Η δυστυχία του νοήμονος Ελληνοκύπριου

ΑΠΟΨΗ /ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ
Βλέπεις την οξύμωρη κοινωνική εικόνα, όπου από πολυτελή αυτοκίνητα, «σύμβολα κοινωνικής καταξίωσης και στάτους», πετάγονται χαρτομάντιλα

Τα τελευταία δέκα χρόνια, ιδιαίτερα μετά την ένταξη της ΚΔ στην ΕΕ, παρατηρείται μια επιτάχυνση με πολύ έντονους ρυθμούς της αλλοίωσης της δημογραφικής ομοιογένειας στην ε/κ κοινωνία. Δεν θα σταθώ, όπως ίσως κάποιοι προϊδεαστούν, στους κινδύνους που η παράνομη και ανεξέλεγκτη εισροή αλλοδαπών (κοινοτικών –ιδιαίτερα από την Ανατολική Ευρώπη- και τρίτων χωρών) δημιουργεί ως προς τη διατήρηση της πολιτικής κυριαρχίας και πολιτισμικής ηγεμονίας της ελληνικής κοινότητας. Επ' αφορμή όμως αυτής της ραγδαίας δημογραφικής διαφοροποίησης θα σταθώ σε ορισμένες παρατηρήσεις πολιτισμικού – αισθητικού χαρακτήρα που δημιουργούν μία άνευ προηγουμένου άσχημη κοινωνική παράσταση.

Δημόσιο

Η συντριπτική πλειοψηφία της ε/κ κοινωνίας (στον βορρά τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα) ουδέποτε (και πάντοτε αποσπασματικά) σεβάστηκε τους κοινούς δημόσιους χώρους. Για παράδειγμα, αν κάποιος βρεθεί σε κάποιον εκδρομικό χώρο ή σε κάποιο κυπριακό «πάρκο» και χρειάζεται τη χρήση του αποχωρητηρίου, είτε θα χρειαστεί να περάσει από χίλια δυο ψυχολογικά εμπόδια για να χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις λόγω της βρομιάς και της δυσοσμίας και θα πρέπει να προσέχει κάθε του βήμα πού το βάζει ή αν δεν το αντέχει αυτό, θα πρέπει να αναζητήσει σωματική ανακούφιση έξω στη φύση. Ρίξτε μια ματιά στα δημόσια αποχωρητήρια του Τροόδους όταν υπάρχει μαζική προσέλευση και θα καταλάβετε τι εννοώ. Εάν κάποιος προτιμά εκδρομικούς χώρους στα παράλια και χρειαστεί αποχωρητήριο, θα καθοδηγηθεί προς αυτά αν τελικά επιλέξει να τα χρησιμοποιήσει από την περιβάλλουσα παρουσία χαρτιών και οσμών που οι αισθήσεις δεν αντέχουν. Σ’ αυτά προσθέστε και την πρόσφατη ψήφιση του νόμου της «Βουλής» για ιδιωτικές παραλίες με πρωτοβουλία του κ. Αβέρωφ Νεοφύτου, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο την πρόσβαση στις παραλίες για τους Κύπριους ιθαγενείς. Εάν πάλι βρίσκεστε σε εκδρομικά εστιατόρια μαζικής εξυπηρέτησης κατά τα Σαββατοκυρίακα, κι αν ακόμη ο ιδιοκτήτης θέλει να διατηρήσει καθαρούς τους χώρους δημόσιας υγιεινής, η προσπάθειά του είναι μάταιη. Πολλές φορές λιμνάζοντα νερά με ούρα συνυπάρχουν στο δάπεδο με χαρτιά πεταμένα εδώ κι εκεί. Δεν ξέρεις πού να αγγίξεις και πού να μην αγγίξεις, κι αν έχεις και μικρά παιδιά η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη. Εάν κάποιος πάλι οδηγάει προς εκδρομικούς χώρους, στην πλειοψηφία τους οι δημόσιοι δρόμοι είναι γεμάτοι ρύπους. Δηλαδή, πεταμένα μπουκαλάκια, τενεκεδάκια, χαρτιά, πλαστικές σακούλες, δημιουργώντας μία αλγεινή και άκρως αντιαισθητική εικόνα που ακυρώνουν όποια διάθεση για χαλάρωση έχει κάποιος. Τι να πει κανείς για τις πελώριες διαφημιστικές πινακίδες κατά μήκος των δρόμων που σου αποσπούν την προσοχή και ζαλίζουν το κεφάλι, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα ατυχημάτων, ιδιαίτερα τώρα που οι σωτήρες- μνηστήρες της ΚΔ βρίσκονται στα φέρτε τους;

