Συνέντευξη Χριστοδουλίδη: «Δεν είναι αγεφύρωτες οι διαφορές»

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
"Η ε/κ πλευρά δηλώνει έτοιμη να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων εφόσον τηρούνται τα όσα έχουν συμφωνηθεί πριν από το Μοντ Πελεράν 1"

Πρωτοβουλία για επανεκκίνηση των συνομιλιών μετά το αδιέξοδο που προέκυψε στον Μοντ Πελεράν ΙΙ τα μεσάνυκτα της περασμένης Δευτέρας αναλαμβάνει ο ειδικός σύμβουλος του γ.γ. του ΟΗΕ για το Κυπριακό Έσπεν Μπαρθ Άιντε, ο οποίος αύριο θα έχει χωριστές συναντήσεις με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη και τον Τουρκοκύπριο ηγέτη Μουσταφά Ακιντζί, με αντικείμενο συζήτησης την εξεύρεση φόρμουλας για συνέχιση της διαδικασίας επίλυσης του Κυπριακού. Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Νίκο Χριστοδουλίδη, η ελληνοκυπριακή πλευρά δηλώνει έτοιμη να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων «εφόσον τηρούνται τα όσα έχουν συμφωνηθεί ανάμεσα στους δύο ηγέτες, αμέσως πριν από την πρώτη μετάβασή τους στο Μοντ Πελεράν». Όπως ο ίδιος ο Πρόεδρος ανέφερε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της πρόσφατης διακαναλικής διάσκεψης Τύπου, είναι έτοιμος να συνεχίσει τον διάλογο από το σημείο που διακόπηκε στο Μοντ Πελεράν, αναφέρει ο κ. Χριστοδουλίδης στη συνέντευξή του στον «Π». «Όπως δηλώσαμε από την πρώτη στιγμή μετά το Μοντ Πελεράν, είμαστε έτοιμοι, στο πλαίσιο του τι έχει συμφωνηθεί ανάμεσα στους δύο ηγέτες στις 26 Οκτωβρίου, να συνεχίσουμε τον διάλογο από το σημείο που διακόπηκε στην Ελβετία. Δηλαδή, συνέχιση του διαλόγου επί των κριτηρίων του εδαφικού, ώστε να υπάρξει σχετική συμφωνία. Ακολούθως, αποτύπωση των συμφωνηθέντων σε χάρτες και μετά ανακοίνωση της ημερομηνίας πραγματοποίησης της πολυμερούς διάσκεψης», σημειώνει.

Την ίδια στιγμή, και επειδή επιθυμία μας είναι να υπάρξει κατάληξη το συντομότερο δυνατό, συνεχίζει ο εκπρόσωπος, «είναι ταυτόχρονα σημαντικό, και αυτό το ανέφερε κατ’ επανάληψη ο Πρόεδρος στις συζητήσεις στο Μοντ Πελεράν, παράλληλα με το πιο πάνω να εργαστούμε μέσα από εντατικές διαβουλεύσεις (α) προς την κατεύθυνση επίτευξης συγκλίσεων επί των εκκρεμουσών διαφορών επί του συνόλου των κεφαλαίων, και (β) να ενισχυθούν οι διαβουλεύσεις για όλα εκείνα τα θέματα που δεν εμπίπτουν στο πλαίσιο των πτυχών των έξι κεφαλαίων, αλλά είναι παρεμφερή, αν θέλετε, θέματα, αλλά πολύ καθοριστικά στην προσπάθειά μας να θέσουμε ενώπιον του κυπριακού λαού ένα σχέδιο λύσης χωρίς κενά, εποικοδομητικές ή άλλες ασάφειες». Αναφέρομαι, προσθέτει ο κ. Χριστοδουλίδης, σε θέματα όπως είναι για παράδειγμα η πρώτη ημέρα της λύσης, η οικονομική διάσταση της επανένωσης, η υιοθέτηση του ευρώ ως του μοναδικού νομίσματος κ.ο.κ.

 

Γεφυρώσιμες

Είμαστε σε φάση που να είναι αγεφύρωτες οι διαφορές μεταξύ των δύο κοινοτήτων; Το Μοντ Πελεράν ΙΙ οδηγήθηκε σε αδιέξοδο περισσότερο λόγω ουσίας ή λόγω τακτικής;

Δεν θεωρώ ότι οι όποιες διαφορές είναι αγεφύρωτες, γιατί έχω την πεποίθηση ότι, τουλάχιστον όπως παρουσιάστηκαν στο Μοντ Πελεράν, ήταν περισσότερο διαφορές λόγω τακτικής που ακολουθήθηκε από τουρκοκυπριακής πλευράς - φυσικά σε ένα θέμα ουσίας και ως εκ τούτου κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίζει αυτή την πτυχή. Στην πραγματικότητα, στη δεύτερη συνάντηση του Μοντ Πελεράν, με τις θέσεις που εκφράσθηκαν και τις τοποθετήσεις που έγιναν, φάνηκε ξεκάθαρα προσπάθεια, από μέρους της τουρκοκυπριακής πλευράς, διασύνδεσης της ουσιαστικής συζήτησης του εδαφικού με το κεφάλαιο της ασφάλειας και των εγγυήσεων.

