Η μητέρα των μαχών στη Λεμεσό: Χρίστου - Νικολαϊδης αναμετρώνται

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ
Απαντούν και αναμετρώνται στον «Π» οι δυο πολιτικοί άνδρες που διεκδικούν τον θώκο του μεγαλύτερου δήμου της χώρας.....

Δύο πρώην υπουργοί, δύο πολιτικοί με μακρόχρονη θητεία στα κοινά και με μεγάλη απήχηση στην τοπική κοινωνία και την κυπριακή κοινωνία εν γένει, δυο προσωπικότητες με καθολική αναγνώριση αναμετρώνται στη λεγόμενη μητέρα των μαχών για τις δημοτικές εκλογές, όμοια της οποίας δεν υπήρξε στο πρόσφατο παρελθόν. Έπαθλό τους ο μεγαλύτερος δήμος της Κύπρου. Τους ανακρίναμε, διατυπώνοντάς ερωτήσεις και στους δύο, με τρόπο σαφή και στοχευμένο, περικειμένου να αποφευχθούν οι γενικότητες και ο λαός της Λεμεσού να αντιπαραβάλει και να συγκρίνει τις απαντήσεις, να κρίνει βάσει πραγματικών αρχών και προγράμματος και να βοηθηθεί έτσι ώστε να επιλέξει τον τιμονιέρη της Λεμεσού για την επόμενη πενταετία. Οι ερωτήσεις που υποβάλαμε στους Ανδρέα Χρίστου (ΑΧ) και Νίκο Νικολαΐδη (ΝΝ) αφορούσαν κυρίως ζητήματα της καθημερινότητας. Επιφυλασσόμαστε για ένα δεύτερο ντιμπέιτ μεταξύ των δύο, που θα επικεντρώνεται σε θέματα οικονομικής και διοικητικής διαχείρισης του δήμου, λίγο πριν από την εκπνοή της προεκλογικής περιόδου.

 

Η εικόνα

Η δορυφορική εικόνα της Λεμεσού απεικονίζει μια πόλη χωρίς μεγάλους ανοικτούς χώρους πρασίνου, μια τεράστια «τσιμεντένια σούπα». Η σημερινή εικόνα, βέβαια, είναι αποτέλεσμα καταστάσεων που χρονολογούνται. Υπάρχουν ωστόσο μερικοί ανοικτοί χώροι που είτε ανήκουν στον Κηδεμόνα Τ/κ Περιουσιών είτε σε ιδρύματα. Σε συνεργασία με τους φορείς αυτούς, πώς θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν προς όφελος των δημοτών της Λεμεσού;

Α.Χ. Οι πόλεις της Κύπρου διαμορφώθηκαν χωρίς πολεοδομικό ή χωροταξικό σχεδιασμό, τουλάχιστον μέχρι το 1990. Ως αποτέλεσμα, οι δημόσιοι ανοικτοί χώροι που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε χώρους πρασίνου ήταν ανέκαθεν και παραμένουν περιορισμένοι. Υπήρχε, για παράδειγμα, η τεράστια έκταση που ανήκει στον Δήμο Λεμεσού γύρω από τα σημερινά γραφεία του ΣΥΛ που μπορούσε να γίνει ο δεύτερος δημοτικός κήπος και όμως αποφασίστηκε να αποτελέσει το γήπεδο μιας εκτεταμένης γραφειακής και εμπορικής ανάπτυξης. Ο χώρος του εβκάφ -όσος απέμεινε ελεύθερος- είναι μέσα στο πρόγραμμα του δήμου να δενδροφυτευθεί και να μετατραπεί σε χώρο περιπάτου. Το γήπεδο του Αετού προορίζεται να μετατραπεί σε σύγχρονο γήπεδο ποδοσφαίρου για τις συνοικιακές ομάδες, κάτι που λείπει πολύ από τη Λεμεσό. Ασφαλώς στον περίγυρο, και σε όποια σημεία είναι δυνατόν, θα φυτευτούν δένδρα. Ο χώρος του κρησφύγετου είναι ιδιωτική περιουσία και δεν μπορεί να αποφασίσει άλλος από τους ιδιοκτήτες για τη διαχείρισή του. Οι χώροι του Λανιτείου ανήκουν στη σχολική εφορεία και εκεί γίνεται μια ουσιαστική αναβάθμιση των σχολικών εγκαταστάσεων, όπου προνοείται και εμπλουτισμός του πρασίνου.


Ν.Ν. Είναι γεγονός ότι η Λεμεσός «τσιμεντώθηκε» μέσα από μια πορεία ανάπτυξης, ήταν όμως κυρίως αποτέλεσμα της έλλειψης μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού. Αυτή η πορεία συνεχίστηκε και τα τελευταία 10 χρόνια, χωρίς να αναζητηθούν διορθωτικές κινήσεις για μια πιο ισόρροπη και προσεκτική ανάπτυξη, η οποία θα αναβάθμιζε την πόλη, αλλά όχι σε βάρος της ποιότητας ζωής των δημοτών και χωρίς να αφήνει πίσω τις μεγάλες συνοικίες. Δεν υπήρξε σωστός σχεδιασμός ο οποίος να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της πόλης. Έτσι οδηγηθήκαμε σε μια οριακή στιγμή, όπου προβάλλει επιτακτικά πλέον το ερώτημα «τι πόλη θέλουμε;». Το θέμα του πρασίνου και των ελεύθερων από δόμηση χώρων είναι καθοριστικό στοιχείο της ποιότητας μιας πόλης. Σήμερα προβάλλει επιτακτικά η ανάγκη αξιοποίησης των λίγων ανοικτών χώρων που απέμειναν στην πόλη. Για παράδειγμα, ο χώρος του κρησφύγετου στον Άγιο Νικόλαο θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο ανοιχτό πάρκο εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα με χωροθέτηση σχετικού μνημείου και μουσείου. Στην περιοχή του εβκάφ, όπου φιλοξενείται ήδη ο Όμιλος Αντισφαίρισης Αμμοχώστου, μπορούμε να φτιάξουμε ένα σύγχρονο δεντροφυτεμένο πάρκο με γήπεδα τένις, κατά τα διεθνή πρότυπα, ώστε να φιλοξενούμε τουρνουά της Διεθνούς Ομοσπονδίας Τένις. Το γήπεδο Αετού, σε συνεννόηση με τον ΚΟΑ, πρέπει να ανακατασκευαστεί για να καλύψει τις ανάγκες του Αγίου Ιωάννη και του Αποστόλου Ανδρέα. Όσον αφορά το Λανίτειο, σε συνεργασία με τη σχολική εφορεία και μετά τα έργα ανάπλασης, μπορεί να αξιοποιηθεί ως πνεύμονας πρασίνου και άσκησης για τους δημότες. Παράλληλα, είναι πρωταρχικής σημασίας να οριοθετηθεί χώρος για τη δημιουργία ενός μεγάλου μητροπολιτικού πάρκου στη βόρεια περίμετρο της Λεμεσού.


Οι συνοικίες


Σε μείζον θέμα της προεκλογικής εκστρατείας έχει αναχθεί η αναβάθμιση των συνοικιών της πόλης, από τις οποίες απουσιάζουν σήμερα σημεία αναφοράς, που θα μπορούσαν να δώσουν εναλλακτικές προτάσεις στους κατοίκους τους. Ποιες είναι οι παρεμβάσεις που οραματίζεστε για τις συνοικίες, στο πλαίσιο πάντα των οικονομικών δυνατοτήτων;


Α.Χ. Το θέμα αυτό ήταν παρόν σε όλες τις προεκλογικές περιόδους και εξηγούμαι: οι αποστάσεις σε μια πόλη όπως η Λεμεσός είναι σχετικές και η πρόσβαση στο κέντρο της πόλης δεν είναι ανέφικτη. Προς τα εκεί κατατείνει όλος ο κόσμος, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Στις συνοικίες δυστυχώς δεν υπάρχουν επαρκείς ελεύθεροι δημόσιοι χώροι ώστε να μπορεί να διαμορφωθεί ένα αξιόλογο σε έκταση και σε χαρακτήρα τοπικό κέντρο, το οποίο να προσελκύσει το ενδιαφέρον των κατοίκων. Παρά ταύτα, στόχος μας είναι να στηρίξουμε και να αναζητήσουμε δυνατότητες ουσιαστικής βελτίωσης της εικόνας ορισμένων γειτονιών ή πυρήνων σε μια γειτονιά με αναπλάσεις, με αναδιαμόρφωση χαρακτηριστικών οδών, με παρεμβάσεις οι οποίες θα αξιοποιήσουν τη λίγη διαθέσιμη γη και υφιστάμενη υποδομή. Ειδικότερα, στην Αγία Φύλα έχει σχεδιαστεί επί δημαρχίας Δημήτρη Κοντίδη η ανάπλαση του ιστορικού πυρήνα και, αν έλειπαν κάποιες τοπικές διαφωνίες, το έργο θα είχε ολοκληρωθεί γύρω στο 2010. Επί της δικής μας δημαρχίας ανακινήσαμε το θέμα, όλα ήταν έτοιμα για να προκηρυχθεί η προσφορά, αλλά δυστυχώς η οικονομική κρίση του 2012 οδήγησε σε αναστολή του έργου μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Υπενθυμίζω ότι πρόκειται για έργο 18 εκατομμυρίων ευρώ, που θα κατασκευαστεί σε τρεις φάσεις. Σχεδιασμοί για βελτίωση των συνοικιακών κέντρων υπάρχουν και θα υλοποιηθούν για αρκετές συνοικίες με πόρους από τα ευρωπαϊκά ταμεία και τον προϋπολογισμό του δήμου.

Ν.Ν. Δυστυχώς χρειάστηκε να περάσουν δέκα χρόνια ώστε οι μεγάλες συνοικίες της πόλης να βρεθούν στο προσκήνιο. Για να επιλυθούν τα πολλά και σοβαρά προβλήματα που συσσωρεύτηκαν, προτείνω ξεχωριστό πενταετές σχέδιο για κάθε συνοικία στο οποίο θα περιλαμβάνονται τα έργα που πρέπει να γίνουν για βελτίωση υποδομών και υπηρεσιών, οδικό δίκτυο, αντιμετώπιση του προβλήματος των ομβρίων υδάτων, αξιοποίηση ιστορικών χώρων, καθαριότητα, συντήρηση και αναβάθμιση πάρκων και άλλα. Επιγραμματικά αναφέρω: επίλυση του μεγάλου προβλήματος της κάθετης όδευσης στον κυκλικό κόμβο Αγίας Φυλάξεως, ανάπλαση της περιοχής του Τσιρείου και σύνδεση με Αγία Φύλα, σχεδιασμός σε κάθε μεγάλη συνοικία πλατείας/κέντρου συνάθροισης, ψυχαγωγίας και πολιτιστικών εκδηλώσεων (αναλόγως μπορούν να αξιοποιηθούν σχολικά κτήρια), εμπλουτισμός πρασίνου στα υποβαθμισμένα πάρκα και αναβάθμιση των παιχνιδιών, ενοποίηση μικρών διάσπαρτων πάρκων μέσω δικτύου πεζοδρόμων/ποδηλατοδρόμων και σχεδιασμός οργανωμένων αθλητικών κέντρων σε κάθε συνοικία.

