Η συστημική πολιτική σηψαιμία

ΑΠΟΨΗ /ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ
Η κυριαρχία της ιδεολογίας της Ελληνοποίησης του κυπριακού κράτους έχει ιστορικά ενσωματωθεί από το 1960 και κατέστη το ηγεμονικό αφήγημα μετά το 1963

ΤΟΥ

ΣΩΤΗΡΗ ΚΑΤΤΟΥ*

Η κυριαρχία της ιδεολογίας της Ελληνοποίησης του κυπριακού κράτους έχει ιστορικά ενσωματωθεί από το 1960 και κατέστη το ηγεμονικό αφήγημα μετά το 1963. Η κοινωνικοπολιτισμική και πολιτική συναίνεση της ε/κ πλειοψηφίας στη διαχρονική και αδιαμφισβήτητη ηγεμονία της ΕΟΚΑ επί του πολιτικού περιγράμματος του Κυπριακού κράτους, μας στοιχειώνει μετά από τόσα δεινά, ακόμη και σήμερα, σε τέτοιο βαθμό που εκτός από την απαξιωμένη Αριστερά, σέρνονται όλοι πίσω από ανόητους ιστορισμούς που εκμεταλλεύεται πολιτικά το ΕΛΑΜ. Με λίγα λόγια ένα μικρό εθνικιστικό κόμμα ομηροποιεί όλα τα κόμματα, πλην της Αριστεράς, μέσα από το πολιτικό του αφήγημα, που στην ουσία διαχέει όλους τους υπόλοιπους κομματικούς σχηματισμούς. Και εδώ έγκειται και η κομματική ανησυχία. Το αφήγημα αυτό ορίζει σήμερα όχι μόνο την προοπτική της συμφιλίωσης στο νησί αλλά νοηματοδοτεί και το πλαίσιο και το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Ο ΔΗΣΥ

Το πιο ανησυχητικό όμως είναι η απουσία ισχυρής πολιτικής ηγεσίας που χαρακτηρίζεται από έλλειψη αυτοπεποίθησης, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το μεγαλύτερο κόμμα του ΔΗΣΥ που είναι, κατά δήλωση, διαπρύσιοι εκφραστές της ΔΔΟ και της συμφιλίωσης με την Τουρκία και τους Τ/Κύπριους. Όπου ο πρόεδρός του, στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει την πολιτικά ασπόνδυλη θέση της αποχής στη Βουλή, δήλωνε ότι ο ΔΗΣΥ δεν είναι ούτε ΕΛΑΜ ούτε ΑΚΕΛ. Και πράγματι ο κ. Νεοφύτου έχει μετατραπεί σε έναν πολιτικό ακροβάτη, σε έναν «Κουγκά» της πολιτικής σε μια προσπάθεια να ελέγξει το πολιτικό του μαντρί. Για να διασφαλίσει την πολιτική επαγγελματική του καριέρα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είναι ο πιο αξιόπιστος εκφραστής των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων στο όνομα δήθεν της εξυπηρέτησης των καλώς νοουμένων συμφερόντων της κοινωνίας. Πρωτοστατεί στη μονοπωλιακή ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων με διαχειριστή τον ίδιο φορέα, όπου τα δύο αεροδρόμια της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι από τα ακριβότερα της Ευρώπης σε συνθήκες γεωγραφικού περιορισμού, ενώ θα έπρεπε να ήταν η ακριβώς αντίθετη περίπτωση. Το χειρότερο δε από όλα είχε την πολιτική συναίνεση της Αριστεράς. Πρωτοστατεί στις διαδικασίες εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, χωρίς τα αντικειμενικά οικονομικά κριτήρια να δικαιολογούν τέτοια ενέργεια και μεταφορά παραγωγικού δημοσίου πλούτου μέσα από την κοινωνική του αποξένωση στα χέρια μιας μικρής μειοψηφίας ιδιωτικών συμφερόντων. Καταφέρνει διά του υπουργού Μεταφορών να προχωρήσει στην παραχώρηση της εμπορικής δραστηριότητας του λιμένα Λεμεσού σε ιδιώτες. Μέσα σε τρεις εβδομάδες ο οικονομικός πνεύμονας της κυπριακής οικονομίας παθαίνει εμπλοκή, αναστατώνοντας επιχειρήσεις κι εργαζόμενους. Σε δημοσίευμα της «Cyprus Weekly» [17/2/17] εκτιμάται μία αύξηση της ταρίφας που θα επιβάλουν οι νέοι διαχειριστές μέχρι και 550%. Ο υπ. Μεταφορών αρνείται να δημοσιοποιήσει τους όρους που διέπουν τη σύμβαση. Η αναστάτωση της αγοράς είναι άνευ προηγουμένου. 

