Ο ύπνος του Κωστάκη (Ενός καταϊδρωμένου καθηγητή)

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ

Ένας αρκετά μεγάλος μαθητών έρχεται στα σχολεία για να κοιμηθεί. Κουρασμένοι το πρωί από το βραδινό ξενύχτι στην τηλεόραση και τον υπολογιστή.

Ένας αρκετά μεγάλος μαθητών έρχεται στα σχολεία για να κοιμηθεί. Κουρασμένοι το πρωί από το βραδινό ξενύχτι στην τηλεόραση και τον υπολογιστή. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν για τον σκοπό αυτόν το απλό θρανίο. Συνήθως ξαπλώνουν στα πίσω θρανία για να μην τους ενοχλεί η κυρία Μόνικα που ξαπλώνει από τις 9. Αν η τάξη έχει θρανία σε ομάδες τότε δυσκολεύονται να κοιμηθούν και διαμαρτύρονται. Είναι και ένας βασικός λόγος που τα θρανία σε ομάδες είναι δύσκολο να λειτουργήσουν ειδικά τις πρώτες περιόδους. Πολλοί έξυπνοι καθηγητές για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο τους αφήνουν να κοιμούνται ήσυχα, μάλιστα χαμηλώνουν και τον τόνο της φωνής τους για να μην γίνονται ενοχλητικοί.

Αν προσπαθήσεις να τους ξυπνήσεις διαμαρτύρονται και γυρνούν απ την άλλη ή βγαίνουν έξω να βρουν κανένα παγκάκι να συνεχίσουν τον ύπνο τους. Πιο εύκολα κοιμούνται στα φιλολογικά μαθήματα. Έχουν καταγραφεί και ροχαλητά σε συγκεκριμένα κείμενα που αποφεύγω να σημειώσω προς σεβασμό στους συγγραφείς. Καλός ύπνος γίνεται και στα θρησκευτικά. Ο πιο ανήσυχος μαθητικός ύπνος συμβαίνει στα μαθηματικά, στη χημεία και στη βιολογία για ανεξήγητους προς το παρόν λόγους. Οι πιο καλοί ύπνοι γίνονται κατά τους χειμερινούς κυρίως μήνες. Με την άνοιξη ο ύπνος διαρκεί λιγότερο και το καλοκαίρι ακόμα πιο λίγο λόγω της ζέστης που εκπέμπει το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα θρανία.

Οι μαθητές που κοιμούνται συνήθως είναι και βαριά ντυμένοι, με σακάκια ζακέτες και σκούφους για να μην κρυώσουν. Τα κορίτσια που επιλέγουν να κοιμηθούν είναι κατά πολύ λιγότερα από τα αγόρια για λόγους επίσης άγνωστους. Ο ύπνος δεν διαρκεί πολύ αφού διακόπτεται από το κουδούνι ή την επίσκεψη στην τάξη του βοηθού ή του διευθυντή. Αυτοί οι τελευταίοι δείχνουν και τη λιγότερη κατανόηση απέναντι στα κουρασμένα παιδιά. Πολλοί μαθητές που κοιμούνται την πρώτη ώρα απάντησαν όταν ρωτήθηκαν το γιατί, πως το κάνουν για να είναι πιο ξύπνιοι τη δεύτερη ή την τρίτη περίοδο ανάλογα με τον βαθμό της κούρασης. Σε περιόδους που έχει champions league αυξάνεται αισθητά ο αριθμός των κοιμισμένων.

Επίσης τη Δευτέρα, μετά από αργία, μετά από εκδρομή, την περίοδο των νηστειών και των εξετάσεων παρατηρείται έξαρση του φαινομένου. Τους κοιμισμένους μαθητές δεν ενοχλεί τίποτα περισσότερο από το ντριν-ντριν του κυπριακού κουδουνιού. Τα κουδούνια λόγω του ότι είναι τοποθετημένα ψηλά σε κανένα σχολείο δεν εκσυγχρονίστηκαν με αποτέλεσμα να τρυπούν βίαια την ακουστική οδό των μαθητών. Οι καλύτεροι ύπνοι γίνονται σε τάξεις που βρίσκονται μακριά από τα κουδούνια. Κατά τη διάρκεια του ύπνου οι μαθητές βλέπουν όμορφα όνειρα. Μοτόρες να βουρούν μες τα χώματα, μοτόρες να φεύκουν που τους ζεττάες, μοτόρες μοτιφαρισμένες, κλεμμένες, μοτόρες γυαλισμένες, μοτόρες να πετούν στον ουρανό, να βουρούν να φύουν που το πολιορκημένο Μεσολόγγι. Βλέπουν την Ομόνοια να βάλλει 5άρα στον Αποέλ, τον Αποέλ να κατακτά την Ευρώπη, βλέπουν τους εαυτούς τους πρίγκιπες, στρατηγούς, Προέδρους.

Κάποιοι καθηγητές δίνουν μεγάλη σημασία στα όνειρα αυτά και με μεγάλο κόπο τα αξιοποιούν, προκειμένου να διδάξουν στους μαθητές τους την πραγματικότητα. Σε γνωρίζω από την κόψη του σπαθιού την τρομερή, Λευκό βουνάκι πρόβατα κινούμενο βελάζει, έκθεση για το επάγγελμα του μέλλοντος, το χρώμα του αρχιεπισκοπικού ράσου τα Χριστούγεννα, το μέγεθος της γενειάδας σε νεαρό καλόγερο και τους συμβολισμούς, γιατί και πως αναστήθηκε ο Λάζαρος, τη χλωροφύλλη, πώς να ζητήσεις μια μπανάνα στα γαλλικά, ένα κιλό ντομάτες στα ιταλικά κ.λπ. κ.λπ. Έτσι επανέρχονται οι μαθητές για λίγο μέχρι να τελειώσει η μέρα να πάνε σπίτι τους να πιάσουν ξανά τα παιχνίδια ,την τηλεόραση και το κομπιούτερ μέχρι την επόμενη μέρα που θα επαναληφθεί παρόμοιο σενάριο. Ξεχάσαμε να αναφέρουμε τους μαθητές που κοιμούνται με τα μάτια ανοιχτά. Μια τεχνική δύσκολη η οποία όμως μαθαίνεται μια χαρά από τα απογευματινά ιδιαίτερα. 

 


Επιστροφή
στην αρχή