 

Πεζοδρόμια

Ως προς τα θέματα της καθημερινότητας τώρα. Η εικόνα που παρουσιάζουν τα πεζοδρόμια κεντρικών εμπορικών αρτηριών της πόλης δεν είναι και η καλύτερη. Στα πεζοδρόμια σταθμεύουν οχήματα και οι πεζοί αναγκάζονται να κινούνται στο οδόστρωμα. Ποια διαβήματα θα κάνετε προς τις αρμόδιες κυβερνητικές αρχές για αναστροφή αυτής της εικόνας, κυρίως για τη δημιουργία κόλπων στάθμευσης και ποιος ο ρόλος της τροχονομίας;

Α.Χ. Πιστεύω ακράδαντα ότι δεν υπάρχει ασφαλέστερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για την προστασία των πεζών και των πεζοδρομίων από τα διάφορα φυσικά εμπόδια, όπως για παράδειγμα πασσαλάκια, κιγκλιδώματα, μεταλλικά Π, μπετονένιοι κούκοι και άλλα. Δυστυχώς η συμπεριφορά πολλών οδηγών δεν αλλάζει εύκολα, ενώ είναι αδύνατο να επιτηρηθούν όλοι οι δρόμοι είτε από τους τροχονόμους είτε από την Αστυνομία. Επιπρόσθετα, και όπου επιτρέπει το πλάτος του πεζοδρομίου και δεν εμποδίζονται οι εγκαταστάσεις διαφόρων υπηρεσιών, πρέπει να γίνουν παρόδιοι χώροι στάθμευσης (on street parking). Θα έχετε προσέξει ότι, παρά τις παλαιότερες επιφυλάξεις που υπήρχαν, εμείς επιμέναμε, γι’ αυτό προχώρησε η δημιουργία τέτοιων κόλπων στάθμευσης στη λεωφόρο Μακαρίου. Δεν υπάρχει παντού το διαθέσιμο πλάτος για τέτοιες παρεμβάσεις, όμως όπου υπάρχει πρέπει σταδιακά να γίνουν.

 

Ν.Ν. Χρειάζεται να αξιοποιηθεί κάθε περιθώριο για παρόδιους χώρους στάθμευσης, αλλά και χώρων κατά μήκος οδικών αξόνων για ελάττωση ταχυτήτων, ενίσχυση εμπορικότητας και διευκόλυνση φυσικών κινήσεων. Παράλληλα, είναι αναγκαία η επαρκής στελέχωση της δημοτικής τροχονομίας και η συνεργασία με την Αστυνομία ώστε να υπάρχει αποτελεσματικότερη αστυνόμευση και να λαμβάνονται αυστηρότερα μέτρα εναντίον όσων παρανομούν.

 


Μονόδρομοι

Το θέμα των μονοδρομήσεων στο δεύτερον οδικό δίκτυο για να εξασφαλιστούν περισσότερες θέσεις στάθμευσης θα μπορούσε να είναι μια λύση;

Α.Χ. Οι μονοδρομήσεις χρειάζονται προσεκτική διαχείριση γιατί βιαστικές ή αποσπασματικές αποφάσεις μπορούν να δημιουργήσουν κυκλοφοριακή συμφόρηση ή και να αυξήσουν τη διακίνηση οχημάτων σε έναν δρόμο. Πρόσφατη έρευνα που έγινε στο Λονδίνο έδειξε ότι από τους μονοδρόμους περνούν περισσότερα οχήματα παρά όταν ο δρόμος ήταν με δύο κατευθύνσεις. Συμφωνώ ότι η μονοδρόμηση αυξάνει τη χωρητικότητα σε χώρους στάθμευσης, αλλά δεν μπορεί να είναι αυτοσκοπός.


