Η ριζοελιά sic και ο καταναλωτισμός

ΑΠΟΨΗ /ΣΤΙΓΜΕΣ
Κοινωνικό στάτους είναι να είσαι αποδεκτός στον κοινωνικό σου περίγυρο και όχι μόνο.Να μπορείς να μιλήσεις για το καινούργιο σου κινητό,τα ρούχα σου..

Και τι είναι καταναλωτισμός; Η ριζοελιά βεβαίως-βεβαίως, ή αλλιώς αιωνόβια ελιά, σύμβολο γαλήνης και ειρήνης, η οποία διακοσμεί τις αυλές των σπιτιών στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια. Η κυριαρχία της είναι ξεκάθαρη. Τα πουλιά του παραδείσου έχουν εκθρονιστεί, το ίδιο και οι πάλαι ποτέ βραχόκηποι, τα μπονσάϊ ή οι κακτόκηποι. Ένα σύγχρονο, sic σπίτι για να μοιάζει ιδανικό χρειάζεται μια ριζοελιά πάνω από εκατό χρονών στον κήπο του. Τώρα τι γίνεται μέσα στο σπίτι δεν μας ενδιαφέρει (δεν θα έπρεπε βέβαια να μας ενδιαφέρει), αλλά κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η ριζοελιά παρέχει γαλήνη και ειρήνη. Παρ' όλα αυτά οι αυλές των καινούργιων σπιτιών ή και επιχειρήσεων διακοσμούνται με αυτές. Αυτό φυσικά δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι θα είναι καλότυχα τα οικοδομήματα ή οι ένοικοι, αλλά με την εικόνα που θα αποκτήσει ο ιδιοκτήτης αφού η ελιά είναι απαραίτητη για το κοινωνικό στάτους.

Κοινωνικό στάτους είναι να είσαι αποδεκτός στον κοινωνικό σου περίγυρο και όχι μόνο. Να μπορείς να μιλήσεις επάξια για το καινούργιο σου κινητό, τα καινούργια σου ρούχα και τα ψώνια που έκανες στο ταξίδι σε Αθήνα, Λονδίνο, Παρίσι. Οι υπόλοιποι προορισμοί είναι εξίσου σημαντικοί αναλόγως αγοράς και ψώνιων. Ένα ταξίδι για παράδειγμα στην Καρδίτσα ή το Ταράντο δεν προσφέρει κοινωνικό στάτους, καθώς ο καταναλωτής ταξιδιώτης αποβλέπει στα οφέλη που θα αποκτήσει γυρνώντας στην πατρίδα παρά στα οφέλη από το ίδιο το ταξίδι. Έτσι ένας ταξιδιώτης της Βαρκελώνης, του Λονδίνου, της Αθήνας θα συζητήσει ή θα αναφέρει τις βόλτες του στους κεντρικούς δρόμους των πόλεων αυτών και τα ψώνια που έκανε σε κάθε αγορά ή εμπορικό κέντρο, παραγνωρίζοντας ότι οι μάρκες ρούχων ή εμπορευμάτων υπάρχουν σε όλες τις μεγάλες πόλεις με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

Έτσι περίπου επικρατούν στα κοινωνικά στάτους τα ακριβά αυτοκίνητα. Σημασία έχει τι θα πει ο φίλος, ο γείτονας, οι φίλες, αν θα αρέσει στα κορίτσια. Ένα ακριβό αυτοκίνητο προϋποθέτει ακριβό κινητό, ακριβά γυαλιά ηλίου και φυσικά κατάλληλη ενδυμασία αναλόγως ηλικίας και ομάδας εντυπωσιασμού ή προσαρμογής. Αυτό είναι κοινωνικό στάτους.

Μα μέσα σ’ όλα και πριν απ’ όλα θα πρέπει να κυριαρχεί η πραγματική ανάγκη του επίδοξου καταναλωτή. Αυτός που ψωνίζει με βάση την πραγματική ανάγκη θα μπορέσει με ευκολία να αποφύγει τα επερχόμενα εμποροδάνεια ή διακοποδάνεια που απολαύσαμε προ του 2013 και σιγά-σιγά θα αρχίσουν να εμφανίζονται πάλι γιατί οι τράπεζες είναι αδίστακτες και ο κόσμος ξεχνά εύκολα. Όπως ξεχάσαμε τη φούσκα των ακινήτων, το χρηματιστήριο και τις απάτες των τραπεζών.

Και στην τελική, η διόγκωση αυτή των αναγκών μας είναι επίπλαστη και ποιοτικό χρόνο μπορεί να έχει κάποιος με τον ίδιο τρόπο ή διαφορετικό τόσο στη λίμνη της Καρδίτσας όσο και στην πανέμορφη Βαρκελώνη.

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Από τις μεγάλες αγάπες γεννιούνται τα μεγάλα μίση

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 19.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Θα μας πείσει άραγε η διοίκηση της cyta;

ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ, 19.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Στέκεσαι μακριά και φωνάζεις: «κλείστε τα οδοφράγματα»

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ, 19.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή