Να ζητάς ή να παράγεις; (Της Κατερίνας Στεφάνου)

ΑΠΟΨΗ /ΜΕ ΜΟΛΥΒΙ ΚΑΙ ΧΑΡΤΙ
Τα αποτελέσματα της δημόσιας εκπαίδευσης δεν είναι ενθαρρυντικά.Οι διεθνείς εξετάσεις δεν μας ταιριάζουν, οι επιδόσεις των μαθητών είναι πενιχρές

Την Τετάρτη το μεσημέρι, από τη συχνότητα της κρατικής τηλεόρασης, είχαμε άλλο ένα επεισόδιο της βεντέτας Μέσης Εκπαίδευσης και Πανεπιστημίου. Δημήτρης Ταλιαδώρος και Γιώργος Χριστοφίδης εξέθεσαν τις διαφορετικές απόψεις τους με αφορμή την «αιρετική» άποψη του πρύτανη του Πανεπιστημίου Κύπρου ότι εάν τα χρήματα με τα οποία αμείβονται οι συνδικαλιστές ενίσχυαν τα ορεινά σχολεία κάποια από αυτά δεν θα έκλειναν με αποτέλεσμα τα παιδάκια του δημοτικού να ξεκινούν στις έξι τα χαράματα για να πάνε σε κάποιο γειτονικό χωριό που έχει ακόμη σχολείο. Η κατάληξη του κυρίου Ταλιαδώρου ήταν ότι ο κύριος Χριστοφίδης «πάλι κάτι ετοιμάζει», και αναφέρθηκε στα GCE.

Όποια κι αν είναι η άποψη που μπορεί να έχουμε για τη μισθοδοσία των συνδικαλιστών, το πρόγραμμα ασφάλισης υγείας των φοιτητών, τις μετεγγραφές από το εξωτερικό ή τα GCE, η πάγια διαφωνία των αρχών του Πανεπιστημίου Κύπρου με τους συνδικαλιστές των εκπαιδευτικών μπορεί να διατυπωθεί εν περιλήψει με το ερώτημα «είσαι πιο αξιόπιστος όταν διατυπώνεις αιτήματα ή όταν παράγεις έργο;». Το Πανεπιστήμιο Κύπρου κατάφερε να αποφύγει τον πειρασμό να ζητά ενίσχυση και επέλεξε να λύνει τα οικονομικά και άλλα προβλήματά του παράγοντας. Κατάφερε να καταγραφεί στους ερευνητικούς κύκλους και να υποβάλλει προτάσεις που κερδίζουν κονδύλια. Κι έτσι κατόρθωσε να αυτονομηθεί αντί να χάνει χρόνο με την γκρίνια και τη μιζέρια που διακρίνει άλλους τομείς του κρατικού τομέα. Θα έλεγε κανείς ότι πέτυχε το όραμα της Αριστεράς για ισχυρό ίδρυμα, αλλά χωρίς κρατικό χέρι.

Για κακή τύχη των συνδικαλιστών των εκπαιδευτικών τα αποτελέσματα της δημόσιας εκπαίδευσης δεν είναι ενθαρρυντικά. Οι διεθνείς εξετάσεις δεν μας ταιριάζουν, γι’ αυτό και οι επιδόσεις των μαθητών μας εκεί είναι πενιχρές. Οι γνώσεις του μέσου απόφοιτου, ακόμη και στους τομείς που η παιδεία μας δίνει έμφαση, είναι τουλάχιστον συγκεχυμένες. Ο λειτουργικός αναλφαβητισμός σημειώνει καταθλιπτικά ρεκόρ. Και το τελευταίο καταφύγιο των συνδικαλιστών των εκπαιδευτικών μας, ότι οι εξετάσεις εισαγωγής και απόλυσης είναι κοινές, φτάνει πια στο τέλος του. Η δημόσια εκπαίδευση δεν παράγει. Και δεν έχει καμία ελπίδα να αλλάξει όσο αυτοί που την εκπροσωπούν δεν αρθρώνουν μία φράση αυτοκριτικής.


Με τη νοοτροπία που τους διακρίνει, οι συνδικαλιστές των δημοσίων υπαλλήλων της εκπαίδευσης δεν έχουν άλλο τρόπο να αντιμετωπίσουν την επιτυχία του Πανεπιστημίου Κύπρου από τη δυσπιστία και την υπονόμευση. Το Πανεπιστήμιο Κύπρου, με την τακτική που υιοθέτησε, χαλάει τη σούπα όχι μόνο των υπόλοιπων βαθμίδων της εκπαίδευσης αλλά και όλης της δημόσιας υπηρεσίας. Αποκτά οικονομική ανεξαρτησία, άρα δεν κρύβεται πίσω από τις μειωμένες παροχές για να δικαιολογηθεί. Παράγει ερευνητικό και εκπαιδευτικό έργο, και απογαλακτίζεται από τη μεμψιμοιρία και τη μισαλλοδοξία. Θα μπορούσε να είναι παράδειγμα, αλλά αποτελεί ανάθεμα.

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Σημειώσεις: Εξοργιστικά απαθείς (Του Γιώργου Κακούρη)

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΚΟΥΡΗΣ, 20.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Τα αγαθά της στους Έλληνες, τα παλούκια της στους Τούρκους

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 20.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Υπό τις περιστάσεις κάτι είναι και ο εμετός, κ. γενικέ...

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 20.09.2018

Επιστροφή
στην αρχή