Ν.Ν. Η ασφυξία που θα προκαλούσε το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Λεμεσό αν δεν λαμβάνονταν μέτρα ήταν προβλεπτή και καταγράφεται μάλιστα και στα τοπικά σχέδια της Λεμεσού από το 2002. Υπήρξε ολιγωρία στη λήψη των απαιτούμενων μέτρων και χάθηκαν ευκαιρίες που μπορούσαν να αξιοποιηθούν και οι οποίες που προσφέρονταν για δημιουργία μεγάλων χώρων στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου της πόλης. Οι μονοδρομήσεις στο δευτερεύον οδικό δίκτυο θα μπορούσαν να αμβλύνoυν προσωρινά το πρόβλημα. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν παίρνει άλλη καθυστέρηση. Χρειάζεται να δώσουμε τόσο άμεσες όσο και μακροπρόθεσμες λύσεις στη βάση της κυκλοφοριακής μελέτης του Υπουργείου Μεταφορών που γίνεται τώρα μετά από καθυστέρηση πάρα πολλών χρόνων. Λύσεις που να περιλαμβάνουν ανασχεδιασμό δρομολογίων και υποδομές για τα λεωφορεία, ενθάρρυνση της πεζοκίνησης και της χρήσης ποδηλάτου και κατασκευή πολυώροφων χώρων στάθμευσης σε στρατηγικά σημεία κ.ά. Είναι πρωταρχικής όμως σημασίας να ζητηθεί από τους μελετητές να καταλήξουν όσο πιο γρήγορα γίνεται σε μέτρα κυκλοφοριακής διαχείρισης που να μπορούν να εφαρμοστούν αμέσως.


Δημοτική μηχανή


Τι θα πράξετε για να αυξηθεί περαιτέρω η αποδοτικότητα της δημοτικής μηχανής;

Α.Χ. Είναι ένα θέμα που αφορά ολόκληρο τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όμως τα πιο κάτω μέτρα νομίζουμε ότι θα βοηθήσουν: Περαιτέρω επιμόρφωση των μελών του προσωπικού σε όλα τα επίπεδα, για το αντικείμενο της εργασίας τους, για τις σχέσεις τους με τους δημότες και για τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από αυτή την ιδιάζουσα σχέση. Εισαγωγή σύγχρονου μηχανογραφικού συστήματος και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Αξιοποίηση σύγχρονων συστημάτων που θα αποτυπώνουν την αποδοτικότητα και θα αξιολογούν την προσφορά του κάθε μέλους του προσωπικού. Αναβάθμιση του υφιστάμενου διοικητικού συστήματος των δήμων, το οποίο βέβαια δεν σχετίζεται άμεσα με αυτό που ονομάζεται μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης.


Ν.Ν. Η μηχανογράφηση και η προώθηση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι εκ των ων ουκ άνευ. Δεν νοείται το 2016 να συζητούμε ακόμα αυτά τα θέματα. Πρέπει να τα κάνουμε. Είναι απαράδεκτη, λόγου χάρη, αυτή η καθυστέρηση που παρατηρείται στην έκδοση αδειών οικοδομής και πρέπει να βρούμε τρόπους επιτάχυνσης. Επίσης, προτείνω την εκπαίδευση και υποστήριξη του προσωπικού για να αυξήσει την παραγωγικότητά του, καθιέρωση εσωτερικού ελέγχου, αυστηρή υιοθέτηση των συστάσεων του γενικού ελεγκτή, αποκέντρωση υπηρεσιών, σωστή αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας κ.ά.


Ευρωπαϊκά κονδύλια


Πώς σκοπεύετε να αξιοποιήσετε περαιτέρω ευρωπαϊκά κονδύλια από τη νέα προγραμματική περίοδο;

Α.Χ. Έργα ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ έχουν ήδη εγκριθεί για συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τους εθνικούς πόρους και το δημοτικό ταμείο για την προγραμματική περίοδο 2014 -2020. Τα έργα που προτάθηκαν και ήδη σχεδιάζονται είναι, μεταξύ άλλων, η αποκατάσταση και αξιοποίηση των δημοτικών πολυκατοικιών της Μισιαούλη και Καβάζογλου για πολιτιστικούς, κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς, η δημιουργία στα ακίνητα του δήμου κέντρου καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, πράσινου περίπατου στα μνημεία της περιοχής, αποκατάσταση του τ/κ κινηματογράφου και μετατροπή του σε πολυχώρο πολιτιστικών δραστηριοτήτων, διαμόρφωση πλατειών (Συντάγματος, Φιλελλήνων, Αναγέννησης, Ρούσου), βελτίωση όψεων, ανάπλαση της Μισιαούλη Καβάζογλου, επέκταση του γραμμικού πάρκου του Γαρύλλη, οργανική σύνδεση με τη θάλασσα κατά μήκος των οδών Δημοκρατίας/Αλεξανδρείας και δημιουργία κέντρων ενασχόλησης ενηλίκων και ημερήσιας υποδοχής αστέγων. Πέραν των πιο πάνω, ο δήμος συμμετέχει στα ευρωπαϊκά προγράμματα, από τα οποία αντλεί οικονομικούς πόρους, εξοπλισμό και τεχνογνωσία.

