Οι «χριστιανικές Αστυνομίες» και ο άγιος που ξεχάσαμε!

ΑΠΟΨΗ /ΚΑΤΑ ΒΑΡΒΑΡΩΝ
Το Bollywood δεν ήρθε ποτέ. Ούτε πρόκειται. Τo #Pellowood όμως, είναι πρώτο στην παραγωγή μύθων. Τον πιο κατάλληλο άγιο για 'μας πώς δεν τον σκέφτηκε;

Όταν σας λέω εγώ πως έχουμε ακόμα δρόμο μέχρι να απαλλαγεί η γενετική μας δεξαμενή από τις αιμομιξίες των προγόνων μας να με ακούτε.

«Ο Φιλοαστυνομικός Σύνδεσμος Κύπρου αναλαμβάνει εκστρατεία ώστε η Αγία Ειρήνη, προστάτιδα της Κυπριακής Αστυνομίας, να θεσμοθετηθεί και ως η προστάτιδα πρώτα της Ελληνικής Αστυνομίας και στη συνέχεια των ευρωπαϊκών χριστιανικών Αστυνομιών».

Αυτολεξεί. Και χωρίς πλάκα.

Εγώ πάντως θα τρελαθώ. Κι άλλο.

Τόσοι και τόσοι «άγιοι» επινοήθηκαν διά μέσου των αιώνων στον #Pellotopos. Μα, ποιο Bollywood που θα έφερνε τότε –τάχα– ο Nick-a-drink για να αποφύγει τις συνομιλίες; Το #Pellowood είναι πρώτο στην παραγωγή μύθων και ιστοριών, αγίων και ευρύτερα. Δεν είναι;

Χαίρομαι που συμφωνείτε. Ε, είναι δυνατόν να μην σκέφτηκε κανείς μέχρι σήμερα να επινοήσει και έναν… άγιο Πενταδάκτυλο;

Τι πιο κοντινό στην ίδια την έννοια «Κυπραίος»; Τι πιο εύκολο και βατό για να ταυτιστεί ο Κυπραίος και να ανακράξει «μεγάλη η χάρη του» ή «δοξάζω το όνομά του»; Άλλωστε, θα ήταν ένας άγιος που όλοι τον τιμούν καθημερινά. Ενίοτε περισσότερο από μία φορά.

Και νομίζω ότι θα τον επέλεγαν και οι του Φιλοαστυνομικού, χωρίς δεύτερη σκέψη και πολύ πριν δώσουν προσοχή στην όποια αγία Ειρήνη.

Το πιο ενδιαφέρον (και scary) είναι βέβαια σταθερά η απόσταση που χωρίζει τον #Pellotopos όχι μόνο από την εποχή μας αλλά και από την πραγματικότητα. Και, βεβαίως, από πράγματα που δεν θέλουν και πολύ μυαλό για να τα σκεφτεί κανείς.

Διότι, αγάπες μου, όταν λέει κανείς και ειδικά ο Φιλοαστυνομικός Σύνδεσμος αυτό το «ευρωπαϊκών χριστιανικών Αστυνομιών», το πράγμα σοβαρεύει ακόμη περισσότερο. Και από το γενετικό πάμε στο κλινικό.

Τι είναι, τρελά μου αστροπελέκια –στην Ευρωπαϊκή Ένωση μάλιστα, της ανεξιθρησκίας και των κοσμικών κρατών– η «χριστιανική Αστυνομία»; Είναι… χριστιανική η Αστυνομία Κύπρου; Ποιος σας είπε ότι είναι;

Το Σύνταγμα δεν λέει κάτι τέτοιο ούτε καν στον #Pellotopos. Μέρος των Ενόπλων Δυνάμεων είναι. Και μάλιστα, εάν δεν είχαν γίνει όλα όσα έγιναν, κανονικά το 30% θα ήταν υποχρεωτικά και πάντα Τουρκοκύπριοι, λέει το Άρθρο 130 του Συντάγματος.

