Η μάχη της Λευκωσίας: Επτά ερωτήσεις στους διεκδικητές της δημαρχίας

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ
Η πρωτεύουσα της χώρας έχει πάντα ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις εκλογές τοπικής αυτοδιοίκησης, όμως αυτό ισχύει περισσότερο για τη Λευκωσία

Η πρωτεύουσα της χώρας έχει πάντα ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις εκλογές τοπικής αυτοδιοίκησης, όμως αυτό ισχύει περισσότερο για τη Λευκωσία. Κι αυτό γιατί υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες είτε ο νυν δήμαρχος Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης είτε ο Παναγιώτης Σταυρινίδης, να κληθούν να διαχειριστούν την επανένωσή της και το κλείσιμο μιας ιστορικής παρένθεσης δεκαετιών. Πέρα όμως από το συμβολικό επίπεδο, η Λευκωσία αναπτύσσεται και αναζητά έναν νέο ρόλο, εν μέσω της ατέρμονης συζήτησης για μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ενώ ταυτόχρονα τα ερωτήματα παραμένουν για το πώς διαχειρίζεται κανείς αυτή την ανάπτυξη με βιώσιμο τρόπο, φιλικό προς την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Δύο εβδομάδες πριν από τις δημοτικές εκλογές, θέσαμε στους δύο ανθυποψήφιους μια σειρά από ερωτήματα για το όραμά τους για την πόλη και την πορεία της. Αρκετά θέματα έμειναν εκτός λόγω χώρου, αλλά και λόγω του ότι έχουν συζητηθεί εξαντλητικά, όπως η πλατεία Ελευθερίας.

Οι ερωτήσεις

  1. Σε περίπτωση λύσης του Κυπριακού, είστε πρακτικά προετοιμασμένος για ευρεία και αποτελεσματική συνεργασία, όχι μόνο με τον Τ/Κ δήμαρχο Λευκωσίας αλλά και τις υπόλοιπες τ/κ αρχές όπως θα προκύψουν; Ποιο είναι το σχέδιο σας για τους πρώτους έξι μήνες μετά τη λύση; 

Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης: Ασφαλώς και είμαι προετοιμασμένος. Και συνεχίζουμε καθημερινά να εργαζόμαστε πρακτικά και συστηματικά τόσο σε πολεοδομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο υλοποίησης έργων. Προσωπικά θεωρώ ότι η επιδιωκόμενη λύση πρέπει να επανενώνει πραγματικά τους ανθρώπους, τον χώρο, την κοινωνία, τους θεσμούς και την οικονομία. Αυτή η αρχή αφορά ασφαλώς ολόκληρη την Κύπρο, όμως εμείς ως Δήμος Λευκωσίας έχουμε διαχρονικά αναλάβει πολλές πρωτοβουλίες όπως το εργοστάσιο επεξεργασίας λυμάτων στη Μια Μηλιά και η κοινή πολεοδομική στρατηγική για το κέντρο της πόλης. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, είναι προφανές ότι πολλά θα εξαρτηθούν από την τελική μορφή της λύσης. Σίγουρα ο στόχος που θα πρέπει να αρχίσει να υλοποιείται από την πρώτη μέρα θα είναι η πλήρης άρση των διαχωριστικών γραμμών. Δηλαδή, να μην υπάρχει τίποτα που να υπονοεί διαίρεση, να ομαλοποιηθούν όλες οι προσβάσεις, να αποκατασταθεί η συνέχεια της πόλης. Προβλήματα θα υπάρξουν, όπως για παράδειγμα η ανάγκη σύνδεσης υποδομών στα θέματα ομβρίων υδάτων ή στις υπηρεσίες κοινής ωφελείας. Αλλά κανένα πρόβλημα δεν θα σταθεί εμπόδιο στην υλοποίηση του ονείρου που όλοι οι Λευκωσιάτες, Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι, έχουμε για τόσες δεκαετίες. Τέλος, η ερώτησή σας μου δίνει την ευκαιρία να υπενθυμίσω ότι δυστυχώς μέχρι σήμερα το θέμα της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν έχει συζητηθεί σε κάποια τεχνική επιτροπή, κάτι που θεωρώ αδιανόητο. Γι’ αυτό στηρίζουμε ένθερμα την πρόταση της αντιδημάρχου κας Λουκαΐδου να δημιουργηθεί τεχνική επιτροπή για την ΤΑ ή έστω να συζητηθούν τα θέματα της ΤΑ σε μια από τις υφιστάμενες τεχνικές επιτροπές. 