 

Οι δηλώσεις του Έλληνα ΥΠΕΞ για το Κυπριακό (και οι θέσεις του που συμπεριλαμβάνονται στο περιβόητο non paper Κοτζιά), οι οποίες εμπεριέχουν όρους/προϋποθέσεις για να πάει η Ελλάδα σε διάσκεψη για την ασφάλεια και τις εγγυήσεις, σε ποιο βαθμό συνέβαλαν στο να δημιουργηθεί αδιέξοδο στις συνομιλίες στο Μοντ Πελεράν ΙΙ;

Οι δηλώσεις του Έλληνα υπουργού Εξωτερικών και γενικότερα οι θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης, που κατ’ επανάληψη έχουν εκφρασθεί από τον Έλληνα πρωθυπουργό, δεν συνέβαλαν σε καμία απολύτως περίπτωση στο αποτέλεσμα των διαβουλεύσεων στο Μοντ Πελεράν. Όπως απάντησα και στην προηγούμενή σας ερώτηση, η διαφωνία στο Μοντ Πελεράν, που ήταν και ο βασικός λόγος που δεν υπήρξε θετική κατάληξη, ήταν η προσέγγιση της τουρκοκυπριακής πλευράς για διασύνδεση της ουσιαστικής συζήτησης του εδαφικού με το κεφάλαιο ασφάλειας και εγγυήσεων. Όλα αυτά έγιναν τη Δευτέρα 21 Νοεμβρίου.

Εκείνο που έγινε με την Ελλάδα ήταν ότι, κατά το αρχικό στάδιο της δεύτερης φάσης των διαπραγματεύσεων, την Κυριακή 20 Νοεμβρίου, η τουρκοκυπριακή πλευρά μετέφερε τις ανησυχίες της ως προς τις προθέσεις της Ελλάδας να συμμετάσχει σε μια πολυμερή διάσκεψη, εάν και εφόσον υπήρχε θετική κατάληξη στο εδαφικό, και θα έπρεπε, ως είχε συμφωνηθεί, να ορισθεί ημερομηνία πραγματοποίησης μιας τέτοιας διάσκεψης. Ύστερα από επικοινωνία του Προέδρου με τον Έλληνα πρωθυπουργό και ενεργειών του ειδικού συμβούλου του γενικού γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών προς την τουρκική κυβέρνηση, η εύλογη θέση της ελληνικής κυβέρνησης να προηγηθεί μιας τέτοιας διάσκεψης συνάντηση μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, έτσι ώστε να προετοιμασθεί το έδαφος για πολυμερή διάσκεψη και κατ’ επέκταση να υπάρχουν ενισχυμένες πιθανότητες επιτυχίας και να μην τεθεί η όλη διαδικασία σε κίνδυνο, ξεπεράστηκαν. Υπήρξε ανταπόκριση από πλευράς Τουρκίας, για πραγματοποίηση συνάντησης με την Ελλάδα, και την ίδια στιγμή ορίστηκε κατ’ αρχήν ημερομηνία πολυμερούς διάσκεψης. Όπως ο ίδιος ο Πρόεδρος ανέφερε κατά τη διάρκεια της διακαναλικής διάσκεψης Τύπου, εις ουδεμία στιγμή ο Έλληνας πρωθυπουργός δημιούργησε το οποιοδήποτε πρόβλημα. Εξέφρασε κάποιες εύλογες ανησυχίες ή κάποιες εύλογες αξιώσεις, προκειμένου να υπάρξουν εκείνες οι προϋποθέσεις που θα μας επέτρεπαν να βλέπουμε με μεγαλύτερη προοπτική την τελική φάση.

