Κουρσουμπά: Η κρίση στην εκπαίδευση είναι υγιής ανάπτυξη της κοινωνίας

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

«Θέλω να πιστεύω ότι, στηριζόμενος στα θεμέλια των δικαιωμάτων του παιδιού, ο προβληματισμός θα οδηγήσει σε θετικές αλλαγές».

Η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Λήδα Κουρσουμπά, σημειώνει ότι ο προβληματισμός και η αγωνία που διακατέχουν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στην αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς δεν καταδεικνύουν την «κατάντια» της εκπαίδευσης, αλλά, αντιθέτως, την υγιή ανάπτυξη μιας κοινωνίας. 
 
«Θέλω να πιστεύω ότι, στηριζόμενος στα θεμέλια των δικαιωμάτων του παιδιού, ο προβληματισμός θα οδηγήσει σε θετικές αλλαγές, οι οποίες θα συνάδουν με τις πρόνοιες της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, αλλαγές οι οποίες θα αναβαθμίσουν τον παιδοκεντρικό χαρακτήρα της κυπριακής κοινωνίας», αναφέρει η Επίτροπος σε μήνυμά της με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς 2018-2019.
 
Προσθέτει ότι «το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση υποχρεώνει το κράτος να παρέχει εκπαίδευση, η οποία να μην υπηρετεί μόνο την απόκτηση γνώσεων, αλλά να στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού».
 
Όπως αναφέρει η Επίτροπος, «η εκπαίδευση είναι το εργαλείο μέσα από το οποίο κατανοούμε καλύτερα τον εαυτό μας και αυτούς που είναι διαφορετικοί από εμάς, είναι η γέφυρα μεταξύ των διαφορών μας, το μέσο με το οποίο καλλιεργούμε οικουμενικές αξίες, όπως ο σεβασμός, η ειρήνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η δημοκρατία».
 
Ο στόχος αυτός, συνεχίζει, «δεν υλοποιείται μόνο μέσα από το Αναλυτικό Πρόγραμμα, αλλά και μέσα από τη βιωματική εμπειρία και ως εκ τούτου, ο χώρος της εκπαίδευσης, ο οποίος καλύπτει μεγάλο μέρος της ζωής των παιδιών, επιβάλλεται να είναι απαλλαγμένος από συγκρούσεις, διακρίσεις και βία.
 
Η κ. Κουρσουμπά εκτιμά ότι «θα πρέπει οι αλλαγές στην εκπαίδευση να στοχεύουν να διασφαλίσουν, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ότι το παιδί θα απολαμβάνει όλα τα δικαιώματα που του αναγνωρίζει η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού και θα έχει μια υγιή και σφαιρική ανάπτυξη». 
 
Αναφέρει ότι «για κάθε απόφαση θα πρέπει να αξιολογούνται οι πιθανές επιπτώσεις (θετικές και αρνητικές) στα παιδιά».
 
Επίσης, «η αξιολόγηση και ο προσδιορισμός του τι, τελικά, είναι προς το συμφέρον ενός παιδιού προϋποθέτει διαδικασία, η οποία εμπεριέχει εγγυήσεις, που διασφαλίζουν ότι, πράγματι, έγινε σωστή αξιολόγηση και ότι λήφθηκε η καλύτερη δυνατή απόφαση για τα παιδιά, πάντα με την αναγκαία τεκμηρίωση».
 
Στο μήνυμά της η Επίτροπος αναφέρεται στην επισήμανση της κυπριακής Παιδοβουλής, για τη μη συμμετοχή των παιδιών στο διάλογο για τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης και αναφέρει ότι είναι «μια απουσία, που δεν εξασφαλίζει ότι οι οποιεσδήποτε αποφάσεις ληφθούν θα διασφαλίζουν το συμφέρον του παιδιού». 
 
«Συνεπώς, η αποχή των παιδιών από την οποιαδήποτε διαδικασία αλλαγής και εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης επιβάλλεται να μας προβληματίσει ως προς τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των παιδιών, γενικότερα, και τον στόχο της εκπαίδευσης για τη δημιουργία ενεργών και δημοκρατικών πολιτών στον τόπο μας, ειδικότερα», καταλήγει το μήνυμα της Επιτρόπου για τα Δικαιώματα του Παιδιού.   
 
Η Λήδα Κουρσουμπά εύχεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς τα καλύτερα για μια παραγωγική και δημιουργική χρονιά.   


Επιστροφή
στην αρχή