Παναγιώτης Σταυρινίδης: Είμαστε πανέτοιμοι. Άλλωστε όχι τυχαία αλλά πλήρως συνειδητά διακηρύξαμε ως κεντρικό άξονα της υποψηφιότητάς μου, την ενιαία Λευκωσία. Μια Λευκωσία που θα ξαναγίνει και πρακτικά η πρωτεύουσα της επανενωμένης ομοσπονδιακής Κύπρου. Συνεπώς, οι δημότες της Λευκωσίας να είναι βέβαιοι ότι από την πρώτη κιόλας μέρα θα εργαστώ προς την κατεύθυνση ενός ενιαίου σχεδίου για την πόλη μας σε συνεργασία με τον Τουρκοκύπριο δήμαρχο αλλά και με κοινές ομάδες εργασίας, με παράλληλη συμβολή της συσσωρευμένης εμπειρίας του δικοινοτικού κινήματος για όλες τις πτυχές που αφορούν την πόλη μας. Είτε αυτές οι πτυχές αφορούν τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τους δρόμους και τις συγκοινωνίες, είτε αφορούν την ανάπτυξη, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και τις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Ακόμα όμως και πριν από τη λύση του Κυπριακού, η προσπάθεια αυτή μπορεί να ξεκινήσει γιατί αποτελεί βαθιά πεποίθησή μου ότι με οποιοδήποτε καθεστώς, η Λευκωσία δεν μπορεί να παραμείνει μοιρασμένη. Το όραμα του Λέλλου Δημητριάδη πρέπει να ξαναζωντανέψει. 

 

  1. Πώς βλέπετε να λειτουργεί διοικητικά η Λευκωσία ως ενιαίος αστικός χώρος μετά από ενδεχόμενη λύση του Κυπριακού; Μπορεί η πρωτεύουσα μιας ομοσπονδίας να μοιράζεται στη μέση από πολιτειακά διοικητικά όρια;

Κ.Γ.: Η Λευκωσία είναι μία όπως μία είναι και η Κύπρος. Και αυτό το στοιχείο θα πρέπει να διασφαλίζεται στο πλαίσιο της ομοσπονδιακής λύσης που επιδιώκεται. Δηλαδή, τα όποια διοικητικά πολιτειακά όρια και οι ενδεχόμενες δημοτικές περιοχές, δεν πρέπει να είναι ορατά επί του εδάφους, ούτε στη ζωή και την καθημερινότητα των πολιτών. Οι τομείς αρμοδιοτήτων και ευθύνης των συνιστωσών πολιτειών και των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης θα πρέπει να επιτρέπουν απρόσκοπτο συντονισμό, να διασφαλίζουν λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα και να προωθούν τη συνεργασία. Οι δημοτικές Αρχές θα πρέπει να συνεργάζονται ίσως περισσότερο κι απ’ όσο συνεργάζονται σήμερα οι δήμοι της μείζονος Λευκωσίας. Πιστεύω μάλιστα ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας μόνιμος μηχανισμός συνεργασίας που να περιλαμβάνει το σύνολο της επανασχεδιασμένης, πλέον, μείζονος Λευκωσίας το οποίο θα προωθεί συνολικές και περιεκτικές προσεγγίσεις. Ο ρόλος της Λευκωσίας θα είναι κομβικός στην όλη προσπάθεια, ακριβώς γιατί από ημικατεχόμενη και χωρισμένη πρωτεύουσα σήμερα, θα πρέπει να εξελιχθεί σε πρότυπο επανένωσης και ολοκλήρωσης αύριο. 

Π.Σ.: Θεωρώ ως ιδανικό σενάριο ένα αντίστοιχο καθεστώς Βρυξελλών όπου η Λευκωσία θα αποτελεί ειδική ομοσπονδιακή περιοχή. Ακόμα όμως και αυτό να μην επιτευχθεί, θεωρώ ότι με τη συνεργασία των δύο τοπικών αρχών που ούτως ή άλλως θα υπάρχουν και με ένα κοινό όραμα ανάμεσα στις δύο πολιτείες, η Λευκωσία όχι μόνο δεν θα αντιμετωπίσει διοικητικές δυσκολίες αλλά θα αποτελέσει πρότυπο συνεργασίας, επαφής και ευημερίας.

Συμπλεγματοποίηση

  1. Στηρίζετε τη συμπλεγματοποίηση δήμων; Τι μπορούν να κάνουν οι δήμοι της μείζονος Λευκωσίας από τώρα για να ενοποιήσουν υπηρεσίες και αρμοδιότητες; 

Κ.Γ.: Η μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης επιβάλλεται να προχωρήσει άμεσα. Χρειαζόμαστε μιαν τοπική αυτοδιοίκηση διοικητικά και οικονομικά ανεξάρτητη, η οποία θα μπορεί να προσφέρει στους πολίτες ποιοτικά αναβαθμισμένες υπηρεσίες με μειωμένο κόστος. Η τοπική αυτοδιοίκηση, όπως λειτουργεί σήμερα, ελέγχεται σε πολύ μεγάλο βαθμό οικονομικά και διοικητικά από το κεντρικό κράτος. Αυτό δημιουργεί σωρεία δυσλειτουργιών και καθυστερήσεων στην επίλυση των καθημερινών αναγκών των πολιτών, αλλά και σοβαρό έλλειμμα δημοκρατίας. Κατά συνέπεια, το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει με μια μεταρρύθμιση είναι να ξεκαθαρίσουν οι αρμοδιότητες και εξουσίες των τοπικών αρχών, από τη μία και οι αρμοδιότητες και εξουσίες του κράτους από την άλλη. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να γίνει αύξηση των αρμοδιοτήτων των δήμων. Οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται από αυτούς που οι πολίτες εκλέγουν, όχι από άλλους. Αυτό το μοντέλο, με τις σημερινές δομές του συστήματος και τον υφιστάμενο αριθμό δήμων, δεν μπορεί να γίνει. 

Π.Σ.: Πιστεύω πρέπει να γίνει και μπορεί να ξεκινήσει με τη συμπλεγματοποίηση κοινοτήτων σε πρώτη φάση, τη συμπλεγματοποίηση υπηρεσιών των μεγάλων δήμων και ακολούθως και με ενοποίηση δήμων. Η οικονομία κλίμακας το επιβάλλει αλλά και η αποτελεσματική εξυπηρέτηση των δημοτών το καθιστά ως πλαίσιο αναγκαίο. Η ενοποίηση των διοικητικών πρωτοκόλλων αποτελεί μια καλή αφετηρία και η ολοκληρωμένη ηλεκτρονική διακυβέρνηση θα επιτρέψει την ποιοτικότερη προσφορά υπηρεσιών σε όλους τους δημότες αλλά κυρίως προς δημότες που δραστηριοποιούνται σε πολλαπλές δημοτικές περιοχές.

 

  1. Έχουν ακουστεί πολλές επικρίσεις για τον σχεδιασμό του δημαρχείου, για την περιοχή της Δημοτικής Αγοράς και την αλλαγή χρήσης. Δικαιολογούνται οι ανησυχίες;

Κ.Γ.: Ακριβώς το αντίθετο. Η επιλογή της χρήσης και του χώρου έγινε κατόπιν ενδελεχούς μελέτης και αφού κρίθηκε ότι προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα και οφέλη. Παρόμοια προσέγγιση υιοθετείται στα κατεχόμενα, κυρίως ως αποτέλεσμα της μακροχρόνιας δικοινοτικής συνεργασίας για την αναζωογόνηση του ιστορικού κέντρου, στο πλαίσιο του Ενιαίου Ρυθμιστικού Σχεδίου Λευκωσίας. Στόχος μας είναι η διαμόρφωση ενός πυρήνα που θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη μιας ανταγωνιστικής και εξωστρεφούς οικονομίας γνώσης και θα αναδείξει την πρωτεύουσα σε περιφερειακό κόμβο τεχνολογικής προόδου και επιχειρηματικής καινοτομίας. Με το Κέντρο RISE (Research centre on Interactive Media, Smart systems and Emerging technologies) και τη Συνοικία Δημιουργικών Επιχειρήσεων επενδύουμε στους νέους ανθρώπους της πόλης μας, στην εκπαίδευση, στη γνώση, στη δημιουργία και στην καινοτομία. Να μην ξεχνούμε ότι για την υλοποίηση του έργου της Συνοικίας Δημιουργικών Επιχειρήσεων έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση 11 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους και άλλο 1 εκατ. ευρώ για οικονομικά κίνητρα. 

