Γιατί οι Τούρκοι είναι κακοί και οι Έλληνες καλοί;

ΑΠΟΨΗ /ΣΦΑΙΡΙΚΑ
Γιατί το ΕΛΑΜ και οι κεντρώοι συνοδοιπόροι του επέλεξαν το ενωτικό δημοψήφισμα καθιερώνοντας ειδική αναφορά μνήμης και τιμής στα δημόσια σχολεία

Γιατί το ΕΛΑΜ και οι κεντρώοι συνοδοιπόροι του επέλεξαν το ενωτικό δημοψήφισμα καθιερώνοντας ειδική αναφορά μνήμης και τιμής στα δημόσια σχολεία της χώρας μας; Γιατί δεν επέλεξαν ότι αξίζουν ειδικής αναφοράς και μνείας οι τρεις μικρές επαναστάσεις του 1833 όπου από κοινού Ε/Κ και Τ/Κ ξεσηκώθηκαν απέναντι στην Υψηλή Πύλη του σουλτάνου διαμαρτυρόμενοι για τους υπερβολικούς φόρους και την κακοδιοίκηση;

Τα ερωτήματα δεν είναι ιστορικά, ούτε καν εμμέσως επιχειρούν να αξιολογήσουν τα δύο γεγονότα. Και το δημοψήφισμα του 1950 και οι τρεις επαναστάσεις έχουν τη δική τους αξία, οι δε ιστορικοί οφείλουν να την αναδείξουν εντός των πλαισίων της περιόδου που επισυνέβησαν. Αυτό μάλιστα που μπορεί να λεχθεί είναι ότι το σχολικό εγχειρίδιο σύγχρονης Ιστορίας της Κύπρου (έκτασης 322 σελίδων) που διδάσκεται στη Γ΄ λυκείου υποβαθμίζει και τα δύο γεγονότα: Για το ενωτικό δημοψήφισμα αφιερώνεται μία σελίδα και μία φωτογραφία, για δε τις τρεις επαναστάσεις του 1833 γράφονται συνολικά 15 γραμμές. Παρά το ότι στο βιβλίο η αναφορά στις τρεις επαναστάσεις τελειώνει με τη  βαρύγδουπη επισήμανση ότι «αποτέλεσαν την απαρχή ιδεολογικών αλλαγών που θα οδηγήσουν σε κοινωνικούς και πολιτικούς μετασχηματισμούς», το βιβλίο δεν επανέρχεται ποτέ. Τα ερωτήματα λοιπόν είναι καθαρά πολιτικά και διατυπώνονται σε μια προσπάθεια να αναδειχθεί πώς η Ιστορία μπορεί να αποκτήσει εργαλειακή αξία στο παρόν υπηρετώντας κομματικές σκοπιμότητες.

Βεβαίως υπάρχουν και χειρότερα. Πριν μερικά χρόνια η παρούσα κυβέρνηση, για να θυμίζει τη διακυβέρνηση του ΑΚΕΛ, καθιέρωσε ημέρα μνήμης και πεσόντων κατά την τραγωδία στο Μαρί στις 11 Μαΐου, την οποία και αυτήν, δίκην εκπαιδευτικής εγκυκλίου, φορτώσαμε στο σχολείο και στους μαθητές. Κοντά σε αυτή την ημέρα μνήμης οι μαθητές των σχολείων τιμούν επίσης τη μνήμη Ολοκαυτώματος των Εβραίων, που καθιερώθηκε μετά από ευγενή παράκληση της ισραηλινής κυβέρνησης, τιμούν την ημέρα των αντιστασιακών κατά του πραξικοπήματος, που καθιερώθηκε για να ικανοποιηθεί η ΕΔΕΚ, η οποία σήμερα συμπορεύεται με αυτούς στους οποίους αντιπαρατέθηκε το 1972-74. Τιμούν επίσης την ημέρα μνήμης της Μικρασιατικής Καταστροφής, χωρίς να τους εξηγεί κάποιος ότι η καταστροφή προήλθε λίγους μήνες μετά την επιχείρηση του ελληνικού στρατού για κατάληψη της Άγκυρας. Γενικώς υπάρχουν και άλλες πολλές μέρες μνήμης και τιμής όπως η επέτειος ανακήρυξης του ψευδοκράτους. Αν αυτή τη μέρα ρωτηθεί ένας μαθητής που τιμά την ημέρα καταδίκης της ίδρυσης του ψευδοκράτους, εφόσον εντοπισθεί στην καφετέρια όπου διεξάγει τον αγώνα του, γιατί βρίσκεται εκτός σχολείου, θα δώσει την ακόλουθη απάντηση: «Γιορτάζουμε το ψευδοκράτος κύριε».

Όλες αυτές οι μέρες μνήμης σε συνδυασμό με τις εθνικές εορτές (1η Απριλίου-25η Μαρτίου- 28η Οκτωβρίου-1η Οκτωβρίου) είναι γιορτές και αργίες που έχουν ένα γενικό και στερεότυπο μήνυμα: Οι καλοί Έλληνες διώκονται άδικα από τους εχθρούς και δίνουν διαχρονικά ηρωικούς αγώνες για να τους κατατροπώσουν. Ο κύριος και προαιώνιος εχθρός βέβαια είναι οι Τούρκοι. Κανένα ίχνος αυτοκριτικής.

Εν ολίγοις τίποτε δεν τιμάται σε αυτόν τον τόπο για να μας βοηθήσει να γίνουμε καλύτεροι πολίτες. Όλες οι επέτειοι δυστυχώς έχουν προσαρμοστεί στο υπερσυντηρητικό εθνικιστικό αφήγημα των Ελληνοκυπρίων και στις θλιβερές κομματικές ανάγκες των εκάστοτε κυβερνώντων. Αυτό βέβαια δεν είναι Ιστορία. Είναι προπαγάνδα.  

 

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Επόμενο άρθρο:

Αφιέρωμα

Η συστημική πολιτική σηψαιμία

Η κυριαρχία της ιδεολογίας της Ελληνοποίησης του κυπριακού κράτους έχει ιστορικά ενσωματωθεί από το 1960 και κατέστη το ηγεμονικό αφήγημα μετά το 1963

05 / 10
Επιστροφή
στην αρχή