Οι νεοφιλελεύθερες αλυσίδες του κυβερνητικού καθεστωτισμού

ΑΠΟΨΗ /ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Υπάρχει φυσικά και η ευλογία του κανονισμού της Πράσινης Γραμμής, με τον οποίο έχει πάψει προ πολλού να θεωρείται παράνομο το αεροδρόμιο της Τύμπου

Δεν φτάνει που η γεωγραφία μάς επιβάλλει σκληρούς περιορισμούς σε ό,τι αφορά το αναφαίρετο δικαίωμά μας στην ελευθερία της διακίνησης, είμαστε αντιμέτωποι και με έναν επαίσχυντο κυβερνητικό καθεστωτισμό που εφαρμόζει στην πράξη και δίδει περιεχόμενο στον ορισμό της διαφθοράς όπου τα προνόμια των ολίγων υπερισχύουν των δικαιωμάτων των πολλών. Ακούγοντας την Παρασκευή 2/11 τις βραδινές ειδήσεις στο Σίγμα την υπουργό Μεταφορών με τρεμάμενη φωνή [που είτε εξέπεμπε έλλειψη αυτοπεποίθησης είτε υποχρεώθηκε να ενεργήσει με τον τρόπο που ενήργησε - ο άλλος γεν. δ/ντής ήταν 'χασιμιός'] μας πληροφόρησε ότι η κυβέρνηση θα προσβάλει την απόφαση του Διοικητικού Δικαστηρίου στο Ανώτατο Δικαστήριο, για άρση της απόφασης για την άδεια λειτουργίας της Cobalt που εξασφάλισε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου Virgin Atlantic. Αν και η εταιρεία αποτάθηκε προηγουμένως στο εν λόγω υπουργείο, εισέπραξε μια αρνητική απάντηση που την υποχρέωσε να αποταθεί στη Δικαιοσύνη και να δικαιωθεί. Οι αχρείοι κάνουν τα πάντα για να εξυπηρετήσουν τους πάτρωνές τους.

Για τα μεγάλα συμφέροντα των αεροδρομίων Ηermes και των οικονομικών τους πατρώνων, δηλαδή κάποιων κατεστημένων αεροπορικών εταιρειών, αλλά και στις κρουαζιέρες και στην απουσία ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Ελλάδα, δεν στήριξαν θεσμικά τον υγιή ανταγωνισμό, μη αποτρέποντας το κλείσιμο της Cobalt που αντιμετώπιζε ένα φυσιολογικό αλλά και πρόσκαιρο πρόβλημα ρευστότητας, επικαλούμενοι δήθεν την ευρωπαϊκή νομοθεσία με αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των τιμών και των φόρων αεροδρομίου. Έτσι για ένα ταξίδι στην Αθήνα 300 ευρώ ο ταξιδιώτης καταβάλλει γύρω στα 140 ευρώ στην Ηermes. Για ένα ταξίδι στο Λονδίνο που στοιχίζει τώρα γύρω στα 650 ευρώ καταβάλλει φόρο αεροδρομίου γύρω στα 250 ευρώ. Αυτό θα πει υγιής ανταγωνισμός. Καθιστώντας απαγορευτικό το ταξίδι για την πλειοψηφία. Κατά τα άλλα οι ανοησίες του υπουργού Οικονομικών για ανεπαίσθητο επηρεασμό των τιμών και οι ανοησίες του άλλου του κυρίου του γεν. δ/ντή του Υπ. Συγκοινωνιών ότι οι τιμές θα πέσουν. Δηλαδή οι κύριοι αυτοί έχουν εσωτερική πληροφόρηση; Ποια συμφέροντα εξυπηρετούν; Άλλωστε ήταν σαφής η θέση των εργαζομένων στην Cobalt και οι αιχμές για χρηματισμό του που τον καλούσαν να δηλώσει το πόθεν έσχες... Πού καταντήσαμε! Να αποφασίζουν ακόμη όχι μόνο για την έξοδό μας από αυτόν τον τόπο αλλά και το πώς!..

 Αυτό κατά την άποψή μου αντίκειται στο γράμμα και στο πνεύμα του Άρθρου 13 του Συντάγματος και ιδιαίτερα της παραγράφου 2 που αναφέρει:

  1. Έκαστος έχει το δικαίωμα να εγκαταλείψει μονίμως ή προσωρινώς το έδαφος της Δημοκρατίας υποκείμενος εις τους υπό του νόμου τεθειμένους ευλόγους περιορισμούς.

