Λίγος, λιγότερος, ολίγιστος...

ΑΠΟΨΗ /ΜΕ ΜΟΛΥΒΙ ΚΑΙ ΧΑΡΤΙ
Τα προχωρημένα μαθηματικά της μέσης εκπαίδευσης υποδεικνύουν ότι περισσότερες προσλήψεις πρέπει να γίνουν σε γυμνάσια και λύκεια

Παραμονές της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς και βρισκόμαστε και πάλι αντιμέτωποι με αριθμούς και διεκδικήσεις. Οι εκπαιδευτικοί μας ξεσπαθώνουν εναντίον του υπουργείου Παιδείας και ζητούν –η κάθε κατηγορία– καλύτερες αναλογίες στη στελέχωση των σχολείων. Κι αν δεν ικανοποιηθούν, μας λένε ότι τα σχολεία μπορεί να ξεκινήσουν τη χρονιά τους με διαμαρτυρία. Ας δούμε όμως τους αριθμούς. Στο σύνολο τα παιδιά που θα φοιτήσουν θα είναι φέτος κατά πεντακόσια περισσότερα από ό,τι πέρσι. Δεν άκουσα ούτε μία ανακοίνωση ανακούφισης από όσους χρόνια τώρα άγχονται και προειδοποιούν για υπογεννητικότητα και εξαφάνιση, αλλά άσε. Το σημαντικό είναι ότι φέτος τα δημοτικά θα υποδεχθούν χίλια παιδιά περισσότερα από ό,τι πέρσι. Με μαθηματικά του δημοτικού αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά της μέσης εκπαίδευσης θα είναι πεντακόσια λιγότερα. Που σημαίνει; Ότι τα δημοτικά θα έχουν μεγαλύτερες ανάγκες.

Αυτό όμως δεν είναι φανερό για όλους. Τα προχωρημένα μαθηματικά της μέσης υποδεικνύουν ότι περισσότερες προσλήψεις πρέπει να γίνουν σε γυμνάσια και λύκεια. Και έτσι οι οργανώσεις των εκπαιδευτικών έρχονται σε αντιπαράθεση μεταξύ τους για το ποια έχει περισσότερες ανάγκες. Θα πρότεινα, αντί για τις διαδοχικές συναντήσεις του υπουργείου με δασκάλους και καθηγητές να γίνονταν κοινές. Και τα επιχειρήματά τους θα ήθελα να τα ακούσω σε δημόσιο διάλογο και όχι σε αποσπασματικές ανακοινώσεις. Εύκολα κανείς θα δεχόταν ότι τόσο το πρόβλημα του αναλφαβητισμού όσο και οι μαθησιακές δυσκολίες αναγνωρίζονται και αντιμετωπίζονται καλύτερα όσο νωρίτερα γίνεται η διάγνωση, κι έτσι ελαττώνεται σταδιακά και η ανάγκη της ενισχυτικής διδασκαλίας στη μέση. 

Στο θέμα της αύξησης του αριθμού των παιδιών που θα φοιτήσουν φέτος στα δημοτικά ίσως υπάρχει κάπου στο πίσω μέρος του μυαλού κάποιων ότι πρόκειται για αλλόγλωσσα παιδάκια. Σ’ αυτούς τους κάποιους αρέσουν οι έννοιες ελληνικός πολιτισμός, διαφορά, ανωτερότητα, εξελληνισμός. Τους έχω μία έκπληξη: η εκπαίδευση, η «εξημέρωση» καλά είναι να αρχίζει από νωρίς. Εγώ θα μίλαγα για ενσωμάτωση. Που είναι και μία από τις υποχρεώσεις της Παιδείας όταν αναφερόμαστε σε ένα συντεταγμένο, ευνομούμενο και πολιτισμένο δυτικό κράτος. Το οποίο έχει καθήκον να σχεδιάζει και να προγραμματίζει το εκπαιδευτικό του σύστημα. Τραβώντας στον χρόνο μια γραμμή κι αρχίζοντας κάποτε την εκλογίκευση και τον σοβαρό προγραμματισμό. 

Πράγμα που θα σήμαινε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα αντιμετωπίζεται ως ενιαίο σύνολο και όχι αποσπασματικά και ενδίδοντας στους εκάστοτε απειλητικότερους. Σε αυτό το μοντέλο οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται, ανεξαρτήτως της βαθμίδας στην οποία υπηρετούν, αναγνωρίζουν τις ανάγκες και στο τέλος κάνουν και μια αποτίμηση του έργου τους. Σε απλά ελληνικά αυτοκριτική. Διαφορετικά οι λίγοι τα βάζουν με τους λιγότερους και όλοι μαζί καταντούν ολίγιστοι όσον αφορά την απόδοση στο εκπαιδευτικό τους έργο.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Η κυβερνητική κλίκα και η κοινωνική κανονικότητα

ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΑΤΤΟΣ, 10:55 (τελευταία ενημέρωση 10:55)

ΑΠΟΨΗ

Keep calm περιμένοντας το τρυπάνι του «Stena IceMax»

ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ, 09:40 (τελευταία ενημέρωση 09:40)

ΑΠΟΨΗ

Κανένα παζάρι για την κάρτα

ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΜΑΝΩΛΗ, 17.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή