Μήνυμα Προέδρου από τις Σεϋχέλλες

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, ο οποίος είναι στις Σεϋχέλλες για διακοπές, ενημερώνεται συνεχώς για τις εξελίξεις στην παιδεία...

Mε τη στελέχωση των σχολείων να βρίσκεται στον αέρα και τον διάλογο μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και των εκπαιδευτικών οργανώσεων να έχει, προς το παρόν, οδηγηθεί σε αδιέξοδο, χρειάστηκε και πάλι χθες η παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας. Οπως πληροφορούμαστε, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, ο οποίος είναι στις Σεϋχέλλες για διακοπές, ενημερώνεται συνεχώς για τις εξελίξεις στην παιδεία και προχώρησε παρασκηνιακά σε υποδείξεις και στις δύο πλευρές, σε μια προσπάθεια να βρεθούν και πάλι γύρω από το ίδιο τραπέζι και η νέα σχολική χρονιά να αρχίσει ομαλά. Παρά το έντονο παρασκήνιο και την προεδρική παρέμβαση, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις βρίσκονται σε αναμονή της απάντησης του υπουργού Παιδείας επί των εισηγήσεών τους πριν πουν την τελευταία τους κουβέντα.

Θα απαντήσει


Η ασυνεννοησία, πάντως, που διέπει τις σχέσεις των δύο πλευρών κτυπά κόκκινο. Το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με έγκυρη πηγή, ανέμενε από τις οργανώσεις την κατάθεση απόψεων που να αφορούν τα τέσσερα εξορθολογιστικά μέτρα, εντούτοις «ουδεμία σχέση είχαν οι προτάσεις τους με αυτά». Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, από την άλλη, διερωτούνται ακόμη σε τι πρέπει να απαντήσουν αφού οι θέσεις τους επί των προτάσεων Χαμπιαούρη είναι πασίγνωστες: Δεν τις αποδέχονται! Παρ’ όλα αυτά, ο Κώστας Χαμπιαούρης θα απαντήσει συγκεκριμένα στις προτάσεις και των τριών εκπαιδευτικών οργανώσεων, πιθανότατα μέχρι αύριο Τετάρτη, και δεν αποκλείεται κάποιες από τις εισηγήσεις τους να πάρουν σάρκα και οστά. Οι δε εγκριθείσες προτάσεις από το Υπουργικό, σύμφωνα με την ίδια πηγή, τίθενται προς συζήτηση, ωστόσο δεν αποσύρονται. Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, πάντως, θέτουν επί τάπητος και το θέμα των συμβασιούχων εκπαιδευτικών. Το γεγονός ότι 300 περίπου εκπαιδευτικοί (όλων των βαθμίδων) μένουν εκτός σχολείου έχει θέσει νέα βόμβα στα θεμέλια του διαλόγου. Εξ όσων ο «Π» πληροφορείται, ο υπουργός είναι έξω φρενών με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων, αφού «το μέτρο που αφορά τον διορισμό εκπαιδευτικών από δύο καταλόγους (διοριστέων και διορισίμων) ήταν γνωστό. Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, ωστόσο, υπενθυμίζουν τις διαβεβαιώσεις του νυν και του τέως υπουργού Παιδείας ότι το μέτρο δεν θα οδηγούσε στην ανεργία τους εκπαιδευτικούς που ήδη βρίσκονται στην έδρα. Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα των εκπαιδευτικών οργανώσεων, θα αποφασιστούν αφού θα έχουν ενώπιόν τους την απάντηση του υπουργού Παιδείας.

