Οι… hot εξετάσεις στο αμαρτωλό ξενοδοχείο

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Στα κυπριακά σχολεία εδώ και μέρες έχουν ξεκινήσει οι εξετάσεις. Οι μαθητές της Γ' λυκείου παρακάθονται σε εξετάσεις....

Στα κυπριακά σχολεία εδώ και μέρες έχουν ξεκινήσει οι εξετάσεις. Οι μαθητές της Γ' λυκείου παρακάθονται σε εξετάσεις, τα θέματα των οποίων τα έβαλε ο/η καθηγητής/καθηγήτριά τους. Ας πούμε ο κύριος Γιώργος ο μαθηματικός που δούλευε έναν χρόνο με το Γ2 προετοιμάζει στην ουσία μαθητές που θα παρακαθίσουν εξετάσεις βάσει του γραπτού του κυρίου Μιχαλάκη και της κυρίας Σοφίας. Ο κύριος Μιχαλάκης τώρα και η κυρία Σοφία είναι συνήθως κάτι καλά παιδιά αποσπασμένοι στο παιδαγωγικό ινστιτούτο ή σε κανένα πρόγραμμα στο υπουργείο. Αυτοί μένουν σε κάποιο ξενοδοχείο απομονωμένοι και κάνουν το γραπτό υπό τις άγρυπνες οδηγίες κάποιου επιθεωρητή που τους παρακολουθεί συνεχώς μέσω skype. Η απομόνωση των φίλων μας διασφαλίζει και καλά το αδιάβλητο της διοργάνωσης. Τους παίρνουν τα κινητά, τους δίνουν ειδικό υπολογιστή, τους κλειδώνουν μέσα στο δωμάτιο με κάποιες βασικές προμήθειες για διαβίωση και τους ανοίγουν όταν έχουν έτοιμο εντελώς το γραπτό. Η οδηγία για να ανοίξει η πόρτα δίνεται από τον επιθεωρητή στη ρεσεψιόν με αυστηρό ύφος… «Πόρτα 22 να ανοίξει τώρα, ευχαριστώ». Δεν είμαι σίγουρος αν όταν βγουν από το hotel room τους γίνεται και κάποιο είδος ηλεκτροσόκ για να ξεχάσουν όσα σκέφτηκαν, μα υποθέτω πως ο νομοθέτης κάτι θα προνόησε και γι' αυτό, μια προσευχή τέλος πάντων, μια υπόσχεση, έναν όρκο στο Ευαγγέλιο ας πούμε. Αυτοί είναι οι λεγόμενοι «θεματοθέτες».

Για τις υπόλοιπες τάξεις του κυπριακού σχολείου υπεύθυνοι για τα γραπτά είναι οι κανονικοί καθηγητές. Η κυρία Σοφούλλα διδάσκει Μαθηματικά. Ο συντονιστής βοηθός διευθυντής των Μαθηματικών σε ειδική συνεδρίαση τής επιβάλλει το καθήκον να κάνει το γραπτό της Β' λυκείου. Μαζί της βάζει και τον κύριο Κώστα. Παίρνουμε σαν δεδομένο το σενάριο η κυρία Σοφούλλα και ο κύριος Κώστας να τα πηγαίνουν καλά. Αυτό όμως δεν διασφαλίζει απαραίτητα ένα happy end της ταινίας. Γιατί; Γιατί η κυρία Σοφούλλα και ο κύριος Κώστας διδάσκουν Μαθηματικά μόνο σε τρία τμήματα. Στα υπόλοιπα 5 διδάσκει ο κύριος Γιώργος, η κυρία Μαίρη και η κυρία Λένα. Οι τρεις τελευταίοι διαφωνούν με τα θέματα που έβαλαν οι καθορισμένοι από τον βοηθό μας καθηγητές.

