έκτακτων συμβασιούχων (όλων των ειδικοτήτων) στη μέση εκπαίδευση ήταν 688.

Να υπενθυμίσουμε ότι εδώ και καιρό το υπουργείο έχει υπολογίσει τις πρόσθετες ανάγκες, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, στις 373. Στη μέση εκπαίδευση, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν ανεπίσημα στην ΟΕΛΜΕΚ, για τη νέα σχολική χρονιά υπάρχει αύξηση 500 μαθητών της α’ γυμνασίου, με τις πρόσθετες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό να υπολογίζονται στις 146. Το Υπουργικό Συμβούλιο προχώρησε στην έγκριση 159 επιπρόσθετων θέσεων για όλες τις βαθμίδες και ως εκ τούτου ο υπουργός Παιδείας επιχείρησε με τις αποκοπές ωρών από εξωδιδακτικό χρόνο να καλύψει τις 214 θέσεις. Μόνο στη μέση εκπαίδευση, σύμφωνα με στοιχεία του Μαΐου της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας τα οποία εξασφάλισε ο «Π», οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς ήταν 443 . Με τις προτάσεις, όμως, Χαμπιαούρη το υπουργείο «γλυτώνει» ουσιαστικά 99 εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα καλύψουν τις πρόσθετες ανάγκες που προκύπτουν σε ό,τι αφορά τη στελέχωση των σχολικών μονάδων τη νέα σχολική χρονιά (βλέπε πίνακα). Ενδεικτικό παράδειγμα είναι οι φιλόλογοι. Πριν από τα μέτρα, υπήρχε ανάγκη για 108 στα σχολεία. Με την εφαρμογή όμως των μέτρων ο αριθμός τους περιορίστηκε στους 74, προκύπτει δηλαδή μια… «εξοικονόμηση» 34 φιλολόγων. Για τους μαθηματικούς οι υπολογισμοί τον Μάιο «μιλούσαν» για 62, ενώ με τα μέτρα «εξοικονομούνται» οκτώ.

Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η ειδικότητα της Πληροφορικής, με την «εξοικονόμηση» να αφορά 16 εκπαιδευτικούς (26 αφορούσαν οι ανάγκες πριν από τα μέτρα, 10 μετά τις προτάσεις Χαμπιαούρη). Σύμφωνα με καλά ενημερωμένη πηγή, οι μειώσεις θέσεων δεν αφορούν μόνο τις 99 καθότι προκύπτουν και άλλες που εξοικονομούνται από άλλα μέτρα, όπως για παράδειγμα τις συμπτύξεις τμημάτων στα σχολεία. Συνολικά, η μείωση των θέσεων, με την εφαρμογή των νέων μέτρων, ακουμπά τις 155 και αφορά 35 βοηθούς διευθυντές και βοηθούς διευθυντές Α, 88 εκπαιδευτικούς από το μέτρο των αποκοπών ωρών για τους υπευθύνους τμήματος, 25 από τη μείωση των ωρών (ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους) και 7 εκπαιδευτικούς από τις αποκοπές σε συνδικαλιστικό χρόνο.


Επιστροφή
στην αρχή