Και τώρα, οι ηθικοί αυτουργοί σε ρόλο... δικαιοκρίτη!

ΑΠΟΨΗ /ΚΑΤΑ ΒΑΡΒΑΡΩΝ
Το να γίνονται καραγκιόζηδες, ακόμα και τόσο, δεν πρέπει να μας εκπλήττει. Δεν τους είναι και δύσκολο... Η ξεδιαντροπιά τους όμως εξοργίζει πια.

Σπανίως μια είδηση έχει μόνο μία ανάγνωση. Και κάποτε, η αντίστροφη ανάγνωση είναι ίσως που εμπεριέχει το σημαντικό.

Εδώ, ωστόσο, δεν μπορώ να το πω με βεβαιότητα. Νομίζω πως και η καλή και η… ανάποδη είναι εξαιρετικά σημαντικές. Διότι όταν η είδηση αφορά μια δημοσκόπηση με βάση την οποία το 61% των ερωτηθέντων θεωρεί πως πρέπει να φύγει ο Βρομόστομος Β’ και μπει νέος CEO στην Εκκλησία Κύπρου ΛΤΔ, δεν το προσπερνάς. Ειδικά σε μια χώρα σαν αυτήν.

Ούτε και την ανάποδη όμως, έτσι; Διότι όταν ένας/μία στους τέσσερις (25%) λέει πως δεν πρέπει να φύγει, τα πράγματα γίνονται κάπως ανησυχητικά. Κι αν σ’ αυτούς προσθέσεις το ποσοστό του κλασικού κυπριακού Ουγκ (14%) το οποίο λέει Δεν Ξέρω/Δεν Απαντώ (και εδώ) το ερώτημα προκύπτει αβίαστα: Τριάντα εννέα στους/στις εκατό που βλέπουμε εκεί έξω… ΔΕΝ λέει «ναι» στο ερώτημα εάν πρέπει να φύγει ο συγκεκριμένος;

Δεν είναι πέντε, δεν είναι δέκα, ούτε καν είκοσι. Είναι 39/100, από τους οποίους οι 25 θεωρούν κιόλας ότι πρέπει να μείνει.

Enter, ο Συνήγορος του Διαβόλου: Μπορεί κάποιοι να ξέρουν ότι το πιθανότερο είναι να δούμε στη θέση του τον Πάφου ο οποίος είναι ό,τι χειρότερο υπάρχει σήμερα στη Σύνοδο. Ναι, Συνήγορε, αυτό είναι γεγονός αλλά πόσοι το ξέρουν; Ένας/μία στα 39; «Στα» ναι. Με αδικείτε;

Μιλώντας για τη Σύνοδο, διερωτώμαι πόσο πιο γελοίοι μπορούν να γίνουν αυτοί οι τύποι. Μα είναι άθλιοι πραγματικά. Χθες αποκαλύφθηκε ότι στις 19 του μήνα η Ιερά Σύνοδος θα καθαιρέσει τον παπά ο οποίος καταδικάστηκε στην υπόθεση της άτυχης Έλενας Φραντζή. Τόσο γελοίοι ναι.

Θα μου πείτε, αυτό δεν έπρεπε να γίνει; Δεν ξέρω για να είμαι ειλικρινής. Για μένα η υπόθεση έκλεισε με την καταδίκη του και το γεγονός ότι εξέτισε την ποινή του. Εάν κάτι εκκρεμεί αυτό ναι έχει σχέση με την «Ιερά» Σύνοδο, όχι τον ίδιο. Και είναι η εγκληματική συμπεριφορά της και η απύθμενη υποκρισία της. Η οποία, ειλικρινά, καταντά προκλητική.

Διότι αυτοί είναι που έστησαν, όπως όλοι θυμόμαστε, μια παρωδία δίκης προκειμένου να ξεπλύνουν τον παπά. Αυτοί παραποίησαν την έκθεση του ειδικού, πιάστηκαν από μια αναφορά ενώ το συμπέρασμά του ήταν το αντίθετο, αγνόησαν όπως και ο ειδικός κατήγγειλε όλα τα άλλα και έβγαλαν αναξιόπιστη τη μαρτυρία του θύματος, ΠΡΙΝ καν το δικαστήριο αποφανθεί. Επιχειρώντας να προκαταλάβουν τη δικαιοσύνη.

Και από τα πρακτικά του ψευδοδικαστηρίου αυτών των άθλιων τύπων είναι που έβγαιναν πράγματα όπως τα ακόλουθα (δανείζομαι τα αποσπάσματα από το ρεπορτάζ των συναδέλφων Βάσου Βασιλείου και Μιχάλη Χατζηβασίλη στον «Φιλελεύθερο» οι οποίοι και αποκάλυψαν τα πρακτικά):

«Ο μητροπολίτης Κύκκου λέγει ότι το παράπτωμα διά το όποιον κατηγορείται ο π. Στυλιανός Σάββα δεν είναι ούτε μοιχεία, ούτε πορνεία, αλλά ’συγκυλισμός’ και θα πρέπει να εξετάσωμεν τι οι ιεροί κανόνες διαλαμβάνωσιν εις την περίπτωσιν ταύτην. (Συγκυλισμός είναι η σωματική επαφή χωρίς συνουσία, όπως αναφέρεται στα λεξικά)».

«Ο μητροπολίτης Λεμεσού, λαβών τον λόγον, λέγει, ότι όταν εις μίαν υπόθεσιν δεν υπάρχωσι δύο ή τρεις μάρτυρες, τότε η υπόθεσις θεωρείται ως μη υπάρχουσα. Εφ’ όσον, λέγει η ανακριτική επιτροπή περατώσασα το έργον αυτής κατέληξεν εις το συμπέρασμα ότι ουδέν αξιόποινον έπραξεν ο π. Στυλιανός Σάββα, τότε θα πρέπει να αποδεχθώμεν την γνώμην του οικείου επισκόπου, αντί να αναμένωμεν την τυχόν προσφυγήν τού ως άνω καταδικασθεντός κληρικού εις τριτοβάθμιον δικαστήριον».

«Ο επίσκοπος Λήδρας λέγει ότι επειδή ο ίδιος είναι μέλος της ανακριτικής επιτροπής, εκ των εξετάσεων και ερευνών, αι οποίαι διεξήχθησαν, δεν ευρέθη οιονδήποτε κώλυμα επισύρον την τιμωρίαν του συγκεκριμένου ιερέως».

«Ο μητροπολίτης Πάφου, εν συνέχεια, λαβών τον λόγον λέγει ότι άλλα είναι τα εκκλησιαστικά κριτήρια και άλλα τα κοσμικά και ως εκ τούτου θα πρέπει να εξετασθεί κανονικώς υπό του εκκλησιαστικού δικαστηρίου η υπόθεσις και εάν δεν στοιχειοθετείται οιαδήποτε εκκλησιαστική παράβασις, τότε να αθωωθεί ο εν λόγω ιερεύς».

«Ο μητροπολίτης Ταμασού εισηγείται όπως η Σύνοδος, επιδεικνύουσα την επιείκειαν αυτής, αποκαταστήσει, κατ’ οικονομίαν, τον ιερέα, ο ίδιος δε εις τοιαύτην περίπτωσιν θα καλέσει τον π. Στυλιανό Σάββα εις μετάνοιαν. ’Έχει αρκετά ταλαιπωρηθεί’, λέγει ο μητροπολίτης Ταμασού, ’τόσον ο ίδιος όσον και η οικογένειά του’».

«Ο επίσκοπος Καρπασίας, εν συνεχεία, λέγει ότι εάν ο οικείος επίσκοπος δεν αποσύρει την υπόθεσιν, τότε θα πρέπει να αναλάβει αυτήν το Πενταμελές Συνοδικόν Δικαστήριον. Κατόπιν τούτων, ο μητροπολίτης Ταμασού λέγει ότι ως οικείος επίσκοπος αποσύρει την υπόθεσιν από την Ιεράν Σύνοδον και θα την εξετάσει ο ίδιος κατά την κρίσιν αυτού. Τα μέλη της Ιεράς Συνόδου συναινούν».

Τα όσο ακολούθησαν και οδήγησαν την Έλενα Φραντζή στον θάνατο είναι γνωστά. Και δεν είναι βεβαίως άσχετα με τους χειρισμούς τόσο της Συνόδου όσο και του «οικείου επισκόπου» ο οποίος πιάστηκε να ψεύδεται κατ’ εξακολούθηση, επίσης. Το ίδιο και ο Αρχιεπίσκοπος.

Συνεπώς, γιατί να καθαιρεθεί τώρα, από αυτούς μάλιστα οι οποίοι τον είχαν αθωώσει ισχυριζόμενοι ότι βασίστηκαν στην έκθεση του ειδικού που έλεγε ακριβώς τα αντίθετα από τον ισχυρισμό; Αφού είχαν πεισθεί για την αθωότητά του. Γιατί να τον καταδικάσουν; Απλώς για να καλοπιάσουν τον κόσμο ο οποίος εξαγριώθηκε με τη συμπεριφορά τους και τα παγκάρια που κινδυνεύουν; Δεν είναι διπλά αχρείοι έτσι; Και τριπλά μην σας πω.

Ο συγκεκριμένος κρίθηκε ένοχος και καταδικάστηκε. Εξέτισε την ποινή του. Μπορεί κάλλιστα να σταλεί σε μοναστήρι αντί να ριχθεί δημοσίως και για λόγους δημοσιότητας στην πυρά και μάλιστα, ξεδιάντροπα, από αυτούς οι οποίοι προκάλεσαν τα όσα οδήγησαν την Έλενα Φραντζή στον θάνατό της.

Εάν, φυσικά, θέλουν να κάνουν ντε και καλά κάτι για να εκτονώσουν τα νεύρα τους από τις όποιες στερήσεις –εάν στερήθηκαν και κάτι– των νηστειών, υπάρχει λύση.

Επειδή είμαι ακόμη καταγεγραμμένος στα κατάστιχα της εταιρείας τους και έχω έστω και τυπικά έστω κάποια σχέση με αυτούς τους άθλιους τσαρλατάνους και τα παραμύθια που πουλούν, μπορούν να με αφορίσουν εμένα. Αλλά εκτός από φαιδροί είναι και θρασύδειλοι… Δεν το νομίζω, λοιπόν. Δυστυχώς. Αλλά αν το κάνουν θα το δεχθώ με μεγάλη ευχαρίστηση.


Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

O Λιλλήκας, ο χωρισμός και όσα πρέπει να μάθει ο τόπος

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 20.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Οι «εσωτερικοί εχθροί» μας...Του Γιώργου Κουμουλλή

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΜΟΥΛΛΗΣ, 20.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Γιατρέ, τι είναι η ψυχή;...Του Γιώργου Τζίβα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΙΒΑΣ, 20.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή