Εβδομάδα των Παθών για όλους

ΑΠΟΨΗ /ΣΤΙΓΜΕΣ
Εσύ που πιστεύεις, ακολουθείς την πορεία των Παθών και δοκιμάζεσαι, παρακαλείς να μην κολαστείς, να μην αμαρτήσεις, να μην παρασυρθείς από τους γύρω

Τέλειωσε η εβδομάδα των Παθών, Χριστός Ανέστη σε αυτούς που πιστεύουν μα και σ’ αυτούς που δεν πιστεύουν. Γιατί ο Θεός σύμφωνα με αυτούς που πιστεύουν είναι μεγαλόψυχος και ελεήμων. Επομένως για όλους έχει η Θεία Πρόνοια. Εσύ που πιστεύεις, ακολουθείς την πορεία των Παθών και δοκιμάζεσαι, παρακαλείς να μην κολαστείς, να μην αμαρτήσεις, να μην παρασυρθείς από τους γύρω σου που δεν πιστεύουν. Αλλά αν παρασυρθείς από αυτό που κάνουν οι άθρησκοι, δηλαδή το να μην πιστεύουν και το κατηγορήσεις και το κατατάξεις στο πυρ το εξώτερον, κάνεις αυτό που είπε ο Χριστός να μην κάνεις, δηλαδή: Μην κρίνεις για να μην κριθείς. Μα από την άλλη οι κανόνες (οι εκκλησιαστικοί) υπάρχουν για να τηρούνται: και ο άθεος δεν τηρεί τους κανόνες και «πρέπει να τιμωρηθεί». Αυτή λοιπόν είναι η παγίδα. Ποιος έκανε κριτή και τιμωρό τον πιστό (όχι όλους), αφού ούτως ή άλλως ο αγαθός Θεός (αν υπάρχει) θα κάψει στην κόλαση τους αμαρτωλούς που δεν πιστεύουν. Προς τι η επίγεια κριτική και η επίγεια καταδίκη;

Τέλος πάντων, αν υπάρχει Θεός αυτοί που δεν πιστεύουν και κάνουν λάθος, την έχουν βάψει. Καμένοι από χέρι.

Ο άθεος όμως που θεωρητικά είναι πιο σίγουρος γι’ αυτό που δεν υπάρχει οφείλει λίγο σεβασμό στον πιστό. Γιατί εσύ που δεν πιστεύεις και ζητάς σεβασμό από την κοινωνία, την Εκκλησία (αν σε ενδιαφέρει) και αφού γνωρίζεις, έναν σεβασμό στο διαφορετικό θα πρέπει να το έχεις. Γιατί όσο και αν θεωρείς αστεία τα λιβανιστήρια, τις εικόνες, τα θυμιατά και τις δεισιδαιμονίες, για κάποιους είναι παρηγοριά και ελπίδα. Αν λοιπόν ο κύριος Νίκος ή η κυρία Γεωργία πάνε με λαχτάρα στην εκκλησία τη Μεγάλη Παρασκευή, εσύ θα πρέπει να το σεβαστείς αυτό, γιατί αυτό τους δίνει ζωή. Το να τρως κρέας ως αντίδραση γιατί άλλοι νηστεύουν είναι το ίδιο με το να καις τον Ιούδα στη λαμπρατζιά (ενώ ο άνθρωπος ήταν προδικασμένο να κάνει την προδοσία για να μας λυτρώσει, ας πούμε). Δηλαδή δεν μπορείς να ξεπλύνεις τον φόνο με φόνο, ή τη βλακεία με βλακεία.

Τέλος πάντων, ό,τι και να πεις γι’ αυτά είναι λάθος έτσι όπως ακούγεται αυτή η πανάρχαια ιστορία σαν ένα παραμύθι δύο χιλιάδων χρόνων. Αυτό που ξέρω είναι ότι ο Δημήτρης (που μέσα του ψήνεται και δεν κάθεται στιγμή και ρωτά να μάθει) και ο Γιάννης (που πιστεύει και είναι σίγουρος γ’ αυτό που ακολουθεί) –ή πάρε τους δύο αντίθετα– τα βρίσκουνε κάθε άνοιξη με καμιά μπίρα, καλό φαγητό και το καλοκαίρι που έρχεται και ανασταίνει τους ανθρώπους.

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Καλή διαγωγή και μεταμέλεια (Του Σενέρ Λεβέντ)

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 21:10 (τελευταία ενημέρωση 21:10)

ΑΠΟΨΗ

Οι στομαχικές διαταραχές του Κώστα Κληρίδη (Του Διονύση Διονυσίου)

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 21:10 (τελευταία ενημέρωση 21:10)

ΑΠΟΨΗ

Σημειώσεις: Διάλογος για τα ουσιώδη

ΜΑΡΙΝΑ ΚΟΥΜΑΣΤΑ, 21:00 (τελευταία ενημέρωση 21:00)

Επιστροφή
στην αρχή