Κομισιόν εντίον Κύπρου: Ξεκινά διαδικασίες για παραβάσεις

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ
Η Κομισιόν καλεί την Κύπρο, μεταξύ άλλων, να ψηφίσει οδηγία για αυστηρότερο έλεγχο των οχημάτων μέσω του τεχνικού ελέγχου.

Η Κομισιόν αποφάσισε σήμερα να επιτείνει τρεις διαδικασίες επί παραβάσει κατά της Κύπρου, να ξεκινήσει μια από την αρχή και να περατώσει δύο άλλες υποθέσεις επί παραβάσει με τις οποίες η χώρα έχει πλέον συμμορφωθεί.

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν κάλεσε σήμερα την Κύπρο και άλλες δύο χώρες να κοινοποιήσουν τα εθνικά τους μέτρα για τη μεταφορά των επικαιροποιημένων ευρωπαϊκών κανόνων σχετικά με τα μέγιστα βάρη και τις μέγιστες διαστάσεις ορισμένων οδικών οχημάτων (οδηγία 2015/719/ΕΕ).

Οι εν λόγω κανόνες, οι οποίοι αφορούν τις διεθνείς μεταφορές, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και στην ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων στην Ευρώπη. Μεταξύ άλλων, η οδηγία εισάγει παρεκκλίσεις για τα βαρέα φορτηγά οχήματα με βελτιωμένες αεροδυναμικές επιδόσεις, καθώς και για εκείνα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα. Το γεγονός αυτό αποτελεί κίνητρο για τη χρήση καθαρότερων οχημάτων, τα οποία μπορεί να είναι μακρύτερα ή βαρύτερα από τα συμβατικά.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, η εν λόγω οδηγία έπρεπε να έχει μεταφερθεί από τα κράτη μέλη ως τις 7 Μαΐου 2017. Όλα τα ενδιαφερόμενα κράτη μέλη έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να κοινοποιήσουν στην Επιτροπή όλα τα μέτρα που έλαβαν προκειμένου να εξασφαλίσουν την πλήρη μεταφορά της οδηγίας. Διαφορετικά, μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει αυτές τις υποθέσεις στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Επιπλέον, η Κομισιόν κάλεσε την Κύπρο και άλλα 5 Κράτη Μέλη να μεταφέρουν πλήρως στο εθνικό τους δίκαιο τη «Δέσμη μέτρων για τον τεχνικό έλεγχο» που εγκρίθηκε το 2014 και αποβλέπει στον καλύτερο έλεγχο των οχημάτων στην ΕΕ, και, ως εκ τούτου, στην αποτελεσματικότερη οδική ασφάλεια. Αυτή η δέσμη μέτρων αποτελείται από τρεις οδηγίες της ΕΕ, τις οποίες τα κράτη μέλη όφειλαν να μεταφέρουν στο εθνικό τους δίκαιο έως τις 20 Μαΐου 2017.

Η οδηγία καλύπτει τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα φορτηγά, τα λεωφορεία, τα βαριά ρυμουλκούμενα, τις μοτοσικλέτες και τους ελκυστήρες μεγάλης ταχύτητας, και καθορίζει τα στοιχεία που πρέπει να ελέγχονται κατά τον τεχνικό έλεγχο, τις μεθόδους δοκιμών, τα ελαττώματα και την αξιολόγησή τους. Η οδηγία θεσπίζει επίσης ελάχιστες απαιτήσεις για τις εγκαταστάσεις δοκιμών, την κατάρτιση των επιθεωρητών και τους εποπτικούς φορείς.

Ακολούθως η Κομισιόν αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή (1ο στάδιο) στην Κύπρο και άλλες 8 χώρες γιατί δεν έχει ορίσει αρχές ως αρμόδιες για την εφαρμογή των ενωσιακών κανόνων όσον αφορά τους χρήστες βάσει του πρωτοκόλλου της Ναγκόγια για την πρόσβαση στους γενετικούς πόρους (αποκαλούμενη «ενωσιακή πρόσβαση και καταμερισμός οφελών» [κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 511/2014].

Κάθε κράτος μέλος πρέπει να ορίσει μία ή περισσότερες αρχές ως αρμόδιες για την εφαρμογή του εν λόγω κανονισμού όσον αφορά την πρόσβαση στους γενετικούς πόρους. Επίσης, τα κράτη μέλη πρέπει να θεσπίσουν αποτελεσματικούς, αναλογικούς και αποτρεπτικούς κανόνες σχετικά με τις κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε περίπτωση παράβασης του κανονισμού. Η παγκόσμια βιοποικιλότητα προστατεύεται από τη διεθνή σύμβαση για τη βιολογική ποικιλότητα και το σχετικό πρωτόκολλο της Ναγκόγια.

Φερεγγυότητα και πνευματικά δικαιώματα 

Αντιθέτως, η Κομισιόν αποφάσισε να περατώσει υπόθεση επί παραβάσει κατά της Κύπρου καθώς η χώρα μετέφερε στο εθνικό της δίκαιο τους κανόνες σχετικά με την ασφάλιση και την αντασφάλιση («Φερεγγυότητα II» — οδηγία 2009/138/ΕΕ, και «Omnibus II» οδηγία 2014/51/ΕΕ) Η οδηγία «Φερεγγυότητα ΙΙ», ένα πλαίσιο προληπτικής εποπτείας με βάση τον κίνδυνο των ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών εταιρειών, αποσκοπεί στην προστασία των αντισυμβαλλομένων και των δικαιούχων, με την εξασφάλιση της χρηματοπιστωτικής ευρωστίας των ασφαλιστικών εταιρειών. Η Επιτροπή αποφάσισε σήμερα να περατώσει τις υποθέσεις επί παραβάσει που είχε κινήσει κατά των εν λόγω κρατών μελών τον Μάιο του 2015.

Τέλος αποφάσισε να περατώσει την υπόθεση επί παράβασει κατά της Κύπρου για τα εθνικά μέτρα για τη μεταφορά της οδηγίας σχετικά με τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων στο εθνικό τους δίκαιο. Οι υποθέσεις αυτές αφορούσαν την απουσία μέτρων μεταφοράς και όχι την ουσία των εθνικών εκτελεστικών διατάξεων.

Σκοπός της οδηγίας για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων είναι να βελτιώσει τη διοίκηση όλων των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης με τον καθορισμό κοινών προτύπων διακυβέρνησης, διαφάνειας και οικονομικής διαχείρισης. Επιπλέον, θεσπίζει κοινά πρότυπα όσον αφορά τη χορήγηση πολυεδαφικών αδειών για την ηλεκτρονική χρήση μουσικών έργων στην εσωτερική αγορά. Η οδηγία συνιστά ουσιώδες μέρος της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα πνευματικά δικαιώματα. Όλοι οι οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης πρέπει να βελτιώσουν τα πρότυπά τους όσον αφορά τη διακυβέρνηση και τη διαφάνεια.

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κίνα: Εκτελέστηκε η «διαβολική» νταντά

Πολίτης News, 18:55 (τελευταία ενημέρωση 18:55)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Συνάντηση Τσίπρα – Καμμένου στον απόηχο της κρίσης

Πολίτης News, 18:53 (τελευταία ενημέρωση 18:53)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ζάεφ: Αυτή θα είναι η Μακεδονία μας και δεν θα υπάρχει άλλη

Πολίτης News, 18:37 (τελευταία ενημέρωση 18:37)

Επιστροφή
στην αρχή