Π.Σ.: Ο σχεδιασμός του δήμου για την παλιά Δημοτική Αγορά στοχεύει, όπως αντιλαμβάνομαι, στην προσέλκυση νέων ανθρώπων, με την παροχή διευκολύνσεων για ανάπτυξη της νεανικής επιχειρηματικότητας, ιδιαίτερα σε θέματα τεχνολογίας. Αυτό από μόνο του είναι θετικό. Η πόλη αλλάζει, οι ανάγκες των ανθρώπων αλλάζουν και η συνεχής προσαρμογή είναι απαραίτητη. Αν κάτι με ανησυχεί είναι ότι πολλές από τις πρωτοβουλίες του δήμου στην εντός των τειχών πόλη, της στερούν ουσιαστικά τον οικιστικό της χαρακτήρα που είναι και η μόνη εγγύηση για ουσιαστική αναζωογόνηση. Δεν είναι λοιπόν μόνο το γεγονός ότι η κατάργηση της Δημοτικής Αγοράς αφήνει τους κατοίκους των γύρω γειτονιών χωρίς καθημερινή εξυπηρέτηση. Είναι και η υπερσυγκέντρωση χώρων αναψυχής με την κυκλοφοριακή επιβάρυνση, τον θόρυβο, την αναστάτωση που προκαλούν. Είναι και η κατάργηση των ελάχιστων χώρων πρασίνου που υπήρχαν για να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης. Είναι η ελλιπής καθαριότητα. 

Αλλαγές

  1. Ποιον δρόμο ή περιοχή πέραν αυτών για τους οποίους υπάρχουν σχεδιασμοί θέλετε να αλλάξετε, γιατί και πώς;

Κ.Γ.: Δεν μπορούμε και ούτε πρέπει να βλέπουμε μεμονωμένα ή αποσπασματικά έναν δρόμο ή μιαν περιοχή. Δεν θα μπορούσα, για παράδειγμα, να σας πω για τη λεωφόρο Μακαρίου, αφήνοντας έξω τη Στασικράτους και την Ευαγόρου και όλες τις ενδιάμεσες εμπορικές οδούς. Γι’ αυτό έχουμε διαμορφώσει το Σχέδιο Περιοχής, ένα ξεκάθαρο και καταγεγραμμένο όραμα κι ένα εγκεκριμένο ολοκληρωμένο σχέδιο για τη Λευκωσία. Την τελευταία πενταετία δεν επενδύσαμε μόνο στο κέντρο της πόλης. Κατασκευάσαμε σε πολλές περιοχές πάρκα, πεζοδρόμια και δρόμους με αντιπλημμυρικές υποδομές. Πρόσφατα, ολοκληρώθηκαν 16 δρόμοι στην περιοχή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης και ανάλογα έργα έχουν αρχίσει ή αρχίζουν σύντομα σε 67 δρόμους στην Παλλουριώτισσα, το Καϊμακλί, τον Άγιο Ανδρέα, τους Άγιους Ομολογητές. Διεκδικούμε επέκταση του προγράμματος κατασκευής δρόμων και πεζοδρομίων, για πιο ασφαλείς και όμορφες γειτονιές και έχουμε ήδη διεκδικήσει και θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε από το Υπουργείο Εσωτερικών αναβάθμιση των προσφυγικών οικισμών που βρίσκονται στον δήμο μας και ανάπλαση των λεωφόρων Αμμοχώστου και Λάρνακος. Επομένως, δεν υπάρχει μία απλή απάντηση στο ερώτημά σας. Υπάρχει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός, το όραμά μας, το οποίο κάνουμε πράξη εδώ και πέντε χρόνια και ευελπιστώ ότι με τη στήριξη των συμπολιτών μας θα συνεχίσουμε να το υλοποιούμε. 

Π.Σ.: Θα άλλαζα τον σχεδιασμό για την αξιοποίηση του εγκαταλειμμένου χώρου στην περιοχή του σωματείου του Αχιλλέα Καϊμακλίου. Το Καϊμακλί χρειάζεται χώρο πρασίνου, άθλησης των νέων και ψυχαγωγίας. Όχι περισσότερες πολυκατοικίες. Αν δεν κάνω λάθος, οικιστικές μονάδες υπάρχουν υπεράριθμες μετά και τη φούσκα των ακινήτων. Χώροι πραγματικής ποιότητας ζωής, ελάχιστοι.

 

  1. Πώς αναβιώνετε το σύνολο της παλιάς Λευκωσίας πέρα από τις εμπορικές οδούς, αλλά και άλλους πυρήνες του δήμου εκτός των τειχών; Γιατί έχουν γίνει μεν έργα ανάπλασης αλλά δεν έχουν οδηγήσει σε αναζωογόνηση.

Κ.Γ.: Η ανάπλαση είναι προϋπόθεση για να επιτευχθεί η αναζωογόνηση. Και η αναζωογόνηση συντελείται μέρα με τη μέρα, χρόνο με τον χρόνο. Πέραν του Σχεδίου Περιοχής, για το οποίο μίλησα πριν, προωθούμε πολλά κίνητρα για προσέλκυση επιχειρήσεων και επενδύσεων. Θυμηθείτε για παράδειγμα σε ποια κατάσταση βρίσκονταν πριν από πέντε χρόνια οι πεζόδρομοι Λήδρας και Ονασαγόρου. Κι όμως, μέσα στις δύσκολες συνθήκες της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης προσελκύσαμε επενδύσεις, καταφέραμε και αναζωογονήσαμε την περιοχή. Έχουμε πλέον ένα ζωντανό ιστορικό κέντρο, πυρήνα όλης της Λευκωσίας. Και συνεχίζουμε. Παρέχουμε πολεοδομικά και οικονομικά κίνητρα για να προσελκύσουμε επενδύσεις και να προωθήσουμε μια νέου τύπου ανάπτυξη, συμπαγή και ενοποιημένη που να καθιστά ολόκληρη την κεντρική περιοχή της Λευκωσίας πιο ανταγωνιστική και βιώσιμη. Πρόσφατα προωθήσαμε ένα τέτοιο σχέδιο οικονομικών κινήτρων για τη λεωφόρο Μακαρίου και τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. Σημαντικές κινήσεις γίνονται και εκτός του κέντρου, αναφέρω ως παράδειγμα τη συνέχιση του έργου εξωραϊσμού του πυρήνα Καϊμακλίου. 

Π.Σ.: Αρκετά έργα ανάπλασης έχουν πράγματι οδηγήσει σε αναζωογόνηση, παράδειγμα γειτονιές στην παλιά πόλη ή το Καϊμακλί. Από μόνα τους όμως δεν είναι αρκετά. Πώς θα φέρεις κατοίκους σε μια παλιά γειτονιά αν δεν λύσεις παράλληλα κυκλοφοριακά προβλήματα, αν δεν στηρίξεις τα σχολεία της περιοχής, αν δεν προστατεύσεις ευρύτερα την ποιότητα ζωής;

 

 

  1. Μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της απουσίας χώρων στάθμευσης και της ανεξέλεγκτης στάθμευσης, ιδιαίτερα στην εντός των τειχών πόλη; Αρκεί ως απάντηση η αύξηση των ελέγχων των τροχονόμων;

