Η κακή συνήθεια στον ύπνο που αυξάνει τον κίνδυνο κατάθλιψης

BUZZLIFE /PEOPLE
Η ποιότητα του ύπνου μπορεί να επηρεάσει τις πιθανότητες που έχει ένας άνθρωπος να εμφανίσει κατάθλιψη υποστηρίζει μια νέα μελέτη

Σύμφωνα με νέα ιαπωνική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση American Journal of Epidemiology, η ποιότητα του ύπνου μπορεί να επηρεάσει τις πιθανότητες που έχει ένας άνθρωπος να εμφανίσει κατάθλιψη.

Συγκεκριμένα, όπως διαπίστωσαν ερευνητές από το Ιατρικό Πανεπιστήμιο της Νάρα, ακόμη και η παραμικρή έκθεση στο φως κατά τη διάρκεια του ύπνου αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο κατάθλιψης. Τα ευρήματα της μελέτης υποδεικνύουν ότι ο ύπνος σε απόλυτο σκοτάδι είναι μια καλή στρατηγική για τη βελτίωση τόσο του ύπνου όσο και της ψυχικής υγείας.

«Ο ύπνος σε μια κρεβατοκάμαρα χωρίς καθόλου φως αποτελεί ενδεχομένως μια πρωτότυπη και εφικτή επιλογή για την πρόληψη της κατάθλιψης» αναφέρει ο Kenji Obayashi, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Νάρα και ένας εκ των συντακτών της μελέτης, σύμφωνα με το ΤΙΜΕ.

Επικίνδυνο ακόμη και το φως ενός κεριού
Για να αξιολογήσουν τον ρόλο του φωτός κατά τη διάρκεια του ύπνου ως προς τον κίνδυνο κατάθλιψης, οι ερευνητές παρακολούθησαν 863 ενήλικες για διάστημα δύο ετών. Καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης, τα επίπεδα φωτός στην κρεβατοκάμαρα των συμμετεχόντων υπολογίζονταν με τη βοήθεια μιας ειδικής συσκευής, ενώ οι συμμετέχοντες διατηρούσαν ημερολόγιο για την ποιότητα του ύπνου τους και περνούσαν τακτικά από τεστ αξιολόγησης των συμπτωμάτων κατάθλιψης που τυχόν εκδήλωναν.

Όπως διαπιστώθηκε στο τέλος της μελέτης, η έκθεση ακόμη και σε μόλις 5 lux φωτός (σημ. το lux είναι η μονάδα που μετράει την φωτεινή ισχύ) συσχετίστηκε με μεγαλύτερο κίνδυνο εκδήλωσης συμπτωμάτων κατάθλιψης. Ενδεικτικά, φωτεινή ισχύ 10 lux καταγράφεται όταν κοιτάζουμε ένα αναμμένο κερί από απόσταση 0,3 μέτρων.

Η μελέτη δεν εξέτασε μετά από πόσο χρονικό διάστημα εκδηλώνονται οι παραπάνω αρνητικές επιδράσεις, ωστόσο αντίστοιχη μελέτη σε ποντίκια έχει δείξει ότι τα συμπτώματα κατάθλιψης αρχίζουν να εμφανίζονται μετά από περίπου τέσσερις εβδομάδες καθημερινής έκθεσης σε 5 lux φωτός.

Όπως εκτιμά ο Obayashi, η επιβάρυνση της ψυχικής υγείας προκύπτει πιθανότατα λόγω των διαταραχών που προκαλεί το φως στον ύπνο. Η έκθεση στο φως μπορεί επίσης να απορρυθμίσει το βιολογικό ρολόι του οργανισμού, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο κατάθλιψης.

Φαίνεται λοιπόν πως πρέπει να σταματήσετε να αφήνετε αναμμένο το φωτάκι νυχτός όταν κοιμάστε και να επενδύσετε σε σκουρόχρωμες κουρτίνες που μπλοκάρουν το φως του ήλιου, για το καλό της ψυχολογίας σας!

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

BUZZLIFE

Ο οίκος Versace περνά στα χέρια του ομίλου Michael Kors

BUZZLIFE , 24.09.2018

BUZZLIFE

Πρώτη ματιά στο μακιγιάζ του νέου Joker

BUZZLIFE , 24.09.2018

BUZZLIFE

Πέγκυ Ζήνα: τι δήλωσε για τον Δημήτρη Μητροπάνο

BUZZLIFE , 24.09.2018

Επιστροφή
στην αρχή