Ν.Ν. Δική μου προτεραιότητα ασφαλώς είναι οι ξεχασμένες συνοικίες της Λεμεσού και σημαντικά έργα που για διάφορους λόγους έχουν παγώσει. Πρέπει πέρα από τις δυτικές συνοικίες του Αγίου Αντωνίου και Αγίου Ιωάννη, για τις οποίες έχουν ήδη εξασφαλιστεί ευρωπαϊκά κονδύλια, να δούμε και τις δυτικότερες υποβαθμισμένες συνοικίες, από τον Άγιο Σπυρίδωνα μέχρι το Ζακάκι. Να δοθεί επιτέλους σημασία και στην αποκομμένη Αγία Φύλα, η οποία αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων εδώ και μια δεκαετία. Παράλληλα με όλα αυτά, χρειάζεται να δρομολογηθούν αναπλάσεις και βιώσιμες λύσεις για μια σειρά από εμβληματικά σημεία της πόλης, όπως η περιοχή του Εναερίου, η πλατεία Ηρώων, ο ΓΣΟ, ο δημόσιος κήπος κά.

 

Συμπλεγματοποιήσεις

Ποιες είναι οι θέσεις σας για τις συμπλεγματοποιήσεις δήμων, στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων για τη μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης; Με ποιους δήμους ή κοινότητες θα μπορούσε να συνενωθεί ο δήμος της Λεμεσού;

Α.Χ. Τάσσομαι υπέρ της συμπλεγματοποίησης υπηρεσιών οι οποίες θα προσφέρονται από έναν οργανισμό προς όλους τους δήμους, ακόμα και κοινότητες της μείζονος Λεμεσού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας «συμπλεγματοποίησης» είναι η δημιουργία και λειτουργία του ΣΥΛ και του ΣΑΛΑ. Το θέμα της διοικητικής συνένωσης δήμων και κοινοτήτων είναι κάτι διαφορετικό και πρέπει να προκύψει λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη και την άποψη των τοπικών αρχών, αλλά και των τοπικών φορέων που επηρεάζονται. Εμείς ως μεγάλος δήμος είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε στον δήμο μας οποιονδήποτε όμορο δήμο ή κοινότητα το επιθυμεί.

Ν.Ν. Σε μια περίοδο που η τοπική αυτοδιοίκηση ταλανίζεται από σκάνδαλα διαφθοράς και διαπλοκής, είναι απαραίτητο να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός του θεσμού. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρέπει να προχωρήσει η μεταρρύθμιση μέσα από συναινετικές λύσεις, ώστε να υπάρξει καλύτερη διαχείριση των οικονομικών πόρων και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σε πρώτο στάδιο μπορούν να προχωρήσουν οι συμπλεγματοποιήσεις υπηρεσίων (π.χ. αποκομιδή σκυβάλων, οδικά έργα, τεχνικές υπηρεσίες και ενιαίες αρχές αδειοδότησης, υγειονομικές υπηρεσίες). Σε αυτή τη βάση, της συμπλεγματοποίησης, είναι προφανές ότι ο Δήμος Λεμεσού μπορεί να συνεργαστεί ευκολότερα με τον Δήμο Μέσα Γειτονιάς, χωρίς να προ-αποκλείονται και άλλες επιλογές.