Η επιστολή


Ο «Π» εξασφάλισε την επιστολή που απέστειλαν οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις στον Κ. Χαμπιαούρη το βράδυ της Παρασκευής, στην οποία περιλαμβάνονται ενδελεχώς οι εισηγήσεις τους. Πιο συγκεκριμένα, η ΟΕΛΜΕΚ εισηγείται:


1. Mείωση του αριθμού των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών. Κατά την ΟΕΛΜΕΚ ο αριθμός των αποσπάσεων εκπαιδευτικών είναι τεράστιος (328,2 εκπαιδευτικοί λειτουργοί από όλες τις βαθμίδες).
2. Με δεδομένο ότι υπάρχουν 42 Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης (KIE) παγκύπρια με εξήντα πέντε διευθύνοντες, η ΟΕΛΜΕΚ ζητά από το υπουργείο να εξετάσει την εξοικονόμηση ενός αριθμού θέσεων από αυτόν το τομέα.
3. Μετάταξη μόνιμων εκπαιδευτικών που πλεονάζουν λόγω των εκπαιδευτικών αναγκών που προέκυψαν από την εφαρμογή του νέου ωρολόγιου προγράμματος και της νέας δομής του λυκείου μετά την κατάργηση του ενιαίου λυκείου.
4. Αναστολή του προγράμματος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τους β.δ. που ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
5. Υιοθέτηση της ίδιας πρακτικής σε σχέση με τη σύνθεση τμημάτων στα αθλητικά και μουσικά λύκεια.
6. Κάλυψη των πρόωρων αφυπηρετήσεων, οι οποίες σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στα χέρια της η ΟΕΛΜΕΚ υπερβαίνουν τις 30 (από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι σήμερα).
7.΄Εγκριση πρόσθετων νέων θέσεων για υφιστάμενες πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας, όπως ο τομέας της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Τα στοιχεία που έχει ενώπιόν της η ΟΕΛΜΕΚ μαρτυρούν ότι ο τομέας παρουσιάζει σημαντική αύξηση αναγκών για τη νέα σχολική χρονιά, περίπου 40 νέες θέσεις εκπαιδευτικών, οι οποίες θα πρέπει να διατεθούν από το κράτος.
8. Παροχή κινήτρων για πρόωρη αφυπηρέτηση εκπαιδευτικών (κατάργηση επιβαρύνσεων).

Ο Χαμπιαούρης ανταποκρίθηκε στις οργανώσεις

Στα χέρια τους οι προτάσεις

Τις ζήτησαν δεκάδες φορές μέχρι σήμερα. Χθες, οι επίμαχες προτάσεις Χαμπιαούρη, οι οποίες έλαβαν το πράσινο φως από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 4 Ιουλίου 2018 για τον εξορθολογισμό του δημόσιου σχολείου και του όλου συστήματος παραχώρησης διδακτικού χρόνου για εκτέλεση άλλων εξωδιδακτικών καθηκόντων, έφτασαν στα χέρια των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Σήμερα, στις 9.30 το πρωί θα συνέλθει η Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ προκειμένου να αξιολογήσει τις προφορικές απαντήσεις που δόθηκαν από τον υπουργό Παιδείας στις εισηγήσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων, όπως αυτές υποβλήθηκαν στο κοινό έγγραφο που κατατέθηκε το βράδυ της περασμένης Παρασκευής. «Ο υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού θα μας στείλει και γραπτώς τις θέσεις του, αλλά προφορικά μας έδωσε ήδη κάποιες πρώτες απαντήσεις, οι οποίες φαίνεται να μην αφήνουν περιθώρια για θετική κατάληξη», ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Γιάννος Σωκράτους. Ερωτηθείς εάν θα τοποθετηθούν γραπτώς μέχρι την Τετάρτη πάνω στα μέτρα τα οποία έχουν ληφθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο, και ευρύτερα για τον εξορθολογισμό του δημόσιου σχολείου και του όλου συστήματος αξιοποίησης του εξωδιδακτικού χρόνου, ο κ. Σωκράτους είπε ότι για τα συγκεκριμένα μέτρα του Υπουργικού Συμβουλίου οι εκπαιδευτικές οργανώσεις πρότειναν ήδη άλλα αντισταθμιστικά μέτρα. «Στα μέτρα εκείνα του Υπουργικού Συμβουλίου, που ειρήσθω εν παρόδω διαφωνήσαμε εξ αρχής και για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε αλλά και επί της ουσίας, αντιπροτείναμε άλλα αντισταθμιστικά και σχεδόν ισοδύναμα μέτρα ως προς τον αριθμό των θέσεων που απαιτούνται για να μπορέσει να εξευρεθεί μια λύση, η οποία να επιτρέψει να ξεκινήσουν κανονικά τα σχολεία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο», συμπλήρωσε.