Δηλαδή να υποθέσει κανείς ότι η εξυπηρέτηση των πατρώνων του κυβερνητικού καθεστωτισμού θεωρούνται «εύλογοι περιορισμοί» για να εξασφαλίζεται στο διηνεκές το κερδοσκοπικό χαράτσι για έξοδο από τη γεωγραφική φυλακή της νήσου Κύπρου. Φυσικά αυτό δεν επηρεάζει την ισχνή μειοψηφία της καθεστηκυίας τάξης. Εδώ σε αυτό το νησί έχει καταργηθεί βάναυσα η κυρίαρχη αρχή του κοινωνικού φιλελευθερισμού που στηρίζεται στη φιλοσοφία του Μεγαλύτερου καλού για τον Μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων. Εδώ η κυβερνητική κλίκα και οι πάτρωνές της την έχουν αντιστρέψει. Το μεγαλύτερο καλό για τους ολίγους. Η Virgin Atlantic απειλεί τα ζωτικά συμφέροντα των πατρώνων τους. Η λεγόμενη αγορά κατά την άποψή τους θα πρέπει να λειτουργεί όπως τη θέλουν και όπου τη θέλουν. Θα πρέπει να λειτουργεί ως ο μηχανισμός της μέγιστης απόσταξης της κοινωνίας.

Με τις αποφάσεις τους ipso facto ακυρώνουν τη βασική φιλοσοφία του βασικού Άρθρου του Συντάγματος 13 παρ. 2. Τηρουμένων των αναλογιών υφιστάμεθα καθεστώς ανοικτής φυλακής.

 Ο κανονισμός

Υπάρχει φυσικά και η ευλογία του κανονισμού της Πράσινης Γραμμής, με τον οποίο ακόμη και εθιμικά έχει πάψει προ πολλού να θεωρείται παράνομο το αεροδρόμιο της Τύμπου [Ercan]. Σε συνδυασμό με την παρουσία μιας από τις καλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο, των Turkish Airlines, έχουμε επιλογή να εντείνουμε τον υγιή ανταγωνισμό. Ούτως ή άλλως μας χαρατσώνουν από το 2006 αν δεν κάνω λάθος για το χατίρι της Hermes με 7 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο...

Η στήλη σε πρόσφατη αρθρογραφία της είχε καλέσει τον γενικό εισαγγελέα να εξετάσει το ενδεχόμενο, στη βάση στοιχείων δίωξης του Προέδρου της Δημοκρατίας. Τότε η στήλη σημείωνε:

 “Θα ήταν ευχής έργον αν ο γενικός εισαγγελέας, στη βάση των υφιστάμενων δεδομένων για τη διάχυτη διαφθορά που η κυβερνητική κλίκα παράγει και που αντιστρατεύεται το δημόσιο συμφέρον, εξετάσει το ενδεχόμενο ποινικής δίωξης του Προέδρου και του Υπουργικού του Συμβουλίου αλλά και βουλευτών που συνέτειναν σε αυτήν μέσα από τη θεσμική τους συμπεριφορά και συνεισφορά, στη βάση του Άρθρου 45 του Συντάγματος, παρ. 3 και παρ. 4(1)’’. http://politis.com.cy/article/i-kiriarchia-tis-kivernitikis-klikas2/9/2018. Εκ των πραγμάτων λειτουργούν ως οι αποκλειστικοί ιδιοκτήτες του κράτους. Ένα κράτος που το λεηλατούν με απίστευτη βουλιμία και απληστία επικαλούμενοι το εκλογικό τους πρόγραμμα, το οποίο στηρίχθηκε στα ψέματα, και το οποίο ουσιαστικά δεν εκφράζει την κοινωνική πλειοψηφία. Ξεπουλούν δημόσια περιουσία, καταργούν βασικά δικαιώματα και υποχρεώσεις όπως αυτά προβλέπονται από το Σύνταγμα και όχι μόνο. Παραβιάζουν, εκτός των άλλων που έχω αναφέρει πιο πάνω, βάναυσα και το άρθρο 24 του Συντάγματος.

 Στη βάση των πιο πάνω δεδομένων κατά την άποψή μου ο γενικός εισαγγελέας θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στη διαχείριση του αιτήματος της κυβέρνησης για άσκηση έφεσης εναντίον της απόφασης του Διοικητικού Δικαστηρίου για τη Virgin Atlantic καθότι το κυβερνητικό αίτημα δεν συνιστά αίτημα αποκατάστασης της νομιμότητας αλλά συνιστά αίτημα άκρως ιδιοτελούς πολιτικής σκοπιμότητας που αντιστρατεύεται το δημόσιον συμφέρον. Για να μην αυτοπαγιδευθεί και ίδιος.

 

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: Εδώ και τώρα το πόθεν έσχες του γενικού διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών κ. Μιχαηλίδη αλλά και του προηγούμενου κ. Κωνσταντινίδη.

 

 

 


Επιστροφή
στην αρχή