Γράμμα στον κύριο Γιώργο... Ενός καταϊδρωμένου καθηγητή

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Ελάχιστοι καθηγητές το εκμεταλλεύονται το γεγονός παιδαγωγικά, ελάχιστοι λοιπόν θα βγάλουν τους μαθητές τους έξω στην αυλή

Τίποτα δεν μπορεί να κάνει πιο ευτυχισμένο τον μαθητή από τον ήλιο. Άνοιξη στο σχολείο. Από παντού διεισδύει το φως. Τα δέντρα έξω πιο πράσινα από πριν. Τα λουλούδια λαμπυρίζουν ανθισμένα από μακριά. Η κυρία Μόνικα χαμογελά. Άλλαξε το χρώμα των μαλλιών της προς το πιο ανοιχτό κόκκινο. Η σπανακοτυρόπιτα που μας έφερε είχε το σωστό αλάτι και το χαρτομάντιλο ήταν από εκείνα τα χοντρά που το κρατάς όλη μέρα να καθαρίζεις τους πίνακες. Ο κύριος Γιάννης ο μουσικός είπε καλημέρα στον κύριο Νίκο. Ο κύριος Νίκος είπε γεια στη Σοφία. Αυτή σχεδόν πήγε να συγκινηθεί. Μάλιστα του μίλησε και για τα παιδιά της. Αγαπά τον κύριο Νίκο στα κρυφά απ' όλους. Τουλάχιστον έτσι νομίζει (όχι πως τον αγαπά, γι' αυτό είναι σίγουρη, για το άλλο το νομίζει μιλώ), -έλα τώρα αφού το ξέρω εγώ… της είπα μια μέρα και μου χαμογέλασε πίσω. Στα ανοιξιάτικα σχολεία γενικώς όλα αλλάζουν. Κανένας μαθητής την άνοιξη δεν θέλει να κάνει μάθημα. Όλοι, όλοι ανεξαιρέτως θέλουν να αράζουν στην αυλή σε ένα παγκάκι, κάτω από ένα δέντρο με μια λεμονάδα στο χέρι. Να κλείνουν τα μάτια και να ονειρεύονται οτιδήποτε άλλο εκτός απ' το μάθημα. Αν δεις ,οι περισσότερες αδικαιολόγητες απουσίες στατιστικά στο κυπριακό σχολείο μπαίνουν τώρα. Ασύγκριτα υψηλότερο το ποσοστό από αυτό σε ένα αγγλικό, γερμανικό, σκοτσέζικο σχολείο κ.λπ.

Είναι αυτός ο καταπληκτικός ουρανός φίλε μου που σε ξυπνά απ τη βαρεμάρα του χειμώνα. Ελάχιστοι καθηγητές το εκμεταλλεύονται το γεγονός παιδαγωγικά, ελάχιστοι λοιπόν θα βγάλουν τους μαθητές τους έξω στην αυλή. Για μάθημα, για κουβέντα, για βόλτα, ακόμα και για σιωπές. Τόσο ελάχιστοι που δεν τους βλέπεις. Ένας ακόμα λόγος που δεν τους βλέπεις είναι πως αυτοί χώνονται στα πιο απόμερα μέρη του σχολείου. Μπορείς να φανταστείς γιατί;;; Για να μην τους δει καμιά διευθύντρια, κανένας βοηθός και τους κάνει παρατήρηση (άσε που αυτού του τύπου η παρατήρηση γίνεται και μπροστά στους μαθητές). Αν είναι δυνατόν, κατάλαβες φίλε μου; Ελάχιστοι είναι αυτοί που κατάλαβαν την αξία του μαθήματος στην αυλή. Η επαφή που προσφέρεται έξω από το στείρο περιβάλλον της μοναστηριακής τάξης είναι ανεπανάληπτου επιπέδου, απλώς μπορεί να μην φαίνεται εκείνη την ώρα επειδή δεν κρατάνε απαραίτητα ένα τετράδιο και μια πένα. Οι γνώσεις που παίρνεις έξω από την τάξη είναι μοναδικές. Απαλές. Και μένουν. Βλέπει ο μαθητής τον καθηγητή πιο ειλικρινή. Βλέπει ο καθηγητής τον μαθητή του σαν άνθρωπο. Και αυτός ο συνδυασμός πυροδοτεί τον διάλογο (είδες, το είπα και πιο… παιδαγωγικά για να πειστείς). Δεν γνωρίζω κανέναν υπουργό που να το σκέφτηκε αυτό ή τουλάχιστον που αν το σκέφτηκε να το είπε. Πόσο μάλλον που για να δείξει τη σημασία του να ορίσει και μέρα αυλής. Για τον κάθε καθηγητή ξεχωριστά. Για τα πιο πάνω λόγια λήφθηκαν υπόψη σοβαρά πορίσματα ερευνών και σκέψεις σοφών. Και δεν μετρούν οι κενές των μαθητών που σε αυτές επιβλέπει ένας τυχαίος καθηγητής. Αυτές τις ώρες οι μαθητές τις θέλουν ολοδικές τους, το ίδιο και ο καθηγητής.

Το κειμενάκι αυτό αφιερώνεται στον κύριο Γιώργο Αντωνίου (πω πω θυμάμαι και το επίθετό του), που πριν 35 τόσα χρόνια μας μάθαινε... πως το λέγαν να δεις το μάθημα;;; Α, πρακτικές γνώσεις. Στο δημοτικό. Αυτός ο γλυκός άνθρωπος μας έμαθε να φυτεύουμε λουλούδια, να σκάβουμε το χώμα, να ιδρώνουμε ποτίζοντας το γιασεμί. Αυτό και μόνο θυμάμαι με έκπληξη απ' το δημοτικό. Όπου και να βρίσκεσαι κυρ' Γιώργο, σ' αγαπώ πολύ.

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

O Λιλλήκας, ο χωρισμός και όσα πρέπει να μάθει ο τόπος

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 20.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Οι «εσωτερικοί εχθροί» μας...Του Γιώργου Κουμουλλή

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΜΟΥΛΛΗΣ, 20.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Γιατρέ, τι είναι η ψυχή;...Του Γιώργου Τζίβα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΙΒΑΣ, 20.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή