Οι άριστοι και οι γκάνγκστερ

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Οι άριστοι στην καθημερινή ταινία παίζουν ένα ρόλο σουρεαλιστικό. Η φωτεινή τους παρουσία αλλάζει το σκηνικό και συνεπώς τη διάθεση του θεατή.

Γιατί ναι, τελικά υπάρχουν, είναι εκεί να δείχνουν τον δρόμο. Οι άριστοι μαθητές, αυτοί που διαβάζουν και προοδεύουν. Μόνοι. Μέσα σε ένα σύστημα που λιώνει από μοναξιά. Πολλά σχολεία είναι γεμάτα παουρκές, καπνούς, βρομιά και βρισιές. Χάος. Οι άριστοι στην καθημερινή ταινία παίζουν ένα ρόλο σουρεαλιστικό. Η φωτεινή τους παρουσία αλλάζει το σκηνικό και συνεπώς τη διάθεση του θεατή. Στον αντίποδα είναι ο γκάνγκστερ. Αυτός που βάλλει φωθκιές, αυτός που βρίζει τους καθηγητές κρυφά και φανερά. Οι άριστοι σχεδόν ποτέ δεν έχουν επαφές με τους γκάνγκστερ. Τους αποφεύγουν ευγενικά. Το ίδιο κάνουν και οι γκάνγκστερ. Υπάρχει μια σιωπηλή συμφωνία μεταξύ τους, ένας σεβασμός. Στα όνειρά του ο Κόκος που κρούζει κάθε διάλειμμα καλάθους θέλει να γίνει ο Σωτήρης που φέρνει 19 στα Νέα. Ο Σωτήρης που την άλλη θα γούσταρε να ήταν και λίγο ο Κόκος. Να καπνίζει και να πειράζει τους πάντες, να πετάσσει το σάντουιτς χαμαί, να οδηγά μοτόρα. Στην πραγματικότητα όμως αυτό δεν συμβαίνει. Η δύναμη των άριστων μαθητών, που είναι βασικά ελάχιστοι, είναι αντιστρόφως ανάλογη του μικρού τους αριθμού. Ο γκάνγκστερ σέβεται απεριόριστα το λάβαρο του σχολείου του που κρατά η Μαρίνα που φκάλλει 19 γενικό. Το ίδιο σέβεται και τον εθνικό ύμνο, μάλιστα ο γκάνγκστερ κάμνει παρατηρήσεις στους μιτσιούς (ψάρκα),αν κάμνουν φασαρία πάνω που τον Σολωμό στις γιορτές. Στη μέση της γιορτής όμως διαλύουν το σύστημα. Φωνάζουν, βρίζουν, πισκαλούν πριν να τελειώσει η ομιλία, παίζουν με το κινητό τους. Είναι άξιο μελέτης πώς καταφέρνουν και ξεχωρίζουν τον εθνικό ύμνο και την προσευχή από τα υπόλοιπα για τα οποία την ευθύνη έχουν καθαρά οι καθηγητές και το σχολείο. Αυτό πρέπει να προβληματίσει τους ειδικούς, ειδικά στην περίπτωση που μπορεί να αλλάξει ο εθνικός ύμνος. Θα μπερδευτεί το σύστημα του γκάνγκστερ. Ο άριστος προσαρμόζεται. Καταφέρνει να επιβιώνει και να βγαίνει ζωντανός μέσα από τη μάχη. Οι γονείς του συνήθως έχουν ανώτερο μορφωτικό επίπεδο, οι οικογένειες είναι πιο καλά οικονομικά κ.λπ. Οι άριστοι μαθητές προκαλούν καβγάδες μεταξύ των καθηγητών που στην αρχή κάθε χρονιάς τσακώνονται ποιος θα πάρει το Γ3 που οι 20 που τους 25 φκάλλουν γενικό πάνω που 16. Συνήθως τις μάχες τις κερδίζουν οι βοηθοί μιας κάποιας ηλικίας. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να πάρει ένας πρωτοδιόριστος ένα άριστο τμήμα. Από την άλλη, στη μέση της χρονιάς οι μαθητές του Γ3 διαμαρτύρονται για την κυρία Γιάννα που τους κάμνει Αγγλικά γιατί δεν επικοινωνούν μαζί της. Μα αυτό είναι δύσκολο να αλλάξει αφού τα τμήματα δίνονται από τους βοηθούς τζαι κανονίζουνται πρώτα οι ίδιοι. Στα κυπριακά σχολεία είναι γνωστό πως λείπει η οργάνωση των μαθητών. Δεν αναλαμβάνουν οι ίδιοι πρωτοβουλίες, δεν κάμνουν τίποτε με φαντασία και κέφι για τον εαυτό τους. Ας πούμε να φέρουν όλοι από ένα τραπεζάκι να στήσουν ένα ωραίο καφέ για τους ίδιους κάπου στις απέραντες αυλές και από αυτή την ηλίθια ιδέα να πάρουν μπρος και άλλα. Για την απραξία τους δεν φταίνε οι ίδιοι μα ο τρόπος και ο τόπος που μεγαλώνουν (αυτή θα είναι μια άλλη πιο ειδική ανάλυση σε άλλο άρθρο). Έτσι και οι άριστοι, δεν μπορούν να γίνουν πιο πολλοί, να οργανωθούν και να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Συνήθως φοούνται να μεν μειωθεί ο βαθμός τους. Και ενώ το μυαλό τους είναι πολύ, οι συλλογικές τους πράξεις είναι μηδέν. Αυτό δεν συμβαίνει με τους γκάνγκστερ. Οι μαθητές που πάνε πρώτη φορά στο λύκειο, οι πρωταίοι, εντυπωσιάζονται που τις καμένες τουαλέτες. Δεν εντυπωσιάζονται που την Μαρία που θκιαβάζει ήσυχα κάτω που το πευκούι Μαθηματικά για τους κύκλους. Έτσι γίνονται πιο πολλοί όσο περνά ο καιρός. Η λύση των σχολείων; Να τους περάσουμε να ησυχάσουμε. Για αυτό ακόμα δεν κατέρρευσαν τα σχολεία του τόπου. Τώρα, για το αν καταρρέει η κοινωνία ύστερα που ξαπολούνται, αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Μα προσωπικά είμαι αισιόδοξος. Οι άριστοι θα φέρουν και τότε την ισορροπία. 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Νεκατωμένα στομάχια (Του Μιχάλη Θεοδώρου)

ΜΙΧΑΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, 16:23 (τελευταία ενημέρωση 16:23)

ΑΠΟΨΗ

Συνείδηση, τιμή και υπερηφάνεια

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 13:55 (τελευταία ενημέρωση 13:55)

ΑΠΟΨΗ

Για να φτιάχνει φραπέ χρειάζεται, για Πρόεδρος όχι;

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 10:05 (τελευταία ενημέρωση 10:05)

Επιστροφή
στην αρχή