Κρίση στην εκπαίδευση: Κατάκριση και επίκριση

ΑΠΟΨΗ /ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ
Είναι πρωτοφανής η αγωνία που διακατέχει όλους για μια νέα, άγνωστη σχολική καθημερινότητα που θα ξημερώσει στις 3 του Σεπτέμβρη

Του Απόστολου Αποστολίδη*

Έντονος ο προβληματισμός. Πολλά τα ερωτήματα. Μεγάλη η ανησυχία. Τι μέλλει γενέσθαι;

Αλήθεια, κατάλαβε η κοινωνία προς τα πού την κατευθύνουν; Συνειδητοποιεί πως μετέρχονται οποιαδήποτε διαθέσιμη μέθοδο και εκμεταλλεύονται οποιονδήποτε διαθέσιμο υποστηρικτή της πολιτικής τους για να μειώσουν περαιτέρω την εκτίμηση προς το πρόσωπο των εκπαιδευτικών; Ποιος τελικά είναι ο κερδισμένος από αυτή την κατάσταση; Αλλά και ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετούνται μέσω του μένους που καλλιεργούν εναντίον των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου;

Ας δούμε ένα-ένα τα σημεία. Ψύχραιμα, στη βάση γεγονότων, ας προσπαθήσουμε να συμπληρώσουμε το παζλ μέχρι αυτή τη στιγμή.

(α) Καταστρατήγηση των διαδικασιών που ο νόμος επιβάλλει για συζήτηση οποιουδήποτε θέματος άπτεται εργασιακών ζητημάτων αλλά και εκπαιδευτικής πολιτικής. Πού οδηγεί αυτό; Σε μια κοινωνία που θα φιμωθεί και θα τις επιβάλλονται ρυθμίσεις, για τις οποίες όχι μόνο δεν θα έχει λόγο, αλλά ο πολίτης θα τιμωρείται ακόμα και με φραστική αμφισβήτηση.

(β) Παράτυπη αποδυνάμωση των συντεχνιών των εκπαιδευτικών μέσα από την αποδιοργάνωσή τους. Ποιους εξυπηρετεί; Μα φυσικά όσους επιθυμούν να εφαρμόσουν μισθούς πείνας σε όλο τα φάσμα της οικονομίας. Από την ΟΕΒ και το ΚΕΒΕ, μέχρι τους τραπεζίτες και τον Αρχιεπίσκοπο. Όσους επιθυμούν τον εργαζόμενο σε κάθε τομέα απροστάτευτο, έρμαιο των ορέξεων κάθε εργοδότη.

(γ) Συναφής με όλο αυτό και η επίθεση, η μονομερής διαφοροποίηση των εργασιακών όρων σε όλο το πεδίο της εκπαίδευσης. Αυξάνεται ο αριθμός των εργαζομένων χωρίς σταθερή εργοδότηση και επιδιώκεται η μείωση του αριθμού των μονίμων. Δεν ανταποκρίνεται στη στοχοθέτηση των πιο πάνω και πάλι;

(δ) Μείωση του κύρους του εκπαιδευτικού μέσα από έντονη αμφισβήτηση. Εδώ και τρεις μήνες οι μαθητές ακούνε υπουργό, οργανωμένους γονείς, τους γονείς τους ενδεχομένως, γενικό ελεγκτή και Αρχιεπίσκοπο να αναφέρονται απαξιωτικά στους δασκάλους τους και τους καθηγητές τους. Πού οδηγεί αυτό; Οι πιο πάνω αυτουργοί γνωρίζουν πολύ καλά. Οι γονείς των παιδιών κατανοούν ποια ζημιά προκαλείται στην ίδια τη σχολική ζωή, δηλαδή τη ζωή των παιδιών τους; Αντιλαμβάνονται πως υποθάλπονται η απειθαρχία, η αγένεια και κυρίως η ένταση ανάμεσα στους ανθρώπους του σχολείου, που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει στον αποσυντονισμό της σχολικής ζωής;

(ε) Μήπως αυτή η απαξίωση οδηγεί και σε κάποια άλλα συμπεράσματα ή άραγε τρέχει πολύ η σκέψη μας; Ας τα καταγράψουμε συνοπτικά και ας παρακολουθούμε τις εξελίξεις, πιο υποψιασμένοι από πριν, ευχόμενοι να διαψευστούμε.

  • Αποτελεί άραγε παράμετρο υλοποίησης της πολιτικής ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, που τόσο εύγλωττα υπερασπίζονται τόσο ο Αβέρωφ Νεοφύτου όσο και ο βουλευτής Κερύνειας του ίδιου κόμματος Μάριος Μαυρίδης (από την αρχή της οικονομικής κρίσης);
  • Προετοιμάζει το έδαφος για ένα σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού που θα οδηγεί στον εξοστρακισμό αντί να προωθεί τη στήριξη και την υποστήριξη για επιτέλεση του εκπαιδευτικού έργου;
  • Δημιουργεί πρόσφορο έδαφος ώστε να επιβληθεί χωρίς αντίλογο ένα σύστημα αξιολόγησης του μαθητή, που να παραγράφει την ανθρώπινη διάσταση της ατομικότητάς του και την ίδια ώρα θα τον μετρά ως παραγωγική μονάδα και μόνο;

(στ) Ανάδειξη μιας σπάταλης ομάδας εργαζομένων, των εκπαιδευτικών. Χωρίς επαρκή τεκμηρίωση, βγήκαν με τη σειρά (ακόμα μια φορά, πιο έντονα) η κυβέρνηση, ακολούθησε ο γενικός ελεγκτής, ο Αρχιεπίσκοπος, το ΚΕΒΕ και η ΟΕΒ. Τι σχέση έχουν μεταξύ τους; Μα, το μεγαλύτερο κοινωνικοοικονομικό σκάνδαλο στην κυπριακή κοινωνία από τη μέρα της ανεξαρτησίας: Συνεργατισμός! Κατηύθυναν, χειραγώγησαν τη σκέψη της κοινωνίας προς την κατάκριση των εκπαιδευτικών, κρύβοντας πίσω από το σύννεφο σκόνης, που ο ανεμοστρόβιλος της ισοπέδωσης του εκπαιδευτικού σήκωσε, τις ευθύνες τους για το έγκλημα και τις συνέπειες που οι πολίτες θα κληθούν να πληρώσουν (7,5 δισ. ευρώ)!

Τα σχολεία ανοίγουν… Ολοκληρώνεται ένα καλοκαίρι κατά το οποίο ο κόσμος των εκπαιδευτικών βίωσε τον καύσωνα της επίκρισης και της απαξίωσης, του ψεύδους και της παραπληροφόρησης.

Είναι πρωτοφανής η αγωνία που διακατέχει όλους για μια νέα, άγνωστη σχολική καθημερινότητα που θα ξημερώσει στις 3 του Σεπτέμβρη.

*Δασκάλου

Προέδρου Ανεξάρτητης Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών ΑΚίΔΑ

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Όλοι με τα χέρια ψηλά... Της Θεανώς Καλαβανά

ΘΕΑΝΩ ΚΑΛΑΒΑΝΑ, 08:31 (τελευταία ενημέρωση 08:31)

ΑΠΟΨΗ

Το κουσούρι του κ. Οδυσσέα Μιχαηλίδη

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 23.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Σχεδιασμός εξάλειψης λίπους...

ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ, 23.09.2018

Επιστροφή
στην αρχή