Γλ. Κωνσταντινίδης: Φόρμουλα συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ
Το πρόβλημα της τροχαίας κίνησης στις δύο πλευρές της Λευκωσίας δεν είναι άσχετο από την ευρύτερη έλλειψη σχεδιασμού και στις δύο κοινότητες.

Το πλαίσιο για την πιο ορθή διαχείριση της τροχαίας και της κινητικότητας στη Λευκωσία υπάρχει, και αυτό που χρειάζεται είναι η φόρμουλα συνεργασίας μεταξύ των πλευρών, τονίζει με βεβαιότητα ο πολεοδόμος Γλαύκος Κωνσταντινίδης, ο οποίος ήταν ο επικεφαλής της ομάδας του master plan Λευκωσίας.

«Το θέμα του σχεδιασμού πηγαινοέρχεται στις πλευρές πάρα πολλά χρόνια», εξηγεί ο κ. Κωνσταντινίδης, τον οποίο συναντήσαμε σε ένα καφέ ακριβώς δίπλα από το οδόφραγμα της Λήδρας, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του αποτελέσματος που μπορεί να έχει ο μακροχρόνιος καλός σχεδιασμός.

Το πρόβλημα της τροχαίας κίνησης στις δύο πλευρές της Λευκωσίας, και γενικότερα στις πόλεις της Κύπρου, δεν είναι άσχετο από την ευρύτερη έλλειψη σχεδιασμού και στις δύο κοινότητες. Στις αρχές του 1970 υπήρξε ένα πολεοδομικό σχέδιο για τη νήσο το οποίο έγινε από την Κυπριακή Δημοκρατία, αλλά με την ανεπίσημη συμμετοχή και συνεννόηση και με Τ/Κ πολεοδόμους, με στόχο να θέσει τις βασικές αρχές της ευρύτερης ανάπτυξης με την ευρύτερη έννοια.

Αποσπασματικά

Ωστόσο, μετά την εισβολή το σχέδιο αυτό έμεινε στον πάγο, όταν σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη υπήρχε ακόμα πιο αυξημένη ανάγκη για έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Όμως, αντί για στρατηγικό πλάνο για τον ρόλο της κάθε πόλης στις συγκοινωνίες, το τουριστικό προϊόν, την οικονομία και όλες τις πτυχές της ανάπτυξης της χώρας, ο πολεοδομικός σχεδιασμός περιορίστηκε έκτοτε στη διαχείριση και τη θέσπιση κανονισμών.

«Το αποτέλεσμα είναι πως υποφέρει η ποιότητα του οράματος για τις πόλεις, το οποίο ανακλάται στο αποτέλεσμα. Λείπει ο συντονισμός μεταξύ της οποιαδήποτε ανάπτυξης και της υποδομής», αναφέρει ο κ. Κωνσταντινίδης.

Ο σχεδιασμός που έπρεπε να γίνει επρόκειτο να λαμβάνει υπόψη τις προβλέψεις για τον πληθυσμό της κάθε πόλης, όμως αυτό το κομμάτι έμεινε στα τοπικά σχέδια. Τη θέση του σχεδίου για τη νήσο πήρε μια γενικότερη δήλωση πολιτικής για την ύπαιθρο, η οποία δεν κάλυπτε τις ανάγκες.

Να ετοιμαστούν υποδομές

Έκτοτε έγιναν προσπάθειες για να γίνει ο σχεδιασμός, ωστόσο προσκρούει στην ανησυχία πως δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία. Το πιο σημαντικό, σύμφωνα με τον κ Κωνσταντινίδη, είναι να γίνει σχεδιασμός και έργα μείζονος εμβέλειας τα οποία να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες σε παγκύπριο επίπεδο, έτσι ώστε να είναι έτοιμες οι υποδομές σε περίπτωση λύσης. Κάτι τέτοιο θα ήταν εφικτό με χρηματοδότηση από τα Ηνωμένα Έθνη ή την Ευρωπαϊκή Ένωση, εκτίμησε.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Επόμενο άρθρο:

Αφιέρωμα

Μιχάλης Λαμπρινός: Μπορεί να προταθεί ως δικοινοτικό έργο το τραμ

Το Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας που καταρτίστηκε το 2010 και θα αρχίσει η επικαιροποίησή του θα μπορούσε να περιλάβει και το βόρειο μέρος της πόλης.

04 / 04
Επιστροφή
στην αρχή