Και ξεκινά η περιπέτεια. Οι φωνές. Οι καταγγελίες. Το άγχος. Οι ατέρμονες συζητήσεις. Πολύ γρήγορα οι πρωταγωνιστές-δημιουργοί του γραπτού συνειδητοποιούν ότι μόνο πρωταγωνιστές δεν είναι. Νιώθουν μόνοι και χαμένοι. Φωνάζουν λίγο και μετά σιωπούν. Αναζητούν το δίκιο τους και μετά σιωπούν. Ο συντονιστής βοηθός γεμάτος δημοκρατική διάθεση ακούει όλες τις πλευρές προσπαθώντας να ξεδιαλύνει τα πολύπλοκα συμπλέγματα που ξαφνικά προέκυψαν. Κάποτε τα καταφέρνει και κάποτε όχι. Πολλές φορές καταγγέλλεται και ο ίδιος στον διευθυντή ας πούμε γιατί απλώς προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του. Εν τω μεταξύ, σε αυτήν τη φάση του φιλμ πρέπει να δεις την κυρία Μιχαέλλα που διδάσκει Μαθηματικά στην Α' λυκείου και κάνει το γραπτό σε κάποιο ξεχαρβαλωμένο υπολογιστή δίπλα από τον ψύκτη του νερού.

Όταν ο κύριος Κώστας πάει να βάλει ένα ποτήρι νερό και να επιστρέψει στη μάχη, αυτή χώνει με τα χέρια της την οθόνη, τον αγριοκοιτάζει και του λέει απότομα να απομακρυνθεί από την περιοχή της φοβούμενη μην δει κανένα θέμα και πάει και το αποκαλύψει. Ο κύριος Κώστας ταπεινωμένος υπακούει γεμάτος απορία, μα καλά δεν είναι το ίδιο μάθημα που διδάσκουμε; Αυτή η ερώτηση όμως δεν είναι δυνατόν να γίνει μεγαλοφώνως γιατί… ποιος ξέρει; Κάτι θα ξέρει παραπάνω σίγουρα ο κύριος Κώστας. Μάλλον πέρσι ή πρόπερσι είχε κάποιο θέμα επειδή ο κύριος Μηνάς τον κατήγγειλε στον διευθυντή ότι κάνει τα θέματα στο σχολείο (και όχι σε κάποιο δωμάτιο ξενοδοχείου ή στο Σταυροβούνι) και όλο και κάποιος… συνάδελφος θα πιάσει κάτι με το μάτι του και όλο και κάποιος κάτι θα διαρρεύσει (εννοείται πως οι λέξεις «κάποιος» και «κάτι» προδιαγράφουν την καχυποψία).

Όλοι οι πρωταγωνιστές του φιλμ πριν από έναν μήνα ήταν φίλοι και αντάλλασσαν θερμές καλημέρες. Σήμερα είναι οι χειρότεροι εχθροί με ανάστατους καρδιακούς παλμούς. Ο βοηθός κοιτάζει από τον εξώστη έχοντας στο χέρι του μια σφραγίδα, αυτή που θα μπει στον φάκελο όταν επιτέλους κλείσει. Κάποιοι προσεύχονται. Πολύ λίγοι γελούν. Η δε κοπέλα στη φωτοτυπική μηχανή εκνευρισμένη περιμένει πότε θα τελειώσει το σίριαλ. Το σίριαλ τελειώνει με τη σφραγίδα που μπαίνει τρεις φορές σε κάθε φάκελο. Μάλλον είναι ο πατήρ, ο υιός και το Άγιο Πνεύμα. Το φιλμ τελειώνει με αγιασμό. Πολλές μέρες αργότερα...

Κανείς δεν μιλά σε κανέναν. Όλοι κατηγορούν όλους. Το σκηνικό είναι μουντό και η φωτοτυπική έχει κρυώσει. Ο βοηθός πλένει τα χέρια του από το μελάνι της σπασμένης σφραγίδας και οι μαθητές μάλλον τα πήγαν ακόμα μια φορά καλά. Γιατί η τραγωδία εμπεριέχει την κάθαρση, αν και δεν το κατάλαβαν ακόμα καλά αυτό οι φιλόλογοι γι' αυτό και το αναλύουν περήφανα. Μάλλον είναι επίτευγμα να είμαστε τόσο μπερδεμένος λαός.

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Κυπριακό: Είτε λύση, είτε κρίση

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 19:23 (τελευταία ενημέρωση 19:23)

ΑΠΟΨΗ

Δεν γκρεμίζουμε τα τείχη, ανοίγουμε πόρτες

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 16:33 (τελευταία ενημέρωση 16:33)

ΑΠΟΨΗ

Μέσα μας η ”μουχτάραινα”...Της Μαρίνας Κουμάστα

ΜΑΡΙΝΑ ΚΟΥΜΑΣΤΑ, 16:04 (τελευταία ενημέρωση 16:04)

Επιστροφή
στην αρχή