 

Κρίση εμπιστοσύνης;

Είναι αντιληπτό ότι υπάρχει ένα θέμα εμπιστοσύνης μεταξύ Αναστασιάδη – Ακιντζί, γι’ αυτό και φοβάται ο ένας να δώσει κάτι στο Κυπριακό πριν δώσει και ο άλλος. Πότε προέκυψε η κρίση εμπιστοσύνης; Έχει χαλάσει η χημεία μεταξύ των Αναστασιάδη – Ακιντζί;

Δεν συμφωνώ με τη διαπίστωσή σας. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει κρίση εμπιστοσύνης ή ότι έχει χαλάσει η χημεία ανάμεσα στους Αναστασιάδη και Ακιντζί. Δεν ήταν προσωπική η διάφορα που οδήγησε σε μη κατάληξη στο Μοντ Πελεράν, αλλά αφορούσε θέματα που συζητούνται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Ξέρετε, και στη Λευκωσία, κατά τη διάρκεια συναντήσεων ανάμεσα στους δύο ηγέτες, υπήρξαν σε κάποιες περιπτώσεις παρόμοιες στιγμές διαφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές. Αυτό δεν επηρέασε τη σχέση των δύο ηγετών και, όπως και ο Πρόεδρος χαρακτηριστικά ανέφερε προχθές, δεν πιστεύει ότι η διαπροσωπική του σχέση με τον κ. Ακιντζί έχει αλλάξει σε βαθμό που να προκαλεί πρόβλημα. Δεν πρέπει την ίδια στιγμή να παραγνωρίζουμε ότι η χημεία και η σχέση ανάμεσα στους δύο ηγέτες υπάρχει και αναμφίβολα είναι βοηθητική στη διαδικασία. Απ’ εκεί και πέρα, ο καθένας στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ανάμεσα σε άλλα, έχει τη δική του τακτική, τις δικές του προτεραιότητες, τους δικούς του περιορισμούς κ.ο.κ.

 

Επί Τσίπρα - Κοτζιά έχει αλλάξει η σχέση μας με την Αθήνα αναφορικά με το Κυπριακό; Έχει διαφοροποιηθεί το δόγμα «Η Κύπρος αποφασίζει και η Ελλάδα συμπαρίσταται»;

Σε καμία απολύτως περίπτωση δεν έχει διαφοροποιηθεί το δόγμα στο οποίο αναφέρεστε. Αντίθετα, αν δούμε την ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Αθηνών - Λευκωσίας σε σχέση με το Κυπριακό μετά το 1974, είναι από τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει καμία εμπλοκή από πλευράς Αθηνών στα πέντε κεφάλαια που άπτονται της εσωτερικής πτυχής του Κυπριακού.

 

Το μετάνιωσε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης που ζήτησε αναβολή των συνομιλιών στο Μοντ Πελεράν Ι;

Δεν υπήρξε ένας τέτοιος προβληματισμός από μέρους του Προέδρου Αναστασιάδη, γιατί απλούστατα κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι η διακοπή των συνομιλιών ήταν μια χαμένη ευκαιρία για κατάληξη επί του εδαφικού. Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης στο Μοντ Πελεράν, η συζήτηση επί του αριθμού των Ελληνοκυπρίων προσφύγων που θα επέστρεφαν υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση δεν είχε οδηγήσει σε συμφωνία ή/και συναντίληψη. Διαφάνηκε κάποια πρόθεση από μέρους της τουρκοκυπριακής πλευράς, αλλά δεν ήταν αρκετή ώστε να επέτρεπε κατάληξη. Πέραν αυτού, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ο Πρόεδρος όφειλε να νιώθει βέβαιος ότι από τη μια η ελληνική κυβέρνηση, την οποία δεν εκπροσωπούσε, θα ήταν έτοιμη να συμμετάσχει σε μια πολυμερή, αφού από την ώρα που θα υπήρχε συμφωνία επί των κριτηρίων και θα κατατίθεντο χάρτες θα δινόταν και ημερομηνία πολυμερούς. Συνεπώς, ήταν απαραίτητη προϋπόθεση η διαβούλευση με την Ελλάδα. Και, δεύτερο, έπραξε όπως υποσχέθηκε προς την πολιτική ηγεσία.

 

 

 

Κερδίζουν όλοι οι Κύπριοι

Οι ηγέτες των δύο κοινοτήτων στην Κύπρο διαπραγματεύονται σχεδόν δύο χρόνια τώρα. Τι έχουμε κερδίσει από αυτή τη διαπραγμάτευση;