Διαπλοκές

Ο δε αποτυχημένος κι εκλεκτός του επίτροπος Αποκρατικοποιήσεων προτού ολοκληρωθεί το τετραετές συμβόλαιό του -που το μόνο που κατάφερε ήταν το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών και η είσπραξη δύο εκατομμυρίων από το εμπορικό σήμα τους- διορίζεται ως εκτελεστικός σύμβουλος στην Κεντρική Τράπεζα με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου με μισθό 140.253 ευρώ! Μαζί με τον διορισμό του κ. Ηροδότου διορίζεται και ως μη εκτελεστικός σύμβουλος της Κεντρικής Τράπεζας ακόμη ένα αργόσχολο αστέρι της κυπριακής πολιτικής σκηνής, ο κ. Σταύρος Ευαγόρου (τέως βουλευτής του ΑΚΕΛ) με απολαβές 30.000 ευρώ. Εδώ κι αν πρόκειται για κλασική περίπτωση διακομματικής διαπλοκής μεταξύ ΔΗΣΥ - ΑΚΕΛ. Δηλαδή μέσα στα πλαίσια της ευρύτερης δουλικής νοοτροπίας του ΑΚΕΛ, οι κυβερνώντες τους χρύσωσαν το χάπι για να εργοδοτήσουν έναν αργόσχολο της Aριστεράς, για να εξασφαλίσουν τη σιωπηρή συγκατάθεσή τους για τον διορισμό ενός αποτυχημένου με αυτό τον εξωφρενικό μισθό σε καιρούς κρίσης. Πρόκειται για τη συνέχιση της πρακτικής της κυβέρνησης και του κυβερνώντος κόμματος για την άλωση του κράτους. Σε κάθε περίπτωση ουδέν κακόν αμιγές καλού. Η πλήρης αποδιοργάνωση των εμπορικών δραστηριοτήτων στο λιμάνι της Λεμεσού (για την οποία ευθύνη φέρει τόσο το ΔΗΚΟ όσο και η ΕΔΕΚ που ψήφισαν υπέρ της παραχώρησης του λιμανιού) δημιουργεί πολιτικά αναχώματα ως προς την προστασία του δημόσιου πλούτου και των παρεχόμενων υπηρεσιών κοινής ωφελείας. Φανταστήκατε τι ανασφάλεια και αναστάτωση θα προκαλέσει πιθανή εκποίηση της ΑΗΚ; Ή της cyta; Ιδιαίτερα σε συνθήκες ημικατοχής; Ο κ. Νεοφύτου έφτασε μέχρι του σημείου να δηλώνει ότι ένας από τους λόγους των προβλημάτων μπορεί να είναι πιθανό μποϊκοτάζ. Η εκποίηση των δραστηριοτήτων του λιμανιού επιβραδύνει την οικονομική ανάπτυξη, επιβαρύνει το κόστος λειτουργίας της και θα ασκήσει πληθωριστικές πιέσεις. Χειρότερα, δε, επηρεάζει και θέσεις εργασίας και τον πρωταρχικό στόχο της κυβέρνησης για την ανάδειξη της Κύπρου ως αξιόπιστου επενδυτικού προορισμού. Να σημειώσω επίσης τον ζήλο του κ. Νεοφύτου και πολλών άλλων εντός της Βουλής για την κατάργηση του φόρου ακίνητης περιουσίας που στερεί από το κράτος επαναλαμβανόμενα έσοδα, τη δυνατότητα άσκησης κοινωνικής πολιτικής αλλά και τη συνεχή αντιπαράθεση με την Κομισιόν αναφορικά με την κατάργηση του φόρου αυτού. Όπως λένε και οι Αγγλοσάξονες “if it ain’t broke you don’t fix it”, δηλαδή όταν κάτι δουλεύει δεν το φτιάχνεις. Προφανώς όμως είναι τόσο μεγάλη και διάχυτη η συστημική πολιτική σηψαιμία που στο όνομα της εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων και της διακομματικής διαπλοκής ό,τι δουλεύει το χαλάνε μέσα από τη δαιμονοποίησή του.

Εν κατακλείδι όλο το συστημικό πολιτικό σύστημα οδηγεί το νησί προς την ιστορική του κατακρήμνιση. Προτεραιότητά τους το κομματικό τους σαρκίο και τίποτε πέραν αυτού. Όλα τα άλλα μπορούν να περιμένουν όσο μπορούν να περιμένουν.

 

*PhD Πολιτική Κοινωνιολογία

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Επόμενο άρθρο:

Αφιέρωμα

Γιατί τόσος ντόρος; Παιδεία uber alles!

Yes!! Μου αρέσει η φάση με το Ενωτικό Δημοψήφισμα. Γιατί τόσος ντόρος; Χαλάρωσε. Δες τη μεγάλη εικόνα. Μπορεί άνετα να γίνει αναφορά σε όποια ένωση

06 / 10
Επιστροφή
στην αρχή