Το οξύμωρο

Βλέπεις την οξύμωρη κοινωνική εικόνα, όπου από πολυτελή αυτοκίνητα, «σύμβολα κοινωνικής καταξίωσης και στάτους», πετάγονται χαρτομάντιλα, μπουκάλια, αποτσίγαρα και ό,τι άλλο φανταστείς. Εδώ η αντίφαση της υπάρχουσας πολιτισμικής υστέρησης με τη λεγόμενη κοινωνική ευρωστία επιβεβαιώνεται πανηγυρικά. Τελευταία παρατηρείται και μια άλλη συμπεριφορά ως προς τη ρύπανση απ' τα αυτοκίνητα. Εάν κάποιος τυγχάνει να είναι σταματημένος σε φώτα τροχαίας, ή όπου αλλού, απαιτείται προσωρινό σταμάτημα, ανοίγει την πόρτα του μερικώς, αφήνει ό,τι είναι να αφήσει στην άσφαλτο, και μετά φεύγει.

Σε όλα αυτά αν προστεθεί και η μαζική έλευση των αλλοδαπών που στην πλειοψηφία τους μάχονται να ικανοποιήσουν το ένστικτο της επιβίωσης, πρώτα και κύρια, τότε εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος το πολιτισμικό κράμα που δημιουργείται ως προς την αισθητική, περιβαλλοντική εικόνα αυτού του τόπου. Αν κάποιος πάει και σε χώρους θεάματος, ιδιαίτερα στο ποδόσφαιρο και στις ιπποδρομίες, η αποκαρδίωση είναι πλήρης.

Χωματερές

Προσθέστε και την ανεξέλεγκτη, παράνομη δημιουργία χωματερών και τη διαχρονική ανικανότητα αυτού του κράτους να εφαρμόζει νόμους και κανόνες, μια αδύνατη και ευάλωτη τοπική αυτοδιοίκηση, και τότε ένας νοήμων άνθρωπος (που είναι πολύ λίγοι σε αυτό το νησί) αρχίζει να αντιλαμβάνεται πού βρίσκεται και πού ζει. Το επίπεδο του ελάχιστου, κοινού κοινωνικού παρονομαστή των κοινών χώρων αναδεικνύει και το επίπεδο του πολιτισμού μιας κοινωνίας και όχι ο χωροταξικά αποκλειστικός χώρος ανέγερσης πολυτελών επαύλεων. Στην περίπτωση της νήσου αυτής, ο ελάχιστος κοινός κοινωνικός παρονομαστής είναι σχεδόν αμελητέος, για να μην πω ανύπαρκτος. Όσο πιο χαμηλός είναι ο ελάχιστος κοινός κοινωνικός παρονομαστής, τόσο μεγαλύτερη είναι και η διάχυση της βλακείας. Πράγματι, κάθε νοήμων άνθρωπος σε αυτόν τον τόπο νιώθει μια απέραντη δυστυχία. Το νησί μετατρέπεται με ραγδαίους ρυθμούς σε επιλεκτικό καταφύγιο τού κάθε ντόπιου και ξένου νεόπλουτου αρχοντοχωριάτη.

ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ: Πόσα εκατομμύρια ευρώ των φορολογουμένων διατίθενται στο ξενοδοχειακό κατεστημένο για ανακαινίσεις κάθε χρόνο;

AΠΟΡΙΑ: Μήπως η λέξη ΤΑΤΣΑ που χρησιμοποίησε ο δήμαρχος Πάφου σημειολογικά παραπέμπει στον κ. Αβέρωφ Νεοφύτου που την έχει χρησιμοποιήσει κατ’ επανάληψη και εντός της Βουλής για διορισμούς αξιωματούχων, π.χ. διορισμός Γιωρκάτζη στην ΚΤΚ και προηγούμενου διευθυντή Γραφείου Προέδρου;

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Γιατρέ, τι είναι η ψυχή;...Του Γιώργου Τζίβα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΙΒΑΣ, 14:53 (τελευταία ενημέρωση 14:53)

ΑΠΟΨΗ

Φινλανδία vs Κύπρος και στη μέση τα παιδιά μας

ΓΙΩΤΑ ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ, 14:35 (τελευταία ενημέρωση 14:35)

ΑΠΟΨΗ

Αν υπήρχε διεθνές δίκαιο (Του Σενέρ Λεβέντ)

Πολίτης News, 13:10 (τελευταία ενημέρωση 13:10)

Επιστροφή
στην αρχή