Καταρχάς να αναφέρω ότι θεωρώ λανθασμένο, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, να θεωρούμε ότι «κερδίζουμε κάτι εμείς». Αυτό, δυστυχώς, αμέσως παραπέμπει στο ότι «χάνει κάτι η άλλη πλευρά». Αυτά που μέχρι στιγμής έχουν επιτευχθεί, αν θα είναι για παράδειγμα λειτουργική ή όχι η λύση, αν θα αντέξει σε βάθος χρόνου κ.ο.κ, είναι κάτι που θα είναι προς όφελος του συνόλου του κυπριακού λαού, Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Λαμβάνοντας υπόψη αυτή τη διαπίστωση, ως σημαντικότερα σημεία θεωρώ τη διασφάλιση της μίας και μονής κυριαρχίας, διεθνής προσωπικότητας και ιθαγένειας. Απ’ εκεί και πέρα, θεωρώ τη μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία διασφαλίζεται μέσα από συγκεκριμένες πρόνοιες διαφόρων κεφαλαίων του Κυπριακού. Ταυτόχρονα, η διασφάλιση όλων των βασικών ελευθεριών τόσο της ΕΕ όσο και του διεθνούς δικαίου είναι μια σημαντικότατη εξέλιξη, καθώς επιτρέπει, ανάμεσα σε άλλα, την ελεύθερη διακίνηση και εγκατάσταση, απόκτηση περιουσίας και ενάσκηση οικονομικών δραστηριοτήτων σε όλη την επικράτεια της Κύπρου. Εξίσου σημαντική συμφωνία είναι και η διασφάλιση της δημογραφικής αναλογίας, η οποία αντικατοπτρίζει την κατάσταση πραγμάτων του 1960, και, πέραν αυτού, η αναλογία αυτή επεκτείνεται και στο θέμα της πολιτογράφησης Ελλήνων και Τούρκων υπηκόων.

 

Το Σύνταγμα του ’60 είναι καλύτερο ή χειρότερο από την εκ περιτροπής προεδρία με διασταυρούμενη και σταθμισμένη ψήφο;

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει συμφωνία στο θέμα της μορφής της εκτελεστικής εξουσίας πέραν του ότι θα υπάρχει Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος, καθώς επίσης και στη σύνθεση του Υπουργικού Συμβουλίου. Όσον αφορά τη διασταυρούμενη και σταθμισμένη ψήφο, λαμβάνοντας υπόψη ότι στο Σύνταγμα του 1960 δεν προνοείτο κάτι τέτοιο, σίγουρα αποτελεί βελτίωση.

 

 

 

 

 

Δεν θα αλλάξει η καθημερινότητά μας μετά τη λύση

Ερωτηθείς εάν είμαστε έτοιμοι για την πρώτη ημέρα της λύσης, σε περίπτωση που ξεπεραστεί το σημερινό αδιέξοδο και οι δύο ηγέτες καταλήξουν σύντομα σε συμφωνία, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε ότι αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα, με το οποίο έχουν αρχίσει να ασχολούνται οι δυο πλευρές. «Είναι η πρώτη ενδεχομένως φορά στην ιστορία των διαπραγματεύσεων του Κυπριακού που με δική μας επιμονή έχουμε αρχίσει να συζητούμε τέτοια θέματα. Είναι σε αυτό το πλαίσιο που σε προηγούμενη ερώτησή σας έχω απαντήσει ότι παράλληλα με τη συζήτηση των θεμάτων που άπτονται των έξι κεφαλαίων του Κυπριακού θα πρέπει να ενισχυθούν οι διαβουλεύσεις για όλα εκείνα τα θέματα που δεν σχετίζονται με τις πρόνοιες των έξι κεφαλαίων, αλλά είναι πολύ καθοριστικά στην προσπάθειά μας να θέσουμε ενώπιον του κυπριακού λαού ένα σχέδιο λύσης χωρίς κενά, εποικοδομητικές ή άλλες ασάφειες, και που να γνωρίζει επακριβώς το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση πραγμάτων από την πρώτη μέρα της λύσης», ανέφερε ο Νίκος Χριστοδουλίδης.

 

Οι Ελληνοκύπριοι γιατί να εγκαταλείψουν τη σημερινή καθημερινότητά τους για μια λύση του Κυπριακού; Γιατί να ρισκάρουν;

