Οι μύκητες των καθηγητών - Ενός καταϊδρωμένου καθηγητή

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Να γυρνάς στα σχολεία να μιλάς στους καθηγητές για κανένα δίωρο για όσα είπε μια δασκαλοκαλόγρια κάπου στην Αμερική μια περίοδο που της έλειπε ο έρως.

Την εβδομάδα που μας πέρασε οι καθηγητές παγκύπρια παρακολούθησαν εκπαιδευτικά σεμινάρια. Πολλά απ’ αυτά είχαν παιδαγωγικά θέματα. Ας πούμε…διαφοροποίηση διδασκαλίας. Αυτό σημαίνει να αλλάζω το μάθημά μου ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών της τάξης, συνολικά αλλά και εξατομικευμένα κ.λπ. Για να γίνεται πιο κατανοητό και να έχω καλύτερα αποτελέσματα. Πόσα πρέπει να πληρωθεί αυτή η ιδέα; 5, 10, 20,40.000 ευρώ ή παραπάνω; Πόνταρε στο παραπάνω, στο πολύ παραπάνω και το βρήκες. Και πώς θα δικαιολογήσεις όλα αυτά τα χρήματα; Με κανονική δουλειά φυσικά. Και τι σημαίνει κανονική δουλειά; Να γυρνάς στα σχολεία να μιλάς στους καθηγητές για κανένα δίωρο για την ευφάνταστη ιδέα. Και τι να λες; Πως η ιδέα σου είναι σπουδαία φυσικά, αφού την είπε μια δασκαλοκαλόγρια κάπου στην Αμερική μια περίοδο που της έλειπε ο έρως. Και οι κατακαημένοι καθηγητές να ακούν σιωπηλοί, να κάνουν πως ακούν παίζοντας με το κινητό τους σαν τους μαθητές στην τάξη. Και αυτός που την (ξανά) εξηγεί τη θεωρία να έχει ύφος αρχιτραπεζίτη με χαμόγελο περίεργο που προκαλεί έναν μυστήριο φόβο στο ευαίσθητο ακροατήριο, (το χαμόγελο του επιτυχημένου! Αυτό φαίνεται και απ’ το ίδιο το ντύσιμο, το ατσαλάκωτο με το άσπρο καθαρό πουκάμισο το κολλαριστό, το γυαλιστό μαύρο παπούτσι, το ωραίο χτένισμα ) να μιλά για σχολεία-επιχειρήσεις, καλά το κατάλαβες ε-π-ι-χ-ε-ι-ρ-ή-σ-ε-ι-ς και ο καθηγητής ακροατής να νιώθει μόνος και αβοήθητος και σε λάθος τόπο. Γιατί τα σχολεία δεν πουλούν ούτε παράγουν προϊόντα και όταν ένα σχολείο είδε τον εαυτό του σαν επιχείρηση τότε φίλοι μου γεννήθηκε και η ναζιστική νεολαία.

Σε μια περίοδο που όλα μα όλα έπρεπε να είναι μετρήσιμα και παραγωγικά. Το ύψος του ιδανικού άριου Γερμανού, το στήθος της Γερμανίδας αν είναι μεγάλο και γεμάτο γάλα για να θρέψει τα επόμενα ναζιστάκια. Και όταν πας να του μιλήσεις για αγάπη και αγνότητα και ποίηση ξύνεται αδιάφορα. Γιατί αυτά δεν του δίνουν 3.000 ευρώ τον μήνα να παριστάνει (ελπίζω) τον ρόλο της ψείρας που πολλαπλασιάζεται στο κεφάλι του σχολείου. Κάπου εδώ οι καθηγητές στο σεμινάριο ξύνονται πραγματικά. Από αγωνία πότε θα τελειώσει να πάνε σπίτι τους όπως είπαμε στην αρχή αυτής της αναπνοής. Ταυτόχρονα σκέφτονται πόσο αγαπούν τα παιδιά και το μάθημα και τη διδασκαλία και τον γείτονα και τα κοπελλούθκια τους. Και πόσο πέραν πιο μπροστά βρίσκονται από τον κάθε θεωρητικό μύκητα. Οι άλλοι που δεν το βλέπουν έτσι σύντομα θα προαχθούν με υψηλή βαθμολογία και περγαμηνές. Για να ξαναοργανώσουν σεμινάρια, αφού πρώτα πληρωθούν για τις σπουδαίες τους ιδέες. Γιατί τίποτα δεν είναι δωρεάν. Ούτε η αγάπη, γι’ αυτό έχουν οι μαθητές σκυλοβαρεθεί το σχολείο και όποιος πει το αντίθετο με γεια του με χαρά του. Εδώ ο ποιητής νιώθει χαρούμενος. Επειδή το σεμινάριο τέλειωσε και θα πάει σπίτι του να σκεφτεί τον εαυτό του και τους άλλους. Να κάνει διαφοροποίηση διδασκαλίας δηλαδή όπως και την επόμενη μέρα που θα δει τη θλίψη στα μάτια του τελειόφοιτου Νεόφυτου και θα τον ρωτήσει τι δεν πάει καλά. Γι’ αυτό το τελευταίο δεν θα σου ζητήσει ούτε ένα ευρώ. Απλώς να τον αφήσεις ήσυχο, να σταματήσεις να τον απειλείς και να τον προσβάλλεις και να τον θέλεις να ασχολείται με ψειρολογία.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Οι βάρβαροι και οι ήρωες...Του Σενέρ Λεβέντ

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 12:50 (τελευταία ενημέρωση 12:50)

ΑΠΟΨΗ

Yianis Christodoulou Foundation

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ, 12:38 (τελευταία ενημέρωση 12:38)

ΑΠΟΨΗ

Ποιος θα λύσει το κυπριακό - Της Μιράντας Λυσάνδρου

ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ, 11:09 (τελευταία ενημέρωση 11:09)

Επιστροφή
στην αρχή