Κ.Γ.: Η επιστροφή του κόσμου στους πεζοδρόμους της παλιάς πόλης, ήταν φυσικό να συνοδευτεί και από κάποια προβλήματα, όπως αυτό της παράνομης στάθμευσης. Είναι γεγονός ότι η εντός των τειχών πόλη δεν θα μπορέσει ποτέ να ικανοποιήσει τον αριθμό των αυτοκινήτων όλου του κόσμου που απολαμβάνει σήμερα την αναζωογονημένη αυτή περιοχή. Γι’ αυτό και λαμβάνουμε συνεχώς μέτρα όπως η κατασκευή της προσωρινής πεζογέφυρας πίσω από το δημαρχείο για να ενθαρρύνουμε τη στάθμευση εκτός των τειχών. Αγοράσαμε 13 μικρά λεωφορεία για τη λειτουργία δικτύου το οποίο πολύ σύντομα θα συνδέει την παλιά πόλη με το αστικό κέντρο. Επίσης, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα δημιουργήθηκαν 500 νέες θέσεις στάθμευσης στην περιφέρεια του κέντρου, αυξήσαμε τις θέσεις στάθμευσης για άτομα με κινητικές δυσκολίες κ.ά. Σύντομα προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στη λεωφόρο Ομήρου που μαζί με άλλους δύο χώρους στάθμευσης που προγραμματίζονται στην εντός των τειχών πόλη θα δημιουργήσουν ακόμη 400 νέες θέσεις. Ξεκίνησε η δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα συνδέει τα πανεπιστήμια με το αστικό κέντρο της Λευκωσίας και αρχίζει η ανάπλαση και δημιουργία λεωφορειολωρίδων στη λεωφόρο Μακαρίου και σύντομα προκηρύσσεται η ανάπλαση της Καλλιπόλεως. Επίσης δημιουργήσαμε τρίτη βραδινή βάρδια τροχονόμων, οργανώνουμε συχνά εκστρατείες σε προβληματικά σημεία της πόλης και δημιουργήσαμε ένα λειτουργικό πρόγραμμα στάθμευσης για τους κατοίκους. Σίγουρα χρειαζόμαστε και διεκδικούμε περισσότερους τροχονόμους όπως και εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας ώστε να προβλέπει πιο αποτελεσματικούς τρόπους περιορισμού της παράνομης στάθμευσης αλλά το θέμα πρέπει να αντιμετωπίζεται σφαιρικά. Από τη μία είναι απαραίτητη η πάταξη της παράνομης στάθμευσης μέσω των ελέγχων των τροχονόμων αλλά από την άλλη είναι αναγκαία η παροχή άλλων διευκολύνσεων και εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, κάτι που επίσης  κάνουμε.  

Π.Σ.: Όχι δεν αρκεί η αύξηση των ελέγχων και των τροχονόμων. Είναι αναγκαία αυτά τα δύο αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα. Το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με συνολική φιλοσοφία. Χρειάζεται εδώ και καιρό η Λευκωσία περισσότερους χώρους στάθμευσης αλλά δεν πρέπει αυτό να γίνει σε βάρος του αστικού και περιβαλλοντικού πλαισίου. Συνεπώς η υπογειοποίηση είναι μια γενική λογική που πρέπει να καθοδηγεί ως προς τους χώρους αυτούς. Παράλληλα, στην εντός των τειχών πόλη πρέπει να εφαρμοστούν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά τα συστήματα περιορισμένης πρόσβασης σε οικιστικές περιοχές που σήμερα υποφέρουν, όπως ενδεικτικά στην περιοχή της Χρυσαλινιώτισσας. Ταυτόχρονα οι δήμοι οφείλουν πιο ενεργό δράση σε ό,τι αφορά την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού. Ο σεβασμός του δημοσίου χώρου είναι συστατικό πολιτισμού και αυτός ο σεβασμός καλλιεργείται εφόσον και η πολιτεία επενδύσει προς αυτή την κατεύθυνση. Τέλος, ειδικά ως προς την παράνομη στάθμευση σε χώρους στάθμευσης για άτομα με αναπηρία, θεωρώ πως η τοπική αρχή πρέπει να είναι ιδιαίτερα αυστηρή γιατί αποτελεί στοιχείο παραβίασης των ίσων δικαιωμάτων πρόσβασης των συμπολιτών μας αυτών. Προσωπικά θα εφαρμόσω πρόγραμμα ρυμούλκησης και παγίδευσης οχημάτων, ακόμα και αν αυτή μου η πολιτική είναι αντιδημοφιλής ή δεν καλύπτεται πλήρως από την υφιστάμενη νομοθεσία. Ο σεβασμός στην πρόσβαση είναι σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα και με αυτό ως φάρο θα λειτουργήσω.

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Επόμενο άρθρο:

Αφιέρωμα

Η μητέρα των μαχών στη Λεμεσό: Χρίστου - Νικολαϊδης αναμετρώνται

Απαντούν και αναμετρώνται στον «Π» οι δυο πολιτικοί άνδρες που διεκδικούν τον θώκο του μεγαλύτερου δήμου της χώρας.....

05 / 05
Επιστροφή
στην αρχή