Είναι αρκετοί που μου θέτουν το ίδιο ερώτημα. Γιατί να ρισκάρουν; Κατ’ αρχήν, και αυτό κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει, η σημερινή κατάσταση πραγμάτων δεν μπορεί να είναι η λύση του Κυπριακού. Απ’ εκεί και πέρα, το ερώτημα περί «ρίσκου» με μια ενδεχόμενη επίλυση του Κυπριακού σχετίζεται περισσότερο με την ανησυχία του κόσμου σε σχέση με την καθημερινότητά του. Πώς δηλαδή η λύση του Κυπριακού θα επηρεάσει τη σημερινή του καθημερινότητα. Και είναι ένα πολύ εύλογο ερώτημα, γιατί ποτέ δεν βιώσαμε την επαύριον της λύσης. Σε αυτό το πλαίσιο εκφράζονται ανησυχίες και προβληματισμοί για τη μετά τη λύση εποχή, δίνοντας πολλές φορές την εικόνα κατακλυσμιαίων αλλαγών στη ζωή μας. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες είναι το γεγονός πως η καθημερινότητά τους δεν θα αλλάξει. Για παράδειγμα, δεν θα αλλάζει κάτι στην καθημερινότητα των ανθρώπων που εργάζονται στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Τα κυβερνητικά τμήματα θα λειτουργούν έτσι όπως και σήμερα, η τοπική αυτοδιοίκηση, όπως επίσης και το σύστημα υγείας και κοινωνικών ασφαλίσεων κ.ά. θα παραμείνουν ως έχουν σήμερα, αφού έχει συμφωνηθεί η κάθε πολιτεία να έχει τα δικά της συστήματα. Ταυτόχρονα, η καθημερινότητα των Ελληνοκυπρίων δεν πρόκειται να επηρεαστεί, αφού η πλειοψηφία των θεμάτων που τη διέπουν (παιδεία, πολιτισμός, κοινωνική πρόνοια και πολεοδομικά ζητήματα κ.ά.) θα εξακολουθήσει να εμπίπτει νομοθετικά και διοικητικά στην αρμοδιότητα των θεσμικών οργάνων της ελληνοκυπριακής πολιτείας. Μέσα στο ίδιο πλαίσιο, τα παιδιά μας θα συνεχίσουν να φοιτούν σε ελληνοκυπριακά σχολεία και να λαμβάνουν την παιδεία που εμείς αποφασίζουμε, θα εξακολουθήσουν να τιμούν χωρίς κανένα περιορισμό τις εθνικές τους επετείους, έτσι όπως γνωρίζουμε για τόσα χρόνια. Η δυνατότητα προστασίας της πολιτιστικής ταυτότητας και των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων και των δύο κοινοτήτων θα είναι απόλυτα διασφαλισμένη. Η προοπτική αρμονικής συνύπαρξης με τους Τουρκοκύπριους δεν προϋποθέτει ούτε την κατάργηση της ταυτότητάς μας, ούτε τη συγκρότηση μιας νέας ταυτότητας, ούτε και την πολιτισμική ταύτιση των δύο κοινοτήτων. Το μόνο που επιβάλλεται είναι η οικοδόμηση ενός νέου πολιτικού πολιτισμού, ο οποίος θα εδράζεται στην ιδιότητα του Κύπριου πολίτη και στην αντίληψη πως ανεξαρτήτως της εθνικής μας ταυτότητας όλοι οφείλουμε να υπηρετούμε πάνω απ’ όλα το συμφέρον της κοινής μας πατρίδας.

 

Σε περίπτωση επίλυσης του Κυπριακού, εσείς θα μετακομίζατε με την οικογένειά σας στην Κερύνεια; Πού θα πήγαιναν σχολείο τα παιδιά;

Για να είμαι ειλικρινής μαζί σας, δεν με έχει προβληματίσει μια ενδεχόμενη μετακόμιση στην Κερύνεια, αλλά, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η σύζυγός μου κατάγεται από την Αμμόχωστο, σε κάποια φάση είχαμε συζητήσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο, σε περίπτωση λύσης του Κυπριακού. Ακριβώς το δεύτερο ερώτημά σας, για το πού δηλαδή θα πηγαίνουν σχολείο τα παιδιά μου, άπτεται μιας από τις σημαντικότερες διαστάσεις του Κυπριακού, γιατί εκείνο που πρέπει να διασφαλίζεται στο πλαίσιο λύσης του Κυπριακού δεν είναι μόνο το δικαίωμα εγκατάστασης όπου επιθυμείς στην Κύπρο, αλλά και η δημιουργία συνθηκών που να επιτρέπουν κάτι τέτοιο.

kateliadi@gmail.com

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μόνο η πρωτοβουλία της ΣΕΚ είναι αποδεκτή από την Κυβέρνηση

ΜΑΡΙΝΑ ΚΟΥΜΑΣΤΑ, 13:38 (τελευταία ενημέρωση 13:38)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το μέλλον των δημόσιων νοσοκομείων: Αυτονόμηση σε δύο φάσεις

ΜΑΡΙΝΑ ΚΟΥΜΑΣΤΑ, 13:29 (τελευταία ενημέρωση 13:29)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Υπό τριήμερη κράτηση στα κατεχόμενα οι Αιγύπτιοι ψαράδες

Πολίτης News, 13:13 (τελευταία ενημέρωση 13:13)

Επιστροφή
στην αρχή