Το δε 131, λέει, τα ακόλουθα, πάντα στο κοσμικό κράτος που λέγεται Κυπριακή Δημοκρατία: «2. Eίς των αρχηγών του στρατού, της αστυνομίας και της χωροφυλακής είναι Tούρκος και οσάκις ο αρχηγός του στρατού ή της αστυνομίας ή της χωροφυλακής ανήκει εις την μίαν κοινότητα, ο υπαρχηγός ανήκει εις την ετέραν κοινότητα».

Τώρα, εάν κάποιοι αποφάσισαν να την κάνουν μοναστήρι με πολιούχους και εικονοστάσια, αυτό είναι άλλη ιστορία. Δεν έχει όμως και δεν μπορεί να έχει καμία επίσημη διάσταση αυτή η ταλιμπανοποίηση.

Μια «χριστιανική Αστυνομία», είμαι βέβαιος ότι… ερεθίζει ευρέως ως ιδέα σε αυτή τη χώρα. Αυτό είναι γεγονός. Διότι στον #Pellotopos οι βαθιά ελλειμματικοί άνθρωποι είναι δυστυχώς ανησυχητικά πολλοί και φτιάχνονται με μια Αστυνομία η οποία θα λειτουργούσε στα πρότυπα των Μουταγίν, της θρησκευτικής αστυνομίας της Σαουδικής Αραβίας –και όχι μόνο– αλλά σε «ελληνοχριστιανική» εκδοχή.

Όμως ευτυχώς, η Ευρώπη πρόλαβε να μας σώσει από αυτούς.

Έστω και εάν οι Εγγλέζοι έφυγαν –οι άθλιοι– και μας άφησαν στα χέρια των αγωνιστών, αγωνισθέντων και μη, των σογιών τους και των τραούλλων.

Kαι ναι, η προσπάθεια για ένα ορθόδοξο Ιράν είναι καθημερινή, αδιάκοπη και λυσσαλέα και όλος αυτός ο συρφετός το παλεύει αόκνως, με το σθένος που του δίνει η έλλειψη δημοκρατικής και της όποιας άλλης παιδείας αλλά και η προσκόλλησή του σε οτιδήποτε παράλογο...

… –από την πεποίθηση ότι όλα όσα του συμβαίνουν λ.χ. ξεκινούν από το μάτι άλλων που τον φθονούν, μέχρι τη θρησκοληψία (όχι την πίστη) και το φίλημα οστών πεθαμένων, μια πρακτική την οποία άλλες φυλές πρωτόγονων ανθρώπων εγκατέλειψαν εδώ και αιώνες–…

… όπως και φυσικά η επιθυμία του, η επιθυμία κάθε Ούγκανου, να μην αλλάξει μέσα του, να μην προχωρήσει και να μείνει για πάντα στην ασφάλεια που του προσφέρουν τα ήρεμα νερά του πελάγους της αμπαλατοσύνης του, έστω κι αν το ρεύμα τον πηγαίνει όλο και πιο μακριά από την εποχή του, την πραγματικότητα, την όποια πρόοδο κ.λπ.

Ωστόσο, ο κόσμος που δεν θέλει να υποχρεώνεται να ζει σ’ αυτό το τσίρκο της οπισθοδρόμησης, της αμορφωσιάς και της βλακείας, ανεξαρτήτως του εάν θρησκεύει ή όχι, οφείλει να αντισταθεί.

Δύσκολος ο αγώνας και άνισος. Αλλά οφείλει!


Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Δεδομένο: Ο Πρόεδρος δεν πάει για λύση. Τι κάνουμε;

ΠΑΥΛΟΣ Μ. ΠΑΥΛΟΥ, 09:57 (τελευταία ενημέρωση 09:57)

ΑΠΟΨΗ

Τι αποδεχόμαστε ως λύση στο Κυπριακό;

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 16.12.2018

ΑΠΟΨΗ

Ο μεγαλύτερος πολιτικός αντίπαλος του Γλαύκου Κληρίδη

ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ, 16.12.2018

Επιστροφή
στην αρχή