Καθαριότητα

Κεφάλαιο καθαριότητα. Οι Λεμεσιανοί θα μπορούσε να πει κάποιος ότι είναι κακομαθημένοι ως προς τον τρόπο που τοποθετούν τα απορρίμματά τους στα πεζοδρόμια, είτε είναι καταστηματάρχες είτε κάτοικοι, με αποτέλεσμα να επικρατεί πολλές φορές αταξία. Τι λύσεις προτείνετε για να αλλάξουν οι κακές συνήθειες;

Α.Χ. Είναι γεγονός ότι εδώ παρουσιάζεται ένα πρόβλημα που σχετίζεται με τη συνήθεια πολλών να τοποθετούν τα σκύβαλά τους σε ακατάλληλα πλαστικά σακούλια, χωρίς τη χρήση πλαστικού δοχείου και με τη συνήθεια πολλών να βγάζουν τα σκύβαλά τους στο πεζοδρόμιο, μια-δυο και κάποτε τρεις μέρες πριν από τη μέρα που περνά το σκυβαλοφόρο από τη γειτονιά. Στη Μεγάλη Βρετανία όποιος βγάλει το δοχείο των σκυβάλων του σε χρόνο περισσότερο από έξι ώρες πριν από τη διέλευση του σκυβαλοφόρου υπόκειται σε πρόστιμο. Επομένως, πρέπει να ξεκινήσει μια εκστρατεία χρησιμοποίησης από όλο τον πληθυσμό κατάλληλων πλαστικών σκυβαλοδοχείων και να τερματιστεί αυτή η ζημιογόνα για την πόλη και για τον τουρισμό μας συμπεριφορά. Ένα παράδειγμα: Περνά το σκυβαλοφόρο Παρασκευή βράδυ και μαζεύει ό,τι υπάρχει στο πεζοδρόμιο, αλλά το Σάββατο πρωί ορισμένες νοικοκυρές βγάζουν τα σκουπίδια στον δρόμο, τα οποία θα μείνουν εκεί μέχρι την επόμενη Τρίτη. Είναι φυσικό να προκαλείται ρύπανση και κακοσμία.


Ν.Ν. Δεν συμφωνώ ότι οι Λεμεσιανοί είναι «κακομαθημένοι» επειδή ενδεχομένως μια μικρή μερίδα δεν σέβεται το περιβάλλον. Και δεν είναι θέμα κακής συνήθειας. Όσο δεν προσφέρεις στους δημότες εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης απορριμμάτων, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αυτοσχέδιους κάδους, κασόνια και πλαστικές σακούλες στα πεζοδρόμια. Πρέπει να δίνουμε επιλογές στους πολίτες, να τους ενημερώνουμε και να τους ακούμε. Χρειάζεται καταρχάς να επενδύσουμε στις υποδομές, χωροθετώντας π.χ. ειδικούς κολπίσκους σε δρόμους για τοποθέτηση σκυβαλοδοχείων, τοποθετώντας καλοσχεδιασμένους κάδους στην περιοχή κέντρου, ειδικούς χώρους ανακύκλωσης στις γειτονιές, στα σχολεία, στα δημοτικά κτήρια. Στο κέντρο, να εξετάσουμε τη λύση μικρών ευέλικτων απορριμματοφόρων. Λύσεις υπάρχουν, χρειάζεται σχεδιασμός και όραμα.



Τα προτερήματα του αντιπάλου μου;

Και τέλος. Ποια προτερήματα αναγνωρίζετε στον ανθυποψήφιό σας;

Α.Χ. Μας συνήθισε σε έναν ήπιο και μετριοπαθή λόγο τα προηγούμενα χρόνια, ο οποίος αποτελεί προτέρημα στην τοπική αυτοδιοίκηση, όπου απαιτείται μεγάλος όγκος συλλογικής εργασίας.

Ν.Ν. Ο φίλος Αντρέας για δέκα χρόνια υπηρέτησε τη Λεμεσό. Είναι εργατικός, έμπειρος, πείσμων και δυναμικός. Αξιοποίησε τη συλλογική στήριξη της δημοτικής ομάδας και τις διασυνδέσεις που είχε ως υπουργός για να προωθήσει αποφάσεις και έργα.

 

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Επιστροφή
στην αρχή