Μιχάλης Λαμπρινός: Μπορεί να προταθεί ως δικοινοτικό έργο το τραμ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ
Το Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας που καταρτίστηκε το 2010 και θα αρχίσει η επικαιροποίησή του θα μπορούσε να περιλάβει και το βόρειο μέρος της πόλης.

Στη δική μας πλευρά γνωρίζουμε την έκταση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Κυκλοφοριακή συμφόρηση, μεγάλος φόρτος οχημάτων, έλλειψη ποιοτικών δημόσιων μεταφορών, ανεπάρκεια ποδηλατόδρομων, πεζοδρομίων κ.λπ., προτεραιότητα στο αυτοκίνητο, δημιουργία νέων δρόμων…

Τα αίτια του κυκλοφοριακού προβλήματος και της μη ευφυούς πόλης μας είναι πολλαπλά, με κυριότερο, όπως αναφέρει στον «Π» ο επικεφαλής του κλάδου ενίσχυσης βιώσιμης κινητικότητας κ. Μιχάλης Λαμπρινός, την έλλειψη συνδεσιμότητας των τομεακών πολιτικών.

Όπως μας εξηγεί, κάθε τομέας της οικονομίας της χώρας μας, κάθε υπουργείο ή τμήμα, αναπτύσσει τις δικές του πολιτικές και στρατηγικές. Ωστόσο, επισημαίνει, υπάρχουν οριζόντια θέματα τα οποία επικαλύπτονται λόγω έλλειψης συνεργασίας μεταξύ των αρμοδίων. Το ζητούμενο, αναφέρει, είναι η βιώσιμη ανάπτυξη, και για αυτό χρειάζεται μία ενιαία στρατηγική ένας κεντρικός φορέας που να θέτει το πλαίσιο εφαρμογής και όλοι να ακολουθούν.

Κατακερματισμός

Το δεύτερο αίτιο αφορά το θέμα της χρήσης γης και της κινητικότητας αλλά και τις κατακερματισμένες ευθύνες. «Επιβάλλεται ενιαία ανάπτυξη πολεοδομικού σχεδιασμού και σχεδιασμού της κινητικότητας», η έλλειψη της οποίας, όπως μας εξηγεί, έχει οδηγήσει στον κατακερματισμό της ανάπτυξης των πόλεων με τεράστιο κόστος για το κράτος για δημιουργία υποδομών.

Σίγουρα για μια πιο συμπαγή πόλη θα χρειάζονταν λιγότερα χρήματα για υποδομές με τα κονδύλια που θα εξοικονομούνταν να διοχετεύονταν σε άλλα έργα υποδομής. Ο κ. Λαμπρινός θίγει επίσης την ανάγκη για μια ενιαία θεώρηση από όλους τους δήμους στα θέματα κινητικότητας, διότι σήμερα υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα που δεν μπορούν εύκολα να τύχουν διαχείρισης.

Σχέδιο κινητικότητας

Πιστεύει πως θα μπορούσε το Σχέδιο Κινητικότητας της Λευκωσίας το οποίο καταρτίστηκε το 2010 – σ.σ. και ελάχιστες πρόνοιές του έχουν υλοποιηθεί – και θα αρχίσει τώρα η επικαιροποίησή του, θα μπορούσε να περιλάβει και το βόρειο μέρος της πόλης.

Το ίδιο ισχύει και για εθνικό σχέδιο μεταφορών που θα καλύψει ολόκληρη την Κύπρο και το οποίο έχει αποφασιστεί ότι θα υλοποιηθεί. Σύμφωνα με τον κ. Λαμπρινό, ένα σχέδιο κινητικότητας θα μπορούσε να θέσει σε ένα γενικό πλαίσιο τις κατευθυντήριες γραμμές για τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει το κράτος σε περίπτωση λύσης στον τομέα των συγκοινωνιών.

Καταλήγοντας, ο κ. Λαμπρινός σημείωσε πως η μελέτη για το τραμ της Λευκωσίας θα μπορούσε να προταθεί ως δικοινοτικό έργο ακόμα και χωρίς λύση, με μία γραμμή να τερματίζει στην άλλη πλευρά της Λευκωσίας. Θα μπορούσε βεβαίως, εάν υπάρχει θέληση, να εφαρμοστεί αρχικά με μία λεωφορειακή γραμμή.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Επιστροφή
στην αρχή