Οι προτάσεις της ΠΟΕΔ και της ΟΛΤΕΚ στις οποίες καλείται να απαντήσει ο υπουργός Παιδείας

Από τις αποσπάσεις, μέχρι... αναστολή επιμορφώσεων

Σε τέσσερις προτάσεις της ΠΟΕΔ και σε έξι της ΟΛΤΕΚ καλείται να απαντήσει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Χαμπιαούρης. Οι εισηγήσεις της ΠΟΕΔ, όπως περιλαμβάνονται στο κοινό έγγραφο των εκπαιδευτικών οργανώσεων, αφορούν τα εξής:


1. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών: Ο εξορθολογισμός των αποσπάσεων που επιτελούν διοικητικό έργο στο Υπουργείο Παιδείας (201,6 από τις οποίες οι μισές περίπου προέρχονται από τη δημοτική εκπαίδευση) μπορεί να «εξοικονομήσει» αμέσως μέχρι και 15 εκπαιδευτικούς στη δημοτική, προδημοτική και ειδική εκπαίδευση, κάτι που αναλογεί σε μείωσή τους κατά 15% («εξοικονόμηση» 15 εκπαιδευτικών).
2. Παραχώρηση υπηρεσιών: Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέχει η ΠΟΕΔ, 21 εκπαιδευτικοί που έχουν παραχωρηθεί σε υπηρεσίες εκτός Υπουργείου Παιδείας προέρχονται από τη δημοτική εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν θα πρέπει να χρεώνονται στην εκπαίδευση και ως εκ τούτου επιβάλλεται στη θέση τους να διοριστεί ανάλογος αριθμός εκπαιδευτικών («εξοικονόμηση» 21 εκπαιδευτικών).
3. Πρόγραμμα επιμόρφωσης: Αναστολή του εν λόγω προγράμματος το οποίο θα εφαρμοζόταν πιλοτικά σε 30 σχολικές μονάδες («εξοικονόμηση» 6 εκπαιδευτικών).
4. Η ΠΟΕΔ παρουσιάζεται έτοιμη να συζητήσει και κάποια άλλα μέτρα τα οποία δύναται να εξοικονομήσουν μικρό μεν αλλά σημαντικό υπό τις περιστάσεις αριθμό εκπαιδευτικών, επιτυγχάνοντας έτσι τον αριθμό που η διεύθυνση δημοτικής έχει καθορίσει ως ανάγκη εξοικονόμησης για τη νέα σχολική χρονιά («εξοικονόμηση» 10 εκπαιδευτικών). Θέτει επίσης τα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν το δημόσιο σχολείο, όπως η αντιμετώπιση της παραβατικής συμπεριφοράς, η αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού, η παροχή ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, η εκπαίδευση μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία, θέματα ασφάλειας και υγείας στα σχολεία, και αναμένει να δοθούν λύσεις από το υπουργείο.


Μετάταξη μόνιμων εκπαιδευτικών που πλεονάζουν λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από μαθητές/τριες, αναστολή επιμορφώσεων, κάλυψη πρόωρων αφυπηρετήσεων (τρεις στο σύνολο), σχέδιο πρόωρης αφυπηρέτησης εκπαιδευτικών, έγκριση δέκα νέων θέσεων που αποτελούν πρόσθετες ανάγκες για την ομαλή λειτουργία των ειδικών σχολείων και έγκριση είκοσι περίπου θέσεων εκπαιδευτικών που στελεχώνουν τα Μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, οι εισηγήσεις που κατέθεσε η ΟΛΤΕΚ.

 


